4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate

Este firesc să vrem să ne îmbunătățim calitatea vieții, iar în acest sens, putem învăța să de diminuăm stările de anxietate. Iată câteva sfaturi.

Citește și:

Ce se întâmplă când rămânem prea mult timp în zona de confort

8 strategii pentru a iesi din burnout

Anxietatea reprezintă deseori o teamă față de necunoscut, față de schimbare, de noutate, de viitor. Deși este o calitate specific umană, anticiparea evenimentelor viitoare, ne permite să rezolvăm probleme înainte să apară, dar, totodată, ne pot spori stresul și anxietatea.

Când mintea ne este focusată permanent asupra viitorului, ajungem să ne confruntăm cu atacuri de anxietate, în special seara, înainte de culcare.

Practic, toate gândurile pe care vrem să le îndepărtăm ne revin în minte și ne odihnim mai puțin. Oboseala, la rândul ei, ne expune mai mult stresului. Este un cerc vicios.

 

Combate gândurile anxioase

Dacă permiți gândurilor negative să se înmulțească, în curând nu le vei mai putea controla. Vor deveni modul tău constant de a te raporta la propria viață.

Învață să recunoști astfel de gânduri și să le etichetezi ca atare. Iar când te surpinzi ruminând la nesfârșit un scenariu negativ, întreabă-te „Care sunt șansele reale să știu cu exactitate că așa se va întâmpla?”.

Nu te mai gândi excesiv la viitor și nici nu te lăsa prins de probleme sau eșecuri din trecut.

Încearcă un exercițiu de imaginație: cum ar arăta viața ta dacă ai fi lipsit de griji? Iar dacă acest lucru nu te ajută pentru a te relaxa, fă-ți o listă.

Pune pe hârtie problemele care te preocupă, dar și ce ai de gând să faci pentru a le rezolva. Exercițiul te va ajuta să vezi cu mai multă claritate o situație și să îi vezi dimensiunile reale.

Practic, mintea ta nu va mai exagera negativ un scenariu. Totodată, ajută și dacă îți notezi pe o hârtie obiectivele tale și care sunt pașii pentru a le îndeplini.

 

Controlează-ți respirația

Poate cel mai util sfat pentru combaterea anxietății este respirația controlată, sau meditația. Este momentul să acorzi mai multă atenție lucrurilor simple pe care le poți pune în practică ușor și cu rezultate rapide.

În cazul în care te confrunți frecvent cu atacuri de anxietate, nu ar fi rău să iei în calcul meditația.

Nu te va ajuta doar să diminuezi stresul, ci să îți crești semnificativ calitatea vieții. Dacă, în schimb, nu dorești să abordezi această tehnică, poți învăța să te concentrezi asupra respirației tale.

Este destul de simplu și poți face acest lucru atât seara înainte de culcare, sau la birou. Creierul tău îți va mulțumi.

 

Fă mișcare!

Mișcarea este cea care eliberează acele chimicale responsabile cu starea noastră de bine.

Dacă faci exerciții, corpul tău va elibera endorfine și serotonină, două enzime din creier asociate cu sentimente de plăcere și stare de bine. Ele vor permite corpului tău să se detensioneze și te vei simți mai relaxat.

Exercițiile fizice te vor ajuta în plus să te concentrezi pe prezent, pe „aici și acum” și să lași în urmă gândurile negative legate de trecut sau viitor.

Dacă adaugi acestui mix și restul beneficiilor pe care mișcarea le are asupra organismului, înțelegi că este destul de simplu să îți oferi singur acest ajutor.

 

Evită cofeina

Dacă ești un mare băutor de cafea, află că și aceasta contribuie la creșterea stresului tău. Cafeina crește nivelul de anxietate și provoacă atacuri de panică celor care se confruntă cu astfel de tulburări.

Ea stimulează sistemul nervos provocând agitație, ritm cardiac neregulat și stări de nervozitate.

Totodată îți afectează și calitatea somnului. În schimb, ceaiurile precum lavandă sau mușețel te ajută să diminuezi stările de agitație și să adormi mai ușor.

Foto: shutterstock.com

 

 

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Emoțiile noastre sunt mai complexe decât „pozitive“ sau „negative“. Toate încearcă să ne transmită ceva, în primul rând, despre noi înșine. Cât suntem de dispuși să le ascultăm și să acceptăm, e altă poveste. Pentru dezvoltarea noastră personală și o mai bună înțelegere a sinelui, emoțiile negative sunt bune.

Citeste
Cum să gestionăm agresivitatea la birou
Cum să gestionăm agresivitatea la birou

Agresivitatea ascunde mereu același lucru: nesiguranța, teama de eșec, frica de a pierde controlul. Să fie amenințarea singura metodă de a obține ce vrei? Funcționează asta? De unde pornește această abordare, de ce este ea cultivate și care sunt alternativele mature, echilibrate și profesioniste.

Citeste
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente

Cu toții am avut parte de iubiri dureroase, fie pe parcursul unei relații, fie din nerealizarea ei, fie ulterior, după o despărțire. În toată această dinamică a suferinței, un rol important pentru vindecare, îl joacă acceptarea propriilor emoții și sentimente.

Citeste
4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate
4 moduri eficiente de a scăpa de anxietate

Este firesc să vrem să ne îmbunătățim calitatea vieții, iar în acest sens, putem învăța să de diminuăm stările de anxietate. Iată câteva sfaturi.

Citeste
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău

Suntem familiarizate cu sentimentul de nesiguranță și știm deja că, deseori, ne împiedică să obținem ceea ce vrem. Nesiguranța poate însemna neîncredere în noi însene, o stimă de sine scăzută și ne poate face vulnerabile. Iată cum să o folosim în avantajul nostru.

Citeste
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta

Ții minte ultima dată când te-ai înfuriat? Realizezi că furia ta are la bază cam aceleași motive? De regulă dăm vina pe alții, pe situații sau, mai rău, pe noi însene. Dar asta nu ne scapă de furie. Iată cum putem să o înțelegem.

Citeste