21 de reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți (partea a II-a)

Pentru a trăi în armonie cu tine însăți prima regulă este acceptarea de sine și a circumstanțelor pe care le trăiești. Pentru că acțiunile și atitudinea noastră sunt singurele lucruri asupra cărora deținem controlul absolut. Iată un set de reguli care te vor ajuta să găsești echilibrul în viața ta.

Citește și:

21 de reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți (partea I)

Ce ne face sa fim fragili emotional

Miyamoto Mushashi a fost un maestru budist japonez, care a alcătuit o listă cu 21 de reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți. În articolul anterior poți citi primele 10 reguli, iar mai jos pe restul 11:

 

Nu te lăsa controlată de bias

Biasul este înclinația către prejudecăți. Este nemulțumirea față de ceea ce ai deja și dezamăgirea profundă atunci când lucrurile nu se întâmplă după scenariul conturat de dorințele și visurile tale.

Încearcă să nu îți repeți mereu că ai fi preferat altceva, mai ales când nu deții controlul asupra tuturor lucrurilor care se întâmplă.

 

Nu te bloca într-un loc

Apreciază ceea ce ai într-un anumit moment, dar rămâi deschisă către schimbare, către noi oportunități care ți se ivesc.

Renunță la teama de schimbare și nu te agăța de zona de confort și de rutină. Deseori schimbările sunt bruște și ne dau viața peste cap, dar poate rolul lor este de a funcționa precum un sistem de alarmă care ne atrage atenția că lucrurile nu pot și nu trebuie să rămână așa cum sunt.

Un mediu nou, o situație nouă, îți pot modifica percepțiile pe care le ai despre tine însăți și te pot elibera de energii negative pe care nici nu știai că le aduni.

 

Alimentează-te corect

Concentrează-te pe o alimentație sănătoasă și hrănitoare. Poftele și mâncatul compulsiv sunt precum adicțiile.

Fii prezentă în tot ceea ce faci și decide conștient ce este bun și sănătos pentru organismul tău. Este adevărat când se spune că mâncăm pentru a trăi și nu invers.

Desigur, ai dreptul și este chiar recomandat un răsfăț ocazional, dar nu lăsa pofta să te controleze și nici să ascundă alte nevoi mai profunde. Adicțiile față de alcool, tutun sau droguri sunt similare…

 

Nu te agăța de bunurile materiale

Dacă nu este benefic vieții tale, înlătură obiectul respectiv. Dacă ai obiceiul de a aduna lucruri și a te agăța de ele chiar dacă nu îți mai sunt utile și nu le mai folosești, propune-ți să faci curățenie în spațiul în care locuiești.

Permite-ți să îl eliberezi de lucruri care îl încarcă inutil și pe care le poți oferi celor care au în mod real nevoie de ele. Vei trăi un sentiment de eliberare minunat.

 

Nu te lăsa condusă de tradiții sau prea multe convingeri

Folosește-ți rațiunea și intuiția. Trăiește-ți viața în funcție de ceea ce are sens într-un moment dat și de propriile valori, nu depinde de ceea ce gândesc ceilalți. Învață să decizi tu pentru tine pentru că știi deja ce este bine și ce este rău. Nu ai nevoie să auzi de la altcineva. Ai mai multă încredere în tine.

 

Nu aduna arme și nu le utiliza când nu este necesar

Trebuie să știi să te aperi, dar nu să intimidezi sau să ataci. În viața de zi cu zi, armele pot fi aroganța, egoismul, critica, judecata, intoleranța față de cei diferiți de tine. Renunță la ele. Fiecare dintre noi duce propria luptă, iar dacă nu poți face bine cuiva, abține-te de la a-i face rău.

 

Nu îți fie teamă de moarte

Învață să te simți norocoasă și privilegiată pentru că ai primit acest dar al vieții, indiferent de durata ei. Nimeni nu a scăpat de moarte, este o datorie pe care cu toții o plătim.

Trebuie să acceptăm că atât noi înșine cât și cei dragi și apropiați nouă vom ajunge la momentul încheierii acestei vieți. Dacă ne luptăm cu acest gând și ne temem de el, vom trăi în anxietate și tristețe viața de care trebuie să ne bucurăm.

 

Nu deveni obsedată de avere și posesiuni materiale

Oare la ce mai sunt utile după ce nu vom mai fi? Colectează ceea ce este util și nu îți risipi timpul. Bucură-te de viața ta și fă bine celor din jur de câte ori poți. Adevărata moștenire este aceasta, legată de impactul pozitiv pe care l-am avut în viețile altora. Amintirea pe care o lăsăm în urmă va fi gestionată de propriile fapte și acțiuni.

 

Respectă divinitatea fără a te baza pe ajutorul ei

Dacă îți poți folosi credința pentru o viață mai productivă, atunci bazează-te pe ea de câte ori simți nevoia, indiferent de natura credințelor tale religioase.

Totuși, nu uita că ești singura responsabilă pentru realizările din viața ta și pentru ceea ce ai de făcut indiferent dacă simți sau nu că primești ajutor divin sau energie.

 

Cultivă-ți integritatea

Fii o persoană care trăiește în armonie cu sine și cu cei din jur. Iar pentru acest lucru, fii sinceră în gândurile, cuvintele și faptele tale. Integritatea înseamnă să spui și să faci ceea ce tu simți că este corect, să îți respecți cuvântul și să rămâi fidelă valorilor tale personale.

 

Nu te opri niciodată din învățat

Pe întregul parcurs al vieții tale vei avea de învățat. Fie din experiențele de viață, fie prin eforturi orientate către a descoperi și înțelege lucruri noi. Este o datorie pe care o avem față de noi înșine, de a accepta și contribui la creșterea și dezvoltarea noastră personală.

 

Citește în articolul precedent primele 10 reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți.

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
21 de reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți (partea a II-a)
21 de reguli pentru a trăi în armonie cu tine însăți (partea a II-a)

Pentru a trăi în armonie cu tine însăți prima regulă este acceptarea de sine și a circumstanțelor pe care le trăiești. Pentru că acțiunile și atitudinea noastră sunt singurele lucruri asupra cărora deținem controlul absolut. Iată un set de reguli care te vor ajuta să găsești echilibrul în viața ta.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste