5 sfaturi pentru a te simti bine de sarbatori

Nu esti o persoana care se bucura atunci cand aude colindatorii? Pentru unii, stresul cumparaturilor, abundenta de reclame si ornamente cu aceeasi tematica si pregatirile pentru zilele festive aduc mai mult stres si frustrare decat bucurie. Iata cinci sfaturi pentru a-ti gasi buna dispozitie de sarbatori.

 

Afirma-ti recunostinta

Este un mod prin care iti amintesti ca ai fost ajutat si totodata dai o stare buna celui care ti-a fost alaturi. De multe ori uitam sa fim recunoscatori si cat e important poate fi un gest atat de simplu.

Poti folosi inclusiv mijloacele de comunicare virtuala. Trimite un mesaj unui prieten cu care nu ai vorbit de multa vreme si aminteste-ti un gest al lui pentru care ai vrea sa ii multumesti.

Vei fi surprinsa cum cu un efort atat de mic te poti binedispune si poti face cuiva ziua mai placuta.

Desi cercetarile demonstreaza ca experimentam de trei ori mai multe lucruri pozitive decat negative, creierul nostru tinde sa se focuseze pe cele din urma.

Recunostinta este o metoda prin care invatam sa apreciem lucrurile frumoase si sa ne indepartam de gandirea fatalista.

 

Fa cadou timpul tau

Poate in ultimul timp ai fost mai ocupat si chiar ai reusit sa iti neglijezi prietenii sau familia. Profita de sarbatori nu doar pentru a alege cadouri potrivite ci si pentru a petrece timp de calitate cu cei dragi.

Fie ca organizezi o petrecere sau mergeti la un targ de sarbatori, la o cina sau o piesa de teatru, sunt amintiri pe care le veti pastra mereu, si dupa ce veti fi uitat cu totul ce cadoou era in cutie…

 

Ajuta-i pe cei care ajuta

Multi voluntari se aduna in aceasta perioada pentru a aduce putina bucurie in vietile celor defavorizati. Bineinteles ca te poti alatura lor in variate campanii, dar poti in egala masura sa faci ceva frumos chiar pentru acestia.

Fie ca este vorba despre prajituri de casa impartite lor sau sustinerea prin diverse mijloace a campaniilor pe care le fac, te vei simti mai bine implicandu-te.

Te-ai gandit ca poti face un gest frumos pentru o echipa de medici care sunt de garda in ziua de Craciun?

 

Stabileste-ti angajamentele

Mai multe petreceri de sarbatori nu inseamna neaparat mai multa distractie. Vei reduce si din stres, dar si din cheltuieli daca iti stabilesti cu grija angajamentele.

Gandeste-te la activitatile din anii trecuti si alege-le pe cele care stii ca iti dau o stare pozitiva. Renunta la a te angaja in prea multe activitati doar pentru a nu supara pe altii.

Uneori, poate chiar ai nevoie de o seara petrecuta in liniste cu o carte buna sau cu o cana de vin fiert.

 

Cadouri la care nu te gandesti

Stii de cate ori ti-ai propus sa iti faci curatenie in garderoba? Cu siguranta ai anumite obiecte in casa pe care nu le folosesti.

Aloca o zi acestor activitati, pentru ca apoi sa dai altora lucrurile pe care tu doar le depozitezi. Cadourile le poti face nu doar celor dragi ci si unor necunoscuti, pentru care un astfel de gest poate insemna o zi mai frumoasa.

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
5 sfaturi pentru a te simti bine de sarbatori
5 sfaturi pentru a te simti bine de sarbatori

Nu esti o persoana care se bucura atunci cand aude colindatorii? Pentru unii, stresul cumparaturilor, abundenta de reclame si ornamente cu aceeasi tematica si pregatirile pentru zilele festive aduc mai mult stres si frustrare decat bucurie. Iata cinci moduri prin care iti poti gasi buna dispozitie de sarbatori.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste