3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citește și:

Tehnici pentru a scapa de stres

Ai vrea să nu mai simți emoții negative? Află că îți sunt benefice

O minte mai limpede

Cu toții avem obiceiul de a ne lăsa mintea luată cu asalt de nenumărate gânduri. Despre ce am făcut, despre ce nu am făcut, despre cearta aceea urâtă cu o persoană dragă sau despre viitorul pe care îl anticipăm negativ.

Oboseala și stresul sunt fondul cel mai prielnic pentru anxietate. Cum am putea gândi optimist dacă în prezent nu avem resurse de energie prea multe?

Încearcă să îți oferi ție mai multă atenție. Urmărește gândurile pe care le ai, dar nu te mai judeca și aprecia prin prisma lor. Nu sunt decât gânduri.

Lasă-le să treacă și încearcă să te concentrezi pe ceea ce faci acum, în prezent, pe ceea ce depinde de tine. Iar de tine, depinde atitudinea pe care alegi să o ai. Pentru o minte mai limpede, nu te mai lăsa controlată de gânduri.

 

Odihnă mai bună

Ai tot citit despre exercițiile de respirație, dar de câte ori le-ai pus în practică? Ți se par complicate sau inutile? Până când nu încerci și repeți aceste exerciții, nu vei cunoaște efectele lor. Deseori, înainte de culcare, suntem invadați de gânduri și scenarii și nu putem adormi.

Chiar dacă dormim, avem somnul superficial, întrerupt și ne trezim mai obosiți decât înainte de a adormi. Randamentul scade, nu suntem atenți, nu avem energie, nu ne putem concentra.

Este și firesc, mintea noastră are nevoie de repaus. Măcar seara la culcare, când te întinzi în pat, acordă atenție respirației tale.

Ghideaz-o către o respirație profundă, abdominală. Lasă aerul să pătrundă și elimină-l complet de câteva ori. Fii atentă la contactul corpului tău cu patul. Permite-ți să își lași corpul greu și să accepți siguranța pe care ți-o dă poziția respectivă.

Lasă grijile să plece din mintea ta, iar dacă le observi că revin, îndepărtează-le conștient. Fii atentă la respirație și la dorința și nevoia corpului tău de a se relaxa.

 

Randament crescut

Oboseala și mitul multitasking-ului ne dau peste cap randamentul. Nu poți face mai multe lucruri deodată, oricât îți imaginezi că asta faci de multă vreme. În realitate, lucrezi fragmentat, treci de la o sarcină la alta, pentru ca apoi să revii către prima, și tot așa.

Evident, obosești mai ușor și finalizezi cu mai mare dificultate decât dacă ți-ai concentra atenția asupra unui singur lucru. Nu ar fi rău să te apuci de mișcare. Sedentarismul nu îți ajută corpul și mintea să se elibereze de stres.

Încearcă pentru început să mergi mai mult pe jos, apoi alege un sport care să îți facă plăcere.

Sunt o multitudine de opțiuni, iar gradele de dificultate variate. Nimeni nu spune să te duci la sală și să te apuci de ceva complex, dacă nu te simți în stare. Dar fă acel prim pas pentru sănătatea ta. Vei vedea că și la muncă vei avea un randament mai bun.

Chiar și relațiile cu cei din jur se vor îmbunătăți pe parcurs ce începi să fii mai atentă la tine. Cum ai putea oferi celorlalți, dacă ție nu îți oferi?

Nu este dificil și în niciun caz imposibil. Trebuie doar să înțelegi că dacă te ignori, mai devreme sau mai târziu vei avea tot tu de suferit de pe urma acestei decizii. Primul pas poate fi unul mic, este important însă să îl faci.

Se spune că cel mai mare dar pe care ți-l poți face ție, este puțin din atenția ta.

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție
3 motive pentru care e bine să-ți oferi mai multă atenție

Vrei să oferi cât mai multe celor din jur, dar ce resurse ai pentru alții, dacă pentru tine nu ai deloc? Iată câteva motive pentru care ar trebui să începi să îți acorzi ție mai multă atenție.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste