4 obiceiuri sănătoase pentru o viață împlinită

Cu toții căutăm fericirea, satisfacția sau… sensul vieții. Dar depinde de noi cum punem lucrurile în perspectivă și cum știm să ne ajutăm singuri să obținem ce vrem. Iată câteva obiceiuri sănătoase pentru a avea o viață împlinită.

Citește și:

Cum e corect să alegi? Iei decizii cu inima sau rațional?

Prietenii ne sunt mai utili decât familia?

Societatea în care trăim pune mare accent pe productivitate și succesul vizibil, conturând o lume în care ajungi să crezi că dacă vei da 200%, vei munci în viteză și neîntrerupt pentru a-ți atinge obiectivele, vei trăi o viață împlinită. Cel puțin, undeva în viitor.

Până acolo, trăim între liste cu lucruri de făcut, responsabilități, urgențe, dead-line-uri și resimțim stresul și anxietatea precum foamea sau setea.

Trăim cu sentimentul de izolare, frustrați că viața nu ne este așa cum speram, cum ne-o imaginam sau cum credem că o merităm.

Dacă ai noroc, într-un moment de sinceritate cu tine însăți, te vei întreba dacă oare asta este viața pe care vrei să o trăiești. Iar răspunsul este unul singur: NU.

Întotdeauna trebuie să îți setezi ritualuri, secvențe de timp și activități pe care să nu le negociezi cu nimeni, nici măcar cu tine. Ele sunt cele care te vor ajuta să te simți satisfăcută și să nu ai impresia că ești trăită de propria viață.

 

Alege un stil de viață sănătos

Între rezoluțiile de anul nou, sfaturile medicului și citatele motivaționale, ai înțeles și tu că, pe undeva, toate au dreptate: e cazul să îți trăiești viața cât mai sănătos.

Pe lângă stres și sedentarism, numărul persoanelor supraponderale sau obeze este în creștere. Nici dacă ai o greutate mică pentru că stresul și lipsa apetitului te aduc aici, nu este o variantă fericită.

Știai că peste 95% dintre boli sunt cauzate de stilul de viață pentru care optăm? Află că temelia unei vieți sănătoase este formată dintr-o nutriție sănătoasă, mișcare, relații interumane care ne eliberează de stres și din învățare și dezvoltare continuă.

Vei simți diferența când vei integra aceste variabile în viața ta. Inclusiv la nivel de energie și productivitate. Și te vei simți mai satisfăcută.

 

Devin-o prioritatea ta

Ți-ai petrecut viața având grijă de alții și nu de tine? Când ai de gând să pui stop? În fiecare săptămână stabilește-ți timp pentru tine, fie că faci mișcare, prepari o mâncare pe gustul tău, ieși cu prietenii sau stai cu familia.

Nu este un semn de egoism, este o necesitate care îți va crește gradul de satisfacție.

 

Gândește pozitiv, dar rațional

Gândirea pozitivă nu înseamnă să îți spui cele mai motivaționale citate găsite pe net. Nici să ajungi de o naivitate dusă la extrem, din dorința unei practici extreme… Dar încuie-ți criticul interior, fii atentă la nevoile tale, renunță la critică și judecăți indiferent că sunt la adresa ta sau a altora.

Vaită-te mai rar, găsește motive de bucurie și permite-ți să te simți bine din cele mai banale motive. Pentru că motive de stres, probleme și supărări se vor ivi mereu, chiar dacă nu faci tu nimic special. Dar poți înclina puțin balanța și în favoarea ta.

 

Alege-ți cu grijă prietenii și anturajul

Dacă ești o persoană cu tendințe spre depresie, prietenii negativiști te vor trage în jos. Da, este adevărat că trebuie să ne acceptăm prietenii așa cum sunt și că persoanele pe care le alegem în jurul nostru au și calități și defecte… Dar prioritară pentru tine ești tu și starea ta de bine.

Alege compania celor care au un vibe pozitiv. Cei care sunt optimiști, veseli, deschiși și comunicativi. Te vei molipsi de la ei și vei vedea schimbările în bine. Nu uita că cei mai apropiați 5 prieteni se spune că oglindesc ceea ce tu crezi despre tine.

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
4 obiceiuri sănătoase pentru o viață împlinită
4 obiceiuri sănătoase pentru o viață împlinită

Cu toții căutăm fericirea, satisfacția sau… sensul vieții. Dar depinde de noi cum punem lucrurile în perspectivă și cum știm să ne ajutăm singuri să obținem ce vrem. Iată câteva obiceiuri sănătoase pentru a avea o viață împlinită.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste