5 secrete ale oamenilor fericiți

Cu certitudine unora le este mai ușor să fie mulțumiți de ei înșiși și mai optimiști, dar oare care sunt secretele lor? Iată câteva secrete ale oamenilor fericiți.

Citește și:

Cum să ne înțelegem și asumăm propriile alegeri

Ce efecte negative are autoanaliza în exces

Acceptă-ți unicitatea

În special noi, femeile, mereu avem câte o nemulțumire legată de aspectul nostru fizic. Dacă avem părul creț l-am fi vrut drept și invers.

Nu suntem destul de înalte sau suntem prea înalte. Nu avem măsurile dorite, iar de greutate nici nu mai vorbim. Căutăm diete, soluții, sfaturi și ne pierdem în tot atâtea soluții care parcă, totuși, nu ni se potrivesc.

Răspunsul? Dormi atât cât ai tu nevoie, nu cât citești că ar trebui. Mânâncă și bea ceea ce tu consideri că este bine pentru organismul tău și ce îți face plăcere.

Nu exagera cu alimentele nepotrivite, dar nici nu încerca să ți le interzici. Acceptă-ți defectele și chiar consideră-te puncte forte care te diferențiază de ceilalți. Nu trebuie să te intereseze decât ceea ce e bine și potrivit pentru tine.

 

Respectă-ți limitele

Învață să comunici asertiv, dar și să îți respecți propriile limite. Nu îți plac anumite conversații despre viața privată a celorlalți? Retrage-te sau găsește formula politicoasă prin care să spui celuilalt că nu dorești să fii părtașă la problemele de cuplu ori de familie.

Trebuie să ai curaj să semnalezi celorlalți un comportament nepotrivit sau jignitor, dar și să nu te lași manipulată în a face anumite favoruri pe care nu dorești să le faci.

 

Stabilește-ți prioritățile

Te-ai gândit vreodată care sunt prioritățile tale? Care sunt obiectivele pe termen mediu și lung? Dacă nu o faci, vei avea senzația că viața ta este în derivă și că nu ajungi niciodată să ai ceea ce îți dorești.

Problema ta este că te lași distrasă de sarcini zilnice, de oboseală, de detalii neimportante și pierzi din vedere ceea ce vrei cu adevărat.

Dacă sănătatea este o prioritate, este timpul să mergi la sală, nu doar să ai fantezii cu tine sportivă.

Dacă familia este prioritară, organizează-ți programul în așa mod încât să petreceți mai mult timp împreună.

 

Renunță la sentimentul de vină

Nu te poți ierta pentru o greșeală din trecut? Îți spui mereu „trebuie' atunci când îți propui ceva? Te simți prost atunci când refuzi pe cineva?

Este dreptul tău de a pune nevoile tale pe primul loc, de a ține cont de ele și de dispoziția pe care o ai.

Este frumos să fii disponibilă pentru cei din jur și să îți oferi ajutorul, dar numai atât cât este necesar și cât nu îți epuizezi toate resursele pentru ei.

Ai dreptul să refuzi fără să te simți vinovată. Iar dacă celălalt se supără, este momentul să analizezi cât de valoroasă ești tu pentru tine.

Nu este firesc ca ceilalți să ne aprecieze doar atunci când facem ceva pentru ei! De asemenea, nu uita că este uman și firesc să greșeși.

Iartă-te pentru greșelile trecute, ia-le drept experiențe de viață și elimină din vocabularul tău „trebuie'. Dacă vrei faci, dacă nu… nu.

 

Respectă-ți munca

Nu te-ai săturat de prieteni care vor să îi ajuți într-un domeniu în care tu ești specializat… constant, numai pentru că sunteți amici? Sau de cei care îți subevaluează munca drept „ușoară' doar pentru că duci sarcinile la bun sfârșit foarte repede?

Este momentul să apreciezi tu corect valoarea muncii tale. Nu rămâne într-un job care nu îți place pentru că mai devreme sau mai târziu acest lucru se va întoarce împotriva ta: fie vei ajunge la depresie, fie nu vei avea succes, fie te vei simți fără energie și chef.

Iar atunci când cineva îți spune că munca ta costă prea mult pentru cât de puțin timp îți ia ție, amintește-le câți ani ai investit tu în pregătirea ta ca să ajungi să faci lucrurile repede…

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
5 secrete ale oamenilor fericiți
5 secrete ale oamenilor fericiți

Cu certitudine unora le este mai ușor să fie mulțumiți de ei înșiși și mai optimiști, dar oare care sunt secretele lor? Iată câteva secrete ale oamenilor fericiți.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste