6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală

Mereu avem parte de stres, dar putem să ne ajutăm singuri să îl gestionăm mai bine. Iată câteva soluții pentru a diminua oboseala mentală.

Citește și:

De ce insistăm să păstrăm aparențele și cât de rău ne face asta

5 informații personale care ar trebui să rămână secrete

Respectă-ți promisiunile

Nu face promisiuni pe care nu le poți respecta. Dacă faci promisiuni din dorința de a fi drăguț cu toți cei din jurul tău, invariabil vei ajunge să îți aumi mai mult decât este posibil și, în cele din urmă, îți vei strica singur reputația. Iar acest lucru se asociază cu un nivel crescut de stres.

Pentru a evita această situație, ai două variante: învață să refuzi atunci când nu poți să îți asumi o sarcină și respectă-ți promisiunile odată făcute.

 

Stai departe de persoanele toxice

Dacă ai prieteni care sunt mereu deprimați, vă totul pesimist sau se victimizează des, aceștia ajung să te obosească mental cu problemele lor permanente. Energia lor negativă te va încărca și mai mult.

Fiecare dintre noi avem probleme și este firesc să avem oameni cu care să le discutăm, fie că ne oferă doar buni ascultători.

Chiar și așa, depinde de noi să nu transformăm problemele în subiect exclusiv de discuție și nici să nu îi încărcăm excesiv pe cei din jurul nostru. În același mod, nu ar trebui să petrecem prea mult timp în preajma unor astfel de persoane.

 

Plătește-ți facturile la timp

Ai putea să îți faci un motto din asta: „să nu datorezi nimănui nimic'. Studiile demonstrează că datoriile sunt unul dintre cele mai frecvente motive de întreținere a stresului și oboselii mentale.

În cazul acesta, o mai bună organizare financiară ne oferă soluția. Prioritizează facturile de plătit și datoriile în momentul în care iei salariul, apoi redirecționează restul către alte nevoi. În felul acesta îți vei gestiona mai bine finanțele, dar și stresul.

 

Învață să ierți

Resentimentele sunt asociate cu suferință și multe ruminații care duc la epuizare psihică. Este adevărat, uneori pare dificil să trecem peste un anumit incident dar depinde de noi să facem eforturi în acest sens. Până la urmă, este în avantajul nostru.

Resentimentele și ura ne consumă pe noi, nu pe celălalt. De aceea este recomandat să învățăm să mergem mai departe, fie că persoana respectivă merită sau nu iertarea noastră.

Odată ce faci asta vei simți că te-ai eliberat de o greutate. Nu trebuie să uiți neapărat, pentru că astfel vei ști să te ferești pe viitor. Dar poți ierta.

 

Concentrează-te pe ceea ce îți place

Cu toții avem activități și preocupări care ne fac plăcere. Acestea, în același timp, au darul de a ne ține mintea focusată și departe de stres, probleme sau supărări.

Mai mult, după ce facem cu plăcere o activitate, ne simțim mai plini de energie. Așadar, găsește-ți timp pentru astfel de activități, nu le ignora.

 

Înfruntă-ți problemele

Uneori nu ne simțim în stare să facem față anumitor situații, ne simțim fără energie și epuizați, ba chiar spunem „asta e tot ce lipsea'. Prin urmare evităm sau amânăm o situație mai puțin plăcută.

Ce nu putem face însă, este să ne-o scoatem din minte. Din acest motiv, o astfel de problemă ajunge să ne streseze mai mult decât este necesar.

Dacă este vorba despre o discuție neplăcută, cu cât o amâni mai mult cu atât se va agrava situația.

Confruntă-te cu problema și apoi eliberează-te de ea. Dacă ruminezi excesiv îți vei întreține singur stresul.

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală
6 lucruri pe care le poți face pentru a scăpa de stres și oboseala mentală

Mereu avem parte de stres, dar putem să ne ajutăm singuri să îl gestionăm mai bine. Iată câteva soluții pentru a diminua oboseala mentală.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste