4 activitati pentru relatia cu tine

Sunt o multime de activitati pe care le putem desfasura in functie de preferintele pe care le avem, de timpul liber, de hobbyuri sau dispozitia de moment. Iata patru sugestii care iti pot fi benefice.

Cititul

Stiu, in ultimul timp exista o sumedenie de campanii prin care ni se aduce aceasta indeletnicire in prim plan. Si totusi, ezitam, gasim scuze, sau nu gasim timp.

Timpul ni-l facem, iar daca refuzam aceasta activitate, nu stim ce beneficii are asupra noastra. Cartile ne ofera perspective diferite asupra naturii umane, dezvaluind diferite tipologii de personalitate, sentimente, emotii, decizii, actiuni, fara interfata mastilor pe care le purtam cu totii in viata reala.

Totodata, cititul ne dezvolta creativitatea si imaginatia, imbogatindu-ne vocabularul. Carti din specialitati diferite de a noastra, ne ajuta sa ne dezvoltam in permanenta, mentinandu-ne creierul antrenat si tanar.

Sunt multe moduri de a calatori, iar pentru cand nu ne permitem financiar o calatorie, cititul este cea mai placuta evadare.

 

Atelierele de dezvoltare personala

Multe scoli de psihologie si asociatii organizeaza astfel de ateliere adresate publicului in general sau centrate pe o anumita tema.

In primul rand putem astfel sa facem parte dintr-un grup cu care sa impartasim aceleasi preocupari si interese, fiind un bun mijloc catre descoperirea si dezvoltarea de sine.

Fie ca vrei sa inveti sa adresezi o problema care reapare in calea ta sau ca vrei sa iti imbunatatesti anumite aspecte ale vietii poti opta pentru astfel de participari in grup sau particular.

 

Un hobby nou

Daca iti place Jamie Oliver si de mult ti-ai propus sa vezi cum poti sa iti dezvolti interesul pentru bucatarit, cauta astfel de cursuri.

Poti descoperi ca este o metoda relaxanta de petrecere a timpului liber si totodata de a-ti face noi prieteni. La fel si in cazul cursurilor de dans.

Orice forma de miscare este benefica mintii tale, fie ca iei lectii de dans, patinaj, ski, inot sau zumba. Alege o activitate care sa te relaxeze si care sa reprezinte timp acordat tie si pentru binele tau.

 

Invita-te in oras

Suna ciudat? Este un mod de a te invata sa petreci timpul tu cu tine si sa nu depinzi de prezenta alcuiva pentru a face ceva ce ai chef. Vrei o cafea sau o prajitura, sau vrei sa iei masa in oras? Mergi singura.

Te-as sfatui sa renunti la cartea din geanta pe care o poti scoate ca pe o protectie sau la gadgeturile pe care le tii in permanenta conectate la internet.

Lasa-ti mintea libera si bucura-te de moment si de faptul ca faci ceea ce iti doreai sa faci.

La fel, poti alege sa mergi la un film sau la o piesa de teatru, ori sa iesi sa te plimbi pur si simplu, fara nicio tinta. Invata astfel sa te simti confortabil tu cu tine.

 

De Iulia Barca

Foto: 123rf.com

 

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
4 activitati pentru relatia cu tine
4 activitati pentru relatia cu tine

Sunt o multime de activitati pe care le putem desfasura in functie de preferintele pe care le avem, de timpul liber, de hobbyuri sau dispozitia de moment. Iata patru sugestii care iti pot fi benefice.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste