Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness

Cheia unei comunicări sănătoase și eficiente în cuplu este ascultarea. Iar pentru a-l asculta pe celălalt, în primul rând învață să te asculți pe tine. Prin mindfulness, înveți să rămâi conectată la tine și mult mai prezentă în viața de cuplu.

Citește și:

2 prejudecăți care ți-ar putea afecta relația de cuplu

Cuplu: capcana idealului relațional

Tu cum reacționezi la un conflict în cuplu? Îl simți ca pe o amenințare? Simți furie, nevoia de a te apăra sau de a ataca? Ai obiceiul să îți amintești în acel moment toate certurile și dezamăgirile din trecut?

Chiar dacă nu conștientizăm într-un conflict că reacțiile noastre sunt dictate impulsiv de trăirile pe care le avem, bagajul nostru emoțional are un impact major asupra reacțiilor din prezent. Cum ar fi să putem gestiona astfel de răspunsuri la stres?

Mindfulness-ul este un exercițiu de antrenament al atenției, de plasare a ei asupra momentului prezent, asupra trăirilor din interior și evenimentelor din exterior.

Cu toții avem acest potențial nativ, dar el poate fi antrenat și prelucrat pentru a deveni un avantaj în relațiile cu noi însene și cu cei din jurul nostru.

Prin mindfulness înveți să îți acorzi în primul rând ție atenție, să observi ceea ce simți și gândești și să accepți cu înțelegere ceea ce se petrece în interiorul tău. Fără judecată, fără etichetare, fără a răspunde controlată de lumea ta interioară.

Imaginează-ți cum ar fi să te înțelegi tu mai bine pe tine, înainte de a cere acest lucru celor din jur?

Deseori comunicarea este defectuoasă pentru că este impulsivă, dictată de emoții copleșitoare, de gânduri negative și temeri. Dar oare asta vrem să transmitem unui partener?

Prin aceste exerciții nu te vei ascunde de emoțiile tale, nu le vei mai eticheta drept pozitive sau negative, nici nu le vei mai nega existența.

Nu trebuie să îți pui o mască pentru a arăta lumii că „totul este în regulă'. Totul va deveni în regulă în momentul în care te privești pe tine cu îngăduință și bunăvoință, cu acceptare a ceea ce ești și observare a ceea ce se petrece cu tine.

Făcând acest lucru, vei fi mai disponibilă să acționezi similar și într-o relație de cuplu, față de partenerul tău.

Numeroase studii demonstrează că durabilitatea unui cuplu și satisfacția celor doi parteneri depind de abilitățile lor de a gestiona stresul din relație.

Este imposibil ca pe parcursul vieții în doi să nu apară probleme, conflicte, neînțelegeri sau supărări. Depinde de noi să depășim astfel de provocări astfel încât ele să nu destabilizeze o relație și să nu ne îndepărteze de partener.

Fiecare dintre noi vine în cuplu cu un anumit bagaj emoțional. Suferințele relațiilor trecute sunt foarte ușor activate de partenerul actual, iar de aici la sentimentul de amenințare este doar un pas.

Să rămâi ancorată în prezent înseamnă să observi când îți sunt activate emoțiile puternice și gândurile negative, dar să nu reacționezi ghidată de ele. Acceptarea de sine atrage o mai mare acceptare a celuilalt.

Nu suntem perfecți, dar putem contribui la propria dezvoltare emoțională și la cea a cuplului nostru. Conflicte vor exista și în viitor, dar tu cum îți propui să le abordezi?

 

De Simona Chesaraicu, MBSR Teacher in Training

și

Sara Elena Dochian psihoterapeut, co-fondator Centrul de Practică în Mindfulness

Centrul de practică în mindfulness

www.mindfulnesshub.ro

contact@mindfulnesshub.ro

Tel.: 0730.561.192

Facebook: centruldemindfulness

Adresa: Strada Roma nr 31, București

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Nivelul de siguranță în cuplu
Nivelul de siguranță în cuplu

Oare ce înseamnă nivelul de siguranță în cuplu și cât depinde el de noi sau de celălalt? Ce impact are educația din copilărie și iubirea pe care am primit-o și cât de capabili suntem să căutăm și menținem relații de cuplu sănătoase? Aflăm din cele de urmează.

Citeste
„Divorțul este a doua cea mai dureroasă experiență din viața unui om, prima fiind moartea cuiva drag“
„Divorțul este a doua cea mai dureroasă experiență din viața unui om, prima fiind moartea cuiva drag“

Gabriela Saulea este medic, mamă și antreprenor. În urma divorțului pe care l-a traversat acum șase ani, a decis să înființeze un program unic în România, prin care să ajute persoanele care trec prin experiențele prin care a trecut și ea, în urma acestui eveniment traumatic. Ea consideră că fiecare sfârșit este un nou început, că fiecare divorț este o lecție de viață și că nicio suferință nu se întâmplă în zadar.

Citeste
De ce este important să ne iertăm părinții
De ce este important să ne iertăm părinții

Ne este greu să uităm anumite suferințe din copilărie sau anumite probleme și nemulțumiri din relația cu părinții noștri. În timp ce este firesc să recunoaștem că au greșit sau că nu ne-au oferit ceea ce aveam nevoie, este toxic să purtăm cu noi, de-a lungul vieții adulte, toate resentimentele, furia, conflictul cu cei care ne-au dat viață. Pentru binele nostru, în primul rând, este important și sănătos să știm să ne iertăm părinții.

Citeste
Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness
Vrei o comunicare mai bună în cuplu? Începe prin mindfulness

Cheia unei comunicări sănătoase și eficiente în cuplu este ascultarea. Iar pentru a-l asculta pe celălalt, în primul rând învață să te asculți pe tine. Prin mindfulness, înveți să rămâi conectată la tine și mult mai prezentă în viața de cuplu.

Citeste
10 reguli ale educației de gen, pentru părinți și copii
10 reguli ale educației de gen, pentru părinți și copii

Băieții se joacă cu mașinuțele, fetele cu păpușile, ei poartă bleu și ele roz. Băieții sunt duri și puternici, fetele drăguțe și feminine. Acesta este începutul, iar limitările capătă la maturitate proporții imense. Iată câteva reguli ale educației de gen. Reguli sănătoase!

Citeste
Care este scopul real al căsătoriei
Care este scopul real al căsătoriei

Ne căsătorim pentru că îl iubim pe celălalt, pentru că asta credem că ne aduce fericirea sau un statut social? Descoperă scopul real al căsătoriei. Probabil că nu te gândeai la asta…

Citeste