3 ritualuri pentru a-ti incepe ziua bine

Daca urasti diminetile si nu iti gasesti energia cand te trezesti, poti schimba acest ritm. Evident, trebuie sa vrei sa incerci lucruri noi, care iti vor imbunatati, de altfel, starea. Iata trei ritualuri pentru un inceput de zi mai spornic.

 

Pregateste-te

Este una sa iti doresti sa iti incepi ziua mai calm si mai pregatita, si cu totul altceva sa si pui acest lucru in practica. Incepe-ti ritualul inca de seara, acest lucru insemnand o odihna corespunzatoare.

Daca deja ai terminat facultatea, noptile pierdute sunt cu certitudine o cauza a zilelor in care nu avem energie pentru nimic. Asadar, asigura-ti 7, 8 sau 9 ore de somn, dupa cum stii ca necesita organismul tau.

Dimineata, cu ochii inca inchisi, imagineaza-ti cea mai recenta situatie in care ai fost calma si ai detinut controlul.

Incearca sa reproduci sentimentul acela, spunandu-ti ca poti sa controlezi lucrurile si sa faci ceea ce ai de facut. setarea mentala este cheia unui inceput promitator.

 

Gandeste proactiv

Doctorul Ron Friedman demonstreaza ca daca iti incepi dimineata raspunzand la emailuri, iti setezi mintea sa lucreze reactiv.

In loc sa iti incepi ziua astfel, acorda-ti spatiu si cateva momente dedicate tie. Atunci cand iti incepi ziua in control si atenta la tine, renunti la tiparul anxios de gandire.

Acesta este de multe ori responsabil pentru iritabilitatea pe care o resimtim. Daca nu stii cum sa renunti la reactivitate, incearca lucruri simple pentru inceput precum sa: bei un pahar cu apa (hidratarea are un rol foarte important), sa gasesti un gand pozitiv, sa citesti sau sa meditezi.

Pentru a medita, poti incerca, spre exemplu, sa stai in liniste, cu ochii inchisi, golindu-ti mintea de preocuparile zilnice si imaginandu-ti un loc placut in care te simti relaxata.

 

Planifica

Dimineata, profita de faptul ca ai mintea limpede si incearca sa fii mai prezenta aici si acum. Acest lucru iti permite sa planifici ziua productiv.

Gandeste-te la ce ti-ai propus pentru ziua in curs, priveste sarcinile dintr-o perspectiva pozitiva si, de ce nu, ierarhizeaza-le. Pentru mai multa claritate, poti face o lista a lucrurilor pe care le ai de indeplinit.

Te va ajuta sa te concentrezi mai bine si sa ai o mai buna perspectiva asupra lor. Evita ganduri legate de ziua anterioara sau grijile pentru ziua urmatoare.

Fii atenta la ceea ce se intampla si ce ai de facut acum. Debarasandu-ne de bagajul intamplarilor trecute deja si al nelinistilor legate de ce va urma, vom fi mai relaxate si calme in abordarea planurilor pe care le avem.

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
3 ritualuri pentru a-ti incepe ziua bine
3 ritualuri pentru a-ti incepe ziua bine

Daca urasti diminetile si nu iti gasesti energia cand te trezesti, poti schimba acest ritm. Evident, trebuie sa vrei sa incerci lucruri noi, care iti vor imbunatati, de altfel, starea. Iata trei ritualuri pentru un inceput de zi mai spornic.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste