Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie

Se tot spune că atragi ceea ce gândești, dar parcă nu ne convinge. Asta pentru că ni se pare dificil să… gândim altfel sau să acceptăm că o facem greșit. Dar putem corecta. Iată cum.

Citește și:

Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

4 strategii pentru o minte fericita

Desi ne petrecem mare parte in mintea noastră, aproape nu ne vine să credem când auzim că nu suntem ceea ce gândim. Chiar și acest lucru ar trebui să ne pună pe gânduri…

Deși suntem deseori prinși în vâltoarea propriilor gânduri, scenariile din mintea noastră nu sunt decât rodul imaginației.

Într-un conflict, ne ambalăm repetându-ne că știm ce gândește celălalt. În public, ne imaginăm că toți ne analizează și știm și ce concluzii trag. Criticul interior nu ne lasă liberi niciun minut.

Tristețile și supărările din trecut ne copleșesc deseori, ajungând să luăm decizii prin prisma lor. Dar nimic nu este real. Totul este interpretarea noastră subiectivă. Iar dacă tot ne trăim mare parte din viață în mintea noastră, nu ar fi bine să o facem un loc plăcut?

Mindfulness este una dintre metodele prin care înveți despre ce putere pot avea gândurile asupra ta și cum să o folosești în avantajul tău.

Este adevărat că atragem ceea ce gândim întrucât, deseori, ajungem inconștient să ne îndreptăm către sau să generăm acele situații care ne confirmă propriile gânduri.

Spre exemplu, dacă vocea ta critică îți repetă că ești dificil de iubit sau nu meriți iubire, atunci te vei îndrepta către parteneri indisponibili, evitanți sau infideli. Aceștia te vor atrage pentru că simți că îți confirmă scenariul.

Chiar dacă, la modul ideal, vrei să fugi de acest scenariu… paradoxul este că doar aici te regăsești. Doar când este rău știi la ce să te aștepți, ce va urma și ce vei simți.

Dar dacă înveți să îți observi și numești astfel de gânduri? Dacă refuzi să le mai investești cu emoții și doar să le privești cu îngăduință?

Dacă înveți să faci exerciții prin care îți spui lucruri bune și frumoase, care îți dau curaj? Dacă îți vorbești așa cum ai face-o pentru cea mai bună prietenă? Oare ce ai atrage atunci în viața ta?

Chiar dacă sună banal, astfel de exerciții necesită mult timp, voință și perseverență pentru a deveni noile tale obiceiuri. Dar numai astfel vei ajunge să observi și rezultatele schimbărilor pe care le faci.

Nimic nu se întâmplă peste noapte însă. Și, chiar dacă îți par prostești, care este cel mai rău lucru care ți se poate întâmpla de pe urma lor? Să îți fie mai bine?

Profețiile autoîmplinite sunt acele situații spre care ne îndreptăm pentru a ne confirma temerile și anxietățile. Deseori le si generăm prin acțiunile sau vorbele noastre. Iar toate acestea pornesc din ceea ce gândim. Din investirea gândurilor cu emoții care ajung să ne domine.

Observă aceste lucruri și revin-o permanent în prezent. Lasă trecutul acolo unde este și nu interpreta prezentul prin prisma lui.

Nici nu presupune că știi ce gândește sau simte o altă persoană. Dacă ai nelămuriri, întreabă. Iar dacă vrei un mai bun control al gândurilor, rămâi ancorată în prezent. Oricând poți participa la sesiuni de mindfulness care să te ajute, în primul rând, să trăiești în armonie cu tine.

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie

Se tot spune că atragi ceea ce gândești, dar parcă nu ne convinge. Asta pentru că ni se pare dificil să… gândim altfel sau să acceptăm că o facem greșit. Dar putem corecta. Iată cum.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste