3 moduri de a ne cultiva generozitatea

Generozitatea nu trebuie neapărat să aibă o expresie financiară, palpabilă. Ea poate viza propriul timp și disponibilitate de a fi mai atenți și empatici cu cei din jurul nostru. Iată ce putem face.

Citește și:

Cum înveți să-ți accepți vulnerabilitatea

Cum gestionăm schimbările care ne dau viața peste cap

Gânduri pozitive în trafic

Sună imposibil, nu-i așa? Și totuși, nu este. Da, suntem agitați, nervoși și irascibili, mai ales în trafic, unde este aglomerație, găsim șoferi nepricepuți, părem mereu în întârziere sau avem „norocul” de a prinde toate stopurile.

Dacă tot suntem acolo și șoseaua nu se va goli prin magie pentru a ne lăsa nouă loc liber, atunci de ce să nu profităm de toate aceste stopuri?

Când te oprești la semafor, inspiră profund, observă cum te simți în interiorul tău și transmite-ți un gând pozitiv „Să fiu fericită și sănătoasă” sau „Să trăiesc în armonie”. Astfel de gânduri poți transmite și către alții. Poate chiar șoferului din spate care tomai te-a claxonat.

Depinde de tine să faci lucrurile altfel, iar acest exercițiu îl poți repeta la fiecare stop. Durează doar câteva secunde și este util în stabilirea unui tipar al compasiunii și chiar al generozității.

 

Comunică cu cei din jur

Ești deja obișnuită să stai la coadă și să te enervezi că aștepți prea mult sau să te plictisești așteptând? Ai încercat vreodată să intri în vorbă cu cei din jur?

De cele mai multe ori suntem reticenți la astfel de interacțiuni, dar deseori oamenii sunt mai mult decât disponibili să se angajeze în mici conversații. Dacă și zâmbim atunci când îi abordăm, succesul este garantat.

În tot acest timp, putem mental să le transmitem lucruri pozitive, precum în exercițiul de la semafor. Cum ar fi ca în loc să te enervezi că cei doi tineri din fața ta vorbesc prea mult sau prea tare, să gândești intenționat pozitiv în relație cu ei și să le zâmbești?

Astfel de reacții stimulează generozitatea proprie dar fac apel și la generozitatea și amabilitatea celor din jurul tău. Mai mult, intrând în astfel de contacte, intri în primul rând în contact cu cea mai bună versiune a ta.

 

Conectează-te cu cei aflați în nevoie

De câte ori nu trecem pe stradă pe lângă oameni care cerșesc bani sau vând diverse lucruri pentru a-și asigura traiul de zi cu zi?

Nu ne oprim, deseori prinși de propriile probleme, griji și obiective: să ajung la muncă, să dau un telefon, să răspund la e-mail, să nu uit să cumpăr ceva, etc. Dar viețile lor sunt semnificative și de multe ori un zâmbet sau atenția celorlalți îi ajută să își reamintească acest lucru.

Cu toții avem nevoie de sprijin și este sănătos să nu îi judecăm pe cei mai puțin norocoși: „nu îi dau bani pentru că va cumpăra alcool.”.

Intenția ta ar fi bine să fie aceea de a ajuta, de a spune o vorbă bună sau de a acorda un ajutor material (dacă simți să faci acest lucru) fără judecată sau așteptări.

Nu trăim viețile altora, dar ne putem imagina că ne dorim cu toții cam aceleași lucruri: să ne simțim în siguranță, să ne satisfacem nevoile de bază, să contăm, să fim văzuți, să fim înțeleși și acceptați, să fim sănătoși…

Având aceste lucruri în minte, acordă ajutor atunci când poți, chiar dacă optezi pentru a dona o anumită sumă de bani lunar unei asociații care se ocupă de astfel de cazuri. Astfel contribui la dezvoltarea acestei trăsături pozitive, numită generozitate.

Foto: 123rf.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Emoțiile noastre sunt mai complexe decât „pozitive“ sau „negative“. Toate încearcă să ne transmită ceva, în primul rând, despre noi înșine. Cât suntem de dispuși să le ascultăm și să acceptăm, e altă poveste. Pentru dezvoltarea noastră personală și o mai bună înțelegere a sinelui, emoțiile negative sunt bune.

Citeste
Cum să gestionăm agresivitatea la birou
Cum să gestionăm agresivitatea la birou

Agresivitatea ascunde mereu același lucru: nesiguranța, teama de eșec, frica de a pierde controlul. Să fie amenințarea singura metodă de a obține ce vrei? Funcționează asta? De unde pornește această abordare, de ce este ea cultivate și care sunt alternativele mature, echilibrate și profesioniste.

Citeste
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente

Cu toții am avut parte de iubiri dureroase, fie pe parcursul unei relații, fie din nerealizarea ei, fie ulterior, după o despărțire. În toată această dinamică a suferinței, un rol important pentru vindecare, îl joacă acceptarea propriilor emoții și sentimente.

Citeste
3 moduri de a ne cultiva generozitatea
3 moduri de a ne cultiva generozitatea

Generozitatea nu trebuie neapărat să aibă o expresie financiară, palpabilă. Ea poate viza propriul timp și disponibilitate de a fi mai atenți și empatici cu cei din jurul nostru. Iată ce putem face.

Citeste
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău

Suntem familiarizate cu sentimentul de nesiguranță și știm deja că, deseori, ne împiedică să obținem ceea ce vrem. Nesiguranța poate însemna neîncredere în noi însene, o stimă de sine scăzută și ne poate face vulnerabile. Iată cum să o folosim în avantajul nostru.

Citeste
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta

Ții minte ultima dată când te-ai înfuriat? Realizezi că furia ta are la bază cam aceleași motive? De regulă dăm vina pe alții, pe situații sau, mai rău, pe noi însene. Dar asta nu ne scapă de furie. Iată cum putem să o înțelegem.

Citeste