10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citește și:

Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii

Muncești mult și nu ai timp de viață personală? S-o crezi tu!

Evită tehnologia

Cel mai simplu și rapid lucru pe care îl poți face este acela de a te deconecta de la viața trăită în mediul digital. Atunci când te simți fără direcție și lipsit de orientare, concentrare, telefonul, tableta, laptopul, televizorul etc. sunt ultimele care îti vin în sprijin.

Te vei simți agitat, nervos, cu mintea goală și plină în același timp. Offline este cel mai bun mod de a te conecta la tine însăți și de a te concentra asupra nevoilor tale reale.

 

Evită excitanții

Printre acestea enumerăm toate produsele pe bază de zahăr sau energizantele precum și cafeaua.  Deși pe moment te ajută să te simți un un pic mai energic, ulterior vei rămâne fără vlagă și mult mai agitată și dezorientată. În egală măsură, va crește nevoia de a consuma astfel de produse.

Oricât de banal și vehiculat este acest sfat: consumă apă. Aceasta ajută procesul de regenerare natural al celulelor din corp și te energizează.

 

Practică orice tip de mișcare

Fie că alegi o plimbare la pas prin parc, mers pe jos, alergat, mers la sală, sportul sprijină pacea interioară, îți dă energie, te revitalizează și nu numai corpul tău va fi sănătos, cât și mintea.

 

Mâzgălește sau desenează

Atunci când nu știi de ce să te apuci mai întai sau ai uitat ce trebuia să faci, ia o foaie de hârtie și măzgălește ceva, orice.

Descarcă-ți aplicatii de desenat șabloane, mandale sau cumpără-ți o carte de desenat pentru adulți. Te ajută atât pentru a-ți limpezi mintea, cât și pentru a te relaxa.

 

Răsfăț la tine acasă

Fie că alegi să asculți muzică de relaxare, să-ți aprinzi bețișoare parfumate, lumânărele, să faci o baie relaxantă sau toate la un loc, cu siguranță acest mic răsfăț te va relaxa și încărca de energie pentru noi proiecte.

 

Dormi

Când ești supărat, nervos, dezorientat, nu-i momentul să te cerți cu cei din jurul tău sau să iei vreo decizie importantă. Odihnește-te și cu sigurantă a doua zi vei vedea lucrurile mult mai clar.

 

Fă curățenie

Simplu, banal și totuși nu realizăm cât de important este pentru mintea noastră. Atunci când faci ordine în lucruri, faci ordine în minte.

Odată cu aranjarea lucrurilor prin casă, mintea ta își aranjează propriile cămăruțe, iar ție îti va fi mai clar care sunt prioritățile tale și cum le poți aborda.

 

Îngrijește-te

Îmbracă-te în așa fel încât să te simți frumosă și admirată, machiază-te, aranjează-te sau ieși la cumpărături.

Nu subestima efectul acestei investiții în tine. Atunci când suntem mulțumite de astfel de investiții în noi însene, mintea noastră se debarasează mai ușor de încărcătura negativă.

 

Ieși cu prietenii

Satisfacția în viață, o spun studiile, depinde de calitatea și cultivarea relațiilor de prietenie. Indiferent că ieșiți la o cafea sau o plimbare și stați de vorbă despre nimicuri, acest lucru te va relaxa și încărca de energie pentru a trece la acțiune.

 

Meditează

Stai singur tu cu gândurile tale azi și ascultă-te. Vezi ce funcționează pentru tine și ce anume te deranjează cu adevărat. Atenția pe care ne-o acordăm exclusiv ne ajută să ne înțelegem mai bine și să ne clarificăm propriile nevoi și obiective.

 

De Angelica Burcea, psihoterapeut experiențial, psihosexolog

Tel.: 0767.477.031

psychotherapist.ab@gmail.com

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
10 sfaturi pentru o mai bună organizare
10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste