Cariera
Articole despre cariera,
Ziua de munca se apropie de sfarsit. Vrei sa pleci de la serviciu intrucat te asteapta familia, dar inca mai ai e-mailuri de trimis, documente de terminat, sarcini de finalizat. In plus, colegii vor remarca plecarea ta „in graba“.
Daca ai un sef care te agaseaza si te streseaza si daca, doar auzindu-l, simti un amestec de teama si furie, astfel de trairi, cu siguranta, ajung sa iti controleze activitatea si sa faca sedintele foarte dificile. Este o situatie profesionala pe care nu doar tu o ai. Noi toti am avut, la un moment dat, un sef memorabil… pentru ceea ce uram la el!
Nu este intotdeauna usor sa gestionam concedierea, caci, pe langa aspectele materiale firesti, mai exista si impactul emotional deloc de neglijat. Cu toate astea, putem iesi invingatori transformand o experienta nefasta initial intr-un instrument de crestere personala.
In vremurile actuale, negocierea unui salariu fiind dificila, reprezinta un subiect delicat. Si, totusi, uneori, anumiti colegi par sa se descurce mai bine decat restul. De aici si sentimentul dezagreabil si confuz de „valorez mai mult decat el sau ea“, precum si intrebarea „cum de nu stiu sa imi pun in valoare talentul?“.
Un interviu de angajare este prima intalnire cu un posibil angajator si este la fel de importanta pentru ambele parti. Pe o parte, candidatul doreste sa creeze o impresie buna si sa covinga, iar angajatorul are ocazia sa prezinte cultura si valorile companiei si sa observe daca are un candidat potrivit. Iata cateva aspecte pe care orice candidat trebuie sa le aiba in vedere.
De ce este atat de greu uneori sa ne relaxam si sa uitam de toate lucrurile care ne cauzeaza oboseala? De cele mai multe ori suntem tributarii concediilor planficate cu luni inainte. Ce ar fi daca ne-am odihni si intre concediile tipice sau chiar si la birou?
Considerand ca rigiditatea si conducerea despotica sunt o metoda de a-si impune autoritatea, respectul sau parerile, superiorii care apeleaza la ele, asteapta in schimb o eficientizare a muncii si cresterea randamentului. Nimic mai gresit!
Da, ne dorim o cariera si asta presupune anumite costuri relationale, ba de multe ori ne neglijam anumite nevoi si dorinte proprii. Insa sunt situatii cand refugiul in munca devine o scuza si produce dezechilbre. Detalii de la psihoterapeutul Lucian Negoita.
Nervozitate, tensiune, teama de esec sau de sef, teama de a vorbi in public… Cati dintre noi nu ne confruntam cu ele?! Pentru a le elimina, este important sa le intelegem sursa si sa inlocuim gandurile irationale cu ganduri rationale. Iata cum.
Nu este vorba despre pasiunea pe care o resimtim brusc pentru colegul de la departamentul de IT ci despre atractia fata de un anumit domeniu, preocupare, hobby. Daca vrei sa fii sigura ca dorinta ta de a te implica intr-o anumita activitate este autentica si merita urmarita, ghideaza-te dupa aceste semne.
Am avut o discutie in afara salilor de curs cu unii dintre tinerii romani. Totul s-a petrecut intr-o atmosfera relaxata, iar ei au vorbit despre facultate si despre viata de student sau de elev, redata fara menajamente. Confesiunile lor nu pot fi definitorii pentru intreaga comunitate studenteasca, insa arata starea de spirit a uneia dintre partile acesteia.
Odata cu varsta sau cu contextul economic schimbat, vine si o reconsiderare a valorilor, dupa care ne ghidam. Si, mai ales, a muncii prestate. Unii trec de la meserii inalt calificate, la ceva simplu, dar mai implinitor.
Sindromul burnout este o afectiune emotionala traita in special de cei pe care tindem sa ii catalogam drept workaholics. Efectele acestuia au un impact major asupra sanatatii fizice si mentale, asupra calitatii vietii.
Cum cea mai mare parte a timpului ne-o petrecem la locul de munca, nemultumirile legate de acesta ne afecteaza destul de profund. Daca sunt suficient de serioase pentru a atrage o schimbare sau pot fi transformate, poti afla din indiciile urmatoare.
Locurile de munca tind sa aiba o anexa de stres care insa devine mai ampla atunci cand ai un sef ce se incadreaza in tipologiile urmatoare – cei mai frecventi sefi toxici.
Satisfactia in munca este aproape de pragul minim, iar anumite responsabilitati si nevoi nu iti permit sa iti dai demisia. In conditiile in care un nou loc de munca nu se intrevede prea curand, totusi, trebuie sa faci fata. Iata cum sa-ti resuscitezi motivatia.
Modul in care se intampla lucrurile astazi in viata noastra profesionala ne da o predispozitie catre o stare de agitatie interioara. Daca te surprinzi batand din picior nerabdatoare, sau daca atunci cand esti in vacanta simti ca nu reusesti sa te bucuri in totalitate de timpul liber, e posibil ca anxietatea sa-si fi facut loc in viata ta. Trebuie sa te eliberezi de ea, iata cum!
Cu totii ne-am lovit candva, in tumultuosul drum al carierei, de zidul invizibil din calea obtinerii job-ului mult visat – „feedback-ul negativ“, „incetarea colaborarii“ sau un „nu“ ferm venite din partea angajatorului. Din pacate, nu de putine ori aceste raspunsuri au un impact psihologic puternic asupra noastra, asa ca trebuie sa invatam sa jonglam cu critica si sa ne ajutam de ea pe viitor.
Prin Liga Studentilor Romani din Strainatate, am ajuns sa vorbim cu trei tineri exceptionali, pentru care inteligenta e doar unul din atributele bine antrenate. Talentati, vizionari, isteti din punct de vedere social, iata-i! Ce sfaturi au de dat de la inaltimea statutului lor inalt de acolo?
Ne-am familiarizat atat de puternic cu mediul online, incat aproape ca nu ne mai putem imagina viata fara acesta. Internetul a fost demonizat, invinuit, apoi ridicat in slavi si din nou aratat cu degetul pentru efectele negative pe care le are asupra noastra.
Dupa vacanta e dificil sa ne reacomodam la stilul de lucru de dinainte. Pentru a evita suprasolicitarea din primele saptamani si pentru a nu pierde foarte rapid din energia pe care tocmai am acumulat-o, e important si cum ne intoarcem la lucru dupa vacanta.
Lucrul de acasa a devenit o practica destul de frecventa in tot mai multe companii. Care este impactul asupra performantei celor in cauza, cum ne afecteaza sociabilitatea si viata personala explica Dorin Bodea, psiholog si sociolog, director general Result Development.
Iesiri nervoase, colegi certareti, sefi neintelegatori, termene limita, stres, presiune… Uneori, atmosfera de la serviciu nu este tocmai placuta si de multe ori nu stim cum sa iesim din situatiile conflictuale ori cum sa le evitam. Cu o larga aplicabilitate, tehnicile comunicarii nonviolente sunt foarte eficiente si la serviciu.
Nu te intelegi bine cu seful? Performanta la locul de munca se poate imbunatati daca amandoi agreati acelasi tip de relationare.
Se spune ca afacerile se fac la rece, cu capul, nu cu inima. Dar adevarul este ca putini sunt cei care pot gandi fara a fi influentati vreo clipa de un eventual conflict anterior, de vreo tristete de fond sau de vreun entuziasm recent. Cum se manifesta emotiile in afaceri? Ce rol au? Iata cateva raspunsuri de coach, adica cei care ii ajuta pe oamenii de afaceri sa ia decizii bune.
Gasirea unui loc de munca poate fi un lucru dificil in contextul actual. Din momentul constietizarii si formularii dorintei de a ne schimba job-ul si pana la implinirea dorintei, pot trece luni, poate chiar un an, doi. Putini dintre noi mai sunt straini la momentul actual, de disperarea, furia, depresia si apatia care ne pot cuprinde cand, fie angajati sau nu, aplicam pentru nenumarate joburi, fara prea mare succes.
Ce este de fapt neuromarketing-ul, cand a debutat si care este, concret, aplicabilitatea sa? Cum ne pot fi monitorizate preferintele si care este povestea reala a mesajelor subliminale din publicitate? Raspunsuri de la Dragos Cirneci, specialist in neurostiinte si colaboratorul permanent al revistei Psychologies.
Vremuri tulburi, de criza sau nu, cateodata nu suntem foarte siguri ca am facut alegerea cea mai buna in plan profesional. Exista serviciul ideal? Cum arata? Raspunsuri de la psihoterapeutul Florentina Ciolacu.
Nu iti mai suporti seful nevrotic si iti vine sa iti dai demisia la fiecare 30 de minute? Iata sapte pasi pentru o relationare decenta la serviciu.
Exista persoane carora le este frica sa nu isi piarda locul de munca, care fac exces de zel ori pentru care meseria este o reala pasiune. Cum sa ne echilibram programul familial si pe cel profesional, sa ne gasim propriul ritm si sa il impunem?