Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie

Se tot spune că atragi ceea ce gândești, dar parcă nu ne convinge. Asta pentru că ni se pare dificil să… gândim altfel sau să acceptăm că o facem greșit. Dar putem corecta. Iată cum.

Citește și:

Exerciții de mindfulness pe care să le faci acasă sau la birou

4 strategii pentru o minte fericita

Desi ne petrecem mare parte in mintea noastră, aproape nu ne vine să credem când auzim că nu suntem ceea ce gândim. Chiar și acest lucru ar trebui să ne pună pe gânduri…

Deși suntem deseori prinși în vâltoarea propriilor gânduri, scenariile din mintea noastră nu sunt decât rodul imaginației.

Într-un conflict, ne ambalăm repetându-ne că știm ce gândește celălalt. În public, ne imaginăm că toți ne analizează și știm și ce concluzii trag. Criticul interior nu ne lasă liberi niciun minut.

Tristețile și supărările din trecut ne copleșesc deseori, ajungând să luăm decizii prin prisma lor. Dar nimic nu este real. Totul este interpretarea noastră subiectivă. Iar dacă tot ne trăim mare parte din viață în mintea noastră, nu ar fi bine să o facem un loc plăcut?

Mindfulness este una dintre metodele prin care înveți despre ce putere pot avea gândurile asupra ta și cum să o folosești în avantajul tău.

Este adevărat că atragem ceea ce gândim întrucât, deseori, ajungem inconștient să ne îndreptăm către sau să generăm acele situații care ne confirmă propriile gânduri.

Spre exemplu, dacă vocea ta critică îți repetă că ești dificil de iubit sau nu meriți iubire, atunci te vei îndrepta către parteneri indisponibili, evitanți sau infideli. Aceștia te vor atrage pentru că simți că îți confirmă scenariul.

Chiar dacă, la modul ideal, vrei să fugi de acest scenariu… paradoxul este că doar aici te regăsești. Doar când este rău știi la ce să te aștepți, ce va urma și ce vei simți.

Dar dacă înveți să îți observi și numești astfel de gânduri? Dacă refuzi să le mai investești cu emoții și doar să le privești cu îngăduință?

Dacă înveți să faci exerciții prin care îți spui lucruri bune și frumoase, care îți dau curaj? Dacă îți vorbești așa cum ai face-o pentru cea mai bună prietenă? Oare ce ai atrage atunci în viața ta?

Chiar dacă sună banal, astfel de exerciții necesită mult timp, voință și perseverență pentru a deveni noile tale obiceiuri. Dar numai astfel vei ajunge să observi și rezultatele schimbărilor pe care le faci.

Nimic nu se întâmplă peste noapte însă. Și, chiar dacă îți par prostești, care este cel mai rău lucru care ți se poate întâmpla de pe urma lor? Să îți fie mai bine?

Profețiile autoîmplinite sunt acele situații spre care ne îndreptăm pentru a ne confirma temerile și anxietățile. Deseori le si generăm prin acțiunile sau vorbele noastre. Iar toate acestea pornesc din ceea ce gândim. Din investirea gândurilor cu emoții care ajung să ne domine.

Observă aceste lucruri și revin-o permanent în prezent. Lasă trecutul acolo unde este și nu interpreta prezentul prin prisma lui.

Nici nu presupune că știi ce gândește sau simte o altă persoană. Dacă ai nelămuriri, întreabă. Iar dacă vrei un mai bun control al gândurilor, rămâi ancorată în prezent. Oricând poți participa la sesiuni de mindfulness care să te ajute, în primul rând, să trăiești în armonie cu tine.

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum ne sunt utile emoțiile negative
Cum ne sunt utile emoțiile negative

Emoțiile noastre sunt mai complexe decât „pozitive“ sau „negative“. Toate încearcă să ne transmită ceva, în primul rând, despre noi înșine. Cât suntem de dispuși să le ascultăm și să acceptăm, e altă poveste. Pentru dezvoltarea noastră personală și o mai bună înțelegere a sinelui, emoțiile negative sunt bune.

Citeste
Cum să gestionăm agresivitatea la birou
Cum să gestionăm agresivitatea la birou

Agresivitatea ascunde mereu același lucru: nesiguranța, teama de eșec, frica de a pierde controlul. Să fie amenințarea singura metodă de a obține ce vrei? Funcționează asta? De unde pornește această abordare, de ce este ea cultivate și care sunt alternativele mature, echilibrate și profesioniste.

Citeste
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente
Iubirile care dor: acceptarea propriilor emoții și sentimente

Cu toții am avut parte de iubiri dureroase, fie pe parcursul unei relații, fie din nerealizarea ei, fie ulterior, după o despărțire. În toată această dinamică a suferinței, un rol important pentru vindecare, îl joacă acceptarea propriilor emoții și sentimente.

Citeste
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie
Atragi ceea ce gândești, deci fă-o cum trebuie

Se tot spune că atragi ceea ce gândești, dar parcă nu ne convinge. Asta pentru că ni se pare dificil să… gândim altfel sau să acceptăm că o facem greșit. Dar putem corecta. Iată cum.

Citeste
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău
Cum îți poți folosi propria nesiguranță în avantajul tău

Suntem familiarizate cu sentimentul de nesiguranță și știm deja că, deseori, ne împiedică să obținem ceea ce vrem. Nesiguranța poate însemna neîncredere în noi însene, o stimă de sine scăzută și ne poate face vulnerabile. Iată cum să o folosim în avantajul nostru.

Citeste
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta
Nimeni nu este responsabil pentru furia ta

Ții minte ultima dată când te-ai înfuriat? Realizezi că furia ta are la bază cam aceleași motive? De regulă dăm vina pe alții, pe situații sau, mai rău, pe noi însene. Dar asta nu ne scapă de furie. Iată cum putem să o înțelegem.

Citeste