Ce beneficii ne aduce umorul

Oare râsul chiar are un efect terapeutic? O fi adevărată vorba aceea „fake it until you make it'? umorul este esențial în relațiile noastre, indiferent de natura lor. Nu doar ne binedispune, dar, uneori, ne ajută chiar să depășim momente dificile.

Citește și:

Ce este tulburarea de personalitate narcisică

Ce rol joacă în viața noastră rutina și schimbarea

Când ai râs ultima dată? În cazul în care îți vine greu să răspunzi la această întrebare, înseamnă că trebuie să iei măsuri, cât se poate de repede. Este dovedit științific faptul că râsul te relaxează, calmează durerea și îmbunătățește sistemul imunitar.

Avantajele râsului în viața noastră

Când râzi cu toată inima, întreg organismul se oxigenează, circulația sanguină se activează și respirația se îmbunătățește. Acest proces poate fi perceput că fiind un fel de gimnastică interioară, având un impact pozitiv asupra organelor abdominale, inimii și asupra plămânilor. Un fel de „masaj' interior…

De asemenea, râsul poate preveni bolile de inimă prin simplul fapt că acesta are abilitatea de a regla tensiunea arterială, unul din factorii implicați în producerea bolilor cardiace.

Mai mult decât atât, se produce dilatarea arterelor, proces ce presupune o oxigenare mai eficientă a sângelui.

Un alt avantaj ce merită a fi menționat în acest articol se referă la capacitatea de a menține creierul în formă.

Când râdem, ambele emisfere sunt stimulate și astfel, ne crește capacitatea de memorare. Astfel, râsul ne ajută să menținem sănătatea mintală și randamentul profesional la un nivel înalt.

Într-un studiu efectuat în 2001 de Universitatea Loma Linda, cercetătorii au înscris 16 participanți. Aceștia au vizionat fie un film amuzant, fie unul neutru. În urma vizionării filmelor, subiecții au fost supuși unor analize de sânge.

Rezultatele: Persoanele care au urmărit comedia afișau o scădere a hormonilor de stres-cortizol și epinefrină și totodată, o creștere în beta-endorfine-chimicale care contribuie la scăderea depresiei. Mai mult de atât, efectele fiziologice ale vizionării unei comedii pot persista până la 24 de ore.

 

Modalități de a introduce râsul în viața noastră cotidiană

În  continuare, îți recomand câteva modalități prin care poți include râsul în programul tău zilnic.

Încearcă să găsești partea plină a paharului în orice situație. Oricând, poți găsi partea amuzantă, chiar dacă la început ți se pare mai greu.

Învață să nu mai iei totul foarte în serios. Nici măcar pe tine. Umorul la adresa propriei persoane, poate avea efecte terapeutice.

Vizionează filme sau seriale de comedie. Există o multitudine de filme haioase pe care le poți savura cu familia ta.

Alege să îți petreci timpul în compania unor persoane care transmit energie pozitivă. Sună-ți prietenul cel mai haios și invită-l la o plimbare în parc.

Joacă-te cu copiii. Fără doar și poate, copiii știu cel mai bine să radă și să se amuze în orice situație. Cu siguranță, vei petrece o zi superbă în prezența lor și vei uita de toate problemele tale.

În concluzie, nu mai lasă nicio zi să treacă fără o porție zdravănă de râs. Corpul tău îți va mulțumi.

 

De Alexandra Bulea, psiholog clinician si psiholog cognitiv-comportamental

Tel.: 0743.005.362

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Ce beneficii ne aduce umorul
Ce beneficii ne aduce umorul

Oare râsul chiar are un efect terapeutic? O fi adevărată vorba aceea „fake it until you make it”? umorul este esențial în relațiile noastre, indiferent de natura lor. Nu doar ne binedispune, dar, uneori, ne ajută chiar să depășim momente dificile.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste