Cariera

Articole despre cariera,

Dependența de muncă, o apărare împotriva realității

Dependența de muncă este o problemă frecventă, iar în spatele ei se pot ascunde temeri sau nevoi nesatisfăcute. Iată câteva dintre motive.

Cum ne ținem în frâu furia la serviciu

Că avem colegi sau șefi care își varsă furia asupra noastră ori că noi ne ieșim din fire extrem de ușor, furia este o emoție pe care întâi e bine să o înțelegem și apoi să o gestionăm corect. Detalii de la psihoterapeutul Florentina Gruia.

Educația financiară ar trebui să fie obligatorie

Am spus de mai mult timp că educația financiară este esențială și în același timp lipsește aproape cu totul în România.

Atitudinea corectă la job când te simți nedreptățită

De câte ori nu ai spus la serviciu: „Dar nu este corect! Merit mult mai mult!“? Poate că un coleg a fost promovat în locul tău, a fost lăudat la un proiect pentru care tu ai muncit mai mult etc. Cum să reacționezi corect când ești nedreptățită.

Ce să nu-ți spui niciodată legat de job

Visezi la o carieră de succes, dar în viață nimic nu este ideal, nici măcar job-ul. Așa că stabiliește-ți obiective concrete, realiste, pe care le poți atinge, dar și un mind set de învingător. Ce să nu-ți spui niciodată.

Cum ne afectează șomajul

Cine nu a trecut măcar o dată în viață prin experiența șomajului se poate considera norocos. Pentru că e una dintre cele mai dure și mai provocatoare, afectiv, pentru cel care a pierdut locul de muncă. Pentru că nu pierzi doar o sursă de bani, ci pierzi și prestigiu, statut, prieteni, sens.

Învață să ceri o mărire de salariu

De ce câteodată ne mulțumim cu salarii foarte mici? Rămânem vreme îndelungată pe posturi prost plătite, de care nu suntem încântați, dar nici nu căutăm altă oportunitate de angajare mai bună… Ce e de făcut ca să obții o mărire de salariu.

Tu ce șef toxic ai avut? „Mi-a reproșat că mi-am luat liber când a murit bunica“

Cine nu a dat de un șef toxic care te face să visezi de 50 de ori pe zi la demisie? Atunci când oamenii demisionează, ei nu părăsesc compania, ci șeful… Iată câteva confesiuni horror de manageri care ar trebui trimiși la școala de șefi.

Ghid de utilizare a unui coleg nesuferit

Vorbește mult și aiurea? Bârfește și nu îi scapă nimic? Nu te poți baza pe el și se vaită tot timpul de câte ceva? Cu toții avem și colegi nesuferiți… Întrebarea este: ce facem cu ei?

M-am culcat cu șeful meu pentru că obosisem să-l evit și aveam nevoie de job

Probabil că cei care vor citi confesiunea mea, deși anonimă, mă vor judeca. Dar nu mi-e teamă. O scriu aici ca pe un gest terapeutic. Cred că nu sunt singura care a avut o aventură cu șeful și aș vrea să expun această experiență ca să fie și alte fete conștiente de ceea ce li se poate întâmpla.

Corporațiuni. Cum să ai ședințe productive

Câți dintre noi nu s-au simțit prinși în ședințe care nu duc nicăieri, unde se discută aceleași chestiuni de data trecută? Dar ședințele nu ar trebui să fie un chin, ci o oportunitate de schimbat idei cu colegii. Iată cum.

Corporțiuni. De ce tolerăm șefii toxici?!

Toți am avut la un moent așa o fiară în viața noastră profesională: un șef toxic. Cel care urlă, cel care te dă afară fără motiv, cel care nu știe meserie. Dar de ce tolerăm așa ceva?

Corporațiuni. Cum să eviți amânarea a ceea ce ai de făcut

Ai de făcut o prezentare, dar preferi să zaci pe Facebook. Trebuie să vorbești cu șefa de la HR dar mai bine… mâine. De ce amânăm? Și cum să corijăm amânarea, acest neplăcut obicei?

Stres, vacanțe scurte, ore peste program… cum ar arăta, de fapt, job-ul ideal

La noi, ești considerat angajat model dacă stai frecvent peste program, muncești și în weekend și ești disponibil la telefon chiar dacă ești plecat în vacanță. Deci, nu e de mirare că românul e veșnic frustrat, rareori productiv și înghite mult stres. Cum ar trebui să arate lucrurile de fapt?

Provocări ale absolvenților care caută primul job

Piața muncii e tot mai solicitantă, iar pentru un proaspăt absolvent lipsa experienței în muncă, deși firească, este un impediment. Salariu mai mic, posturi mărunte… iată și alte provocări care apar când îți cauți primul job, dar și ce e de făcut.

Corporațiuni. Stresul la serviciu poate fi controlat

Noi toți suntem stresați. În mai mică sau mai mare măsură, mai des ori mai rar, de oamenii alături de care lucrăm sau de sarcinile în sine pe care trebuie să le ducem la capăt. Dar stresul de la serviciu poate fi controlat.

Corporațiuni. Sensul muncii tale este ceva construit de tine

Ne petrecem 8-9 ore pe zi la locul de muncă. Așadar, e bine ca aici să găsim un sens. Ceva de care să fim mândri, să simțim că facem o diferență și că cineva vede asta. Dar cum?

Corporațiuni. Un șef toxic îți poate scurta durata vieții. Iată de ce.

Se pare că la nivel mondial, există o criză de leadership. Tot mai mulți manageri sunt niște șefi toxici, care degradează în mod voluntar pe cei cu care lucrează și îi facă să-și dorească să plece. Faptul că lucrezi pentru un șef toxic îți afectează sănătatea.

Corporațiuni. Un loc de muncă prost e mai nociv decât șomajul!

Toată lumea vrea un job, nu-i așa? Să-ți găsești un loc de muncă îți cer părinții, partenerul, societatea. Nimeni nu poate sta pe tușă în viața asta fără să facă ceva. Dar mai contează și calitatea jobului respectiv, altfel ajungi la depresie…

Corporațiuni. Cum lucrul pentru un șef toxic te poate face și pe tine la fel

Ceea ce vedem tot mai frecvent în lumea profesională de azi sunt managerii agresivi, violenți verbal (chiar și fizic) cu angajații, care persecută, care nu au deloc inteligență emoțională. A lucra pentru un astfel de manager e sinonim cu a fi în pericol să-ți pierzi sănătatea psihică. Iată cum se comportă un șef toxic.

Corporațiuni. Câteva reguli pentru ședințe mai puțin chinuitoare

Ședințele par să se numere printre cele mai chinuitoare evenimente ale vieții la corporație. Rapoarte, target de îndeplinit, sancțiuni când nu este îndeplinit, etc. Dar ședințele pot fi ocazii de comunicare și de mai bine. Dar cum? Iată câteva reguli pentru ședințe mai puțin chinuitoare.

Munca intelectuală te stresează și te îmbătrânește!

Astăzi, vorbim mai mult ca niciodată despre time management, stresul la serviciu, despre cum să fim mai eficienți și performanți. Dar știai că munca intelectuală are și efecte nocive?

Ce este și cum previi sindromul de epuizare profesională

Multe ore peste program și sentimentul că nu îți ajung orele din zi… Sună cunoscut? Din păcate, pe termen lung, acest ritual are efecte neplăcute. Iată ce este și cum poți preveni sindromul de epuizare profesională.

Cum planifici corect o schimbare de carieră

Ești nemulțumită de viața ta profesională? Te tentează ceva nou, dar îți este teamă să îți asumi riscurile? Iată cum planifici corect o schimbare de carieră.

0

10 comportamente interzise la un interviu de angajare

Cauți un job? Piața muncii este extrem de competitivă, iar, uneori, departajarea candidaților ține cont și de anumite detalii. Iată ce nu trebuie să faci la un interviu de angajare.

4 semne ale unui leadership toxic

Seful tau tipa si se comporta urat? Iata si alte semne ale unui leadership toxic.

Sfaturi pentru a-ti gasi mai usor un job la 40 de ani

Cu toate schimbarile de pe piata muncii, gasirea unui serviciu poate fi o provocare serioasa. Cu atat mai mult cu cat se cauta candidati tot mai tineri. Iata cateva sfaturi pentru a-ti gasi mai usor un job la 40 de ani.

Revenirea la serviciu dupa vacanta

A fost grozav in concediu, te-ai relaxat, ai vizitat locuri frumoase, dar gata, inapoi la munca! Revenirea la serviciu dupa vacanta este deprimanta? Psihoterapeutul Florentina Mandoc ne da cateva sugestii pentru o trecere lina catre sarcinile de la job.

De ce reactionam diferit la stres

Cu totii cautam metode antistres si mijloace eficiente de relaxare. Si totusi, ne comportam diferit sub stres, pentru unii dintre noi fiind chiar productiv.

Ce atitudini sa evitam la serviciu

La serviciu, indiferent de vechimea pe care o avem si de apropierea relatiilor cu colegii, exista anumite atitudini nepotrivite. Iata ce trebuie musai sa evitam.