10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citește și:

Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii

Muncești mult și nu ai timp de viață personală? S-o crezi tu!

Evită tehnologia

Cel mai simplu și rapid lucru pe care îl poți face este acela de a te deconecta de la viața trăită în mediul digital. Atunci când te simți fără direcție și lipsit de orientare, concentrare, telefonul, tableta, laptopul, televizorul etc. sunt ultimele care îti vin în sprijin.

Te vei simți agitat, nervos, cu mintea goală și plină în același timp. Offline este cel mai bun mod de a te conecta la tine însăți și de a te concentra asupra nevoilor tale reale.

 

Evită excitanții

Printre acestea enumerăm toate produsele pe bază de zahăr sau energizantele precum și cafeaua.  Deși pe moment te ajută să te simți un un pic mai energic, ulterior vei rămâne fără vlagă și mult mai agitată și dezorientată. În egală măsură, va crește nevoia de a consuma astfel de produse.

Oricât de banal și vehiculat este acest sfat: consumă apă. Aceasta ajută procesul de regenerare natural al celulelor din corp și te energizează.

 

Practică orice tip de mișcare

Fie că alegi o plimbare la pas prin parc, mers pe jos, alergat, mers la sală, sportul sprijină pacea interioară, îți dă energie, te revitalizează și nu numai corpul tău va fi sănătos, cât și mintea.

 

Mâzgălește sau desenează

Atunci când nu știi de ce să te apuci mai întai sau ai uitat ce trebuia să faci, ia o foaie de hârtie și măzgălește ceva, orice.

Descarcă-ți aplicatii de desenat șabloane, mandale sau cumpără-ți o carte de desenat pentru adulți. Te ajută atât pentru a-ți limpezi mintea, cât și pentru a te relaxa.

 

Răsfăț la tine acasă

Fie că alegi să asculți muzică de relaxare, să-ți aprinzi bețișoare parfumate, lumânărele, să faci o baie relaxantă sau toate la un loc, cu siguranță acest mic răsfăț te va relaxa și încărca de energie pentru noi proiecte.

 

Dormi

Când ești supărat, nervos, dezorientat, nu-i momentul să te cerți cu cei din jurul tău sau să iei vreo decizie importantă. Odihnește-te și cu sigurantă a doua zi vei vedea lucrurile mult mai clar.

 

Fă curățenie

Simplu, banal și totuși nu realizăm cât de important este pentru mintea noastră. Atunci când faci ordine în lucruri, faci ordine în minte.

Odată cu aranjarea lucrurilor prin casă, mintea ta își aranjează propriile cămăruțe, iar ție îti va fi mai clar care sunt prioritățile tale și cum le poți aborda.

 

Îngrijește-te

Îmbracă-te în așa fel încât să te simți frumosă și admirată, machiază-te, aranjează-te sau ieși la cumpărături.

Nu subestima efectul acestei investiții în tine. Atunci când suntem mulțumite de astfel de investiții în noi însene, mintea noastră se debarasează mai ușor de încărcătura negativă.

 

Ieși cu prietenii

Satisfacția în viață, o spun studiile, depinde de calitatea și cultivarea relațiilor de prietenie. Indiferent că ieșiți la o cafea sau o plimbare și stați de vorbă despre nimicuri, acest lucru te va relaxa și încărca de energie pentru a trece la acțiune.

 

Meditează

Stai singur tu cu gândurile tale azi și ascultă-te. Vezi ce funcționează pentru tine și ce anume te deranjează cu adevărat. Atenția pe care ne-o acordăm exclusiv ne ajută să ne înțelegem mai bine și să ne clarificăm propriile nevoi și obiective.

 

De Angelica Burcea, psihoterapeut experiențial, psihosexolog

Tel.: 0767.477.031

psychotherapist.ab@gmail.com

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
5 semne că este momentul să începi psihoterapia
5 semne că este momentul să începi psihoterapia

Știm că psihoterapia ne este utilă, dar mulți dintre noi încă speră ca problemele să treacă de la sine sau să își diminueze impactul în timp. Iată câteva semne că este momentul să mergi la un psihoterapeut.

Citeste
Stima de sine scăzută și teama de respingere
Stima de sine scăzută și teama de respingere

Stima de sine este construită în copilărie, în relația cu părinții și aparținătorii. În funcție de baza pe care o primim, la maturitate vom fi echilibrați și încrezători sau, din contră, extrem de fragili.

Citeste
Depresia din perspectivă psihanalitică
Depresia din perspectivă psihanalitică

Depresia nu trebuie ascunsă, nu este o rușine, nu este o vină a noastră. Nu este un semn al lipsei de valori ci al unei lupte pe care am dus-o singuri prea mult timp. Avem nevoie de ajutor și dreptul de a-l cere.

Citeste
10 sfaturi pentru o mai bună organizare
10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citeste
Carierismul dăunează grav sănătății
Carierismul dăunează grav sănătății

Să ai o carieră, un statut, un venit considerabil… Sună bine, nu? Însă care sunt costurile? Mai ai timp de viață personală sau de cuplu? Carierismul ne poate afecta echilibrul și maschează răni emoționale pe care este bine să ni le vindecăm.

Citeste
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Emoțiile noastre sunt mai complexe decât „pozitive“ sau „negative“. Toate încearcă să ne transmită ceva, în primul rând, despre noi înșine. Cât suntem de dispuși să le ascultăm și să acceptăm, e altă poveste. Pentru dezvoltarea noastră personală și o mai bună înțelegere a sinelui, emoțiile negative sunt bune.

Citeste