Cum ne crestem gradul de fericire

Cu totii vrem sa fim fericiti, dar ce facem concret pentru asta, cum ne crestem gradul de fericire? Iata cateva tehnici pentru o stare de bine constanta.

 

 

Fericirea nu este ceva facut, ea vine din faptele tale' spunea Dalai Lama. Cu alte cuvinte, sa avem emotii pozitive, bucurii, impliniri tine numai de noi. Cum ne crestem gradul de fericire singuri? Alegem sa facem lucruri care ne ofera satisfactie.

 

Comunicarea cu prietenii. Atunci cand nu avem o stare de spirit prea buna, indicat ar fi sa ne sunam prietenii sau sa ne intalnim cu ei. Faptul ca le povestim ce avem pe suflet ne va elibera de emotiile negative.

Ne putem inscrie intr-un program de voluntariat. Ajutorul oferit altora e o sursa sigura de buna-dispozitie si satisfactie sufleteasca.

Cum ne crestem gradul de fericire din interior. Prin zambet putem reduce disconfortul creat de situatiile mai putin placute. Chiar si atunci cand zambim fortat starea noastra de spirit se imbunatateste.

Muzica este si ea un aliat de nadejde care actioneaza direct asupra psihicului nostru. Sunetele armonioase ne induc stari de calm, de bucurie si contribuie la cresterea capacitatilor cognitive.

Intuitia. De cele mai multe ori este bine sa ne ascultam instinctele. Prin ele creierul ne transmite imediat sa procedam asa cum am facut in situatii similare din trecut. Astfel, intuitia ne poate conduce spre locuri si oamenii care ne vor face sa ne simtim mai bine.

Meditatia. Indiferent de cum alegem sa o practicam, este un mod eficient de-a invata cum sa ne crestem gradul de fericire. Meditatia ne ajuta sa ne eliberam mintea de gandurile negative si sa ne relaxam. De asemenea, memoria mai buna, creativitate mai mare, imbunatatirea empatiei, reducerea starii de anxietate si a stresului sunt cateva dintre beneficiile meditatiei.

Organizarea. Un program prea incarcat nu o sa ne dea o stare de fericire, dimpotriva, ne vom simti coplesiti. O lista cu ce avem de facut si stabilirea prioritatilor sunt un mod eficient de a scapa de tensiune. Trebuie sa inlocuim lucrurile abstracte cu obiective si planuri concrete.

Momentele bune. Sa ne aducem aminte de clipele dragi ne ajuta sa ne crestem gradul de fericire. Fotografiile sau rememorarea intamplarilor frumoase pe care le-am trait ne ajuta sa avem o imagine de ansamblu asupra vietii noastre si sa realizam ca orice problema are o rezolvare.

 

Citeste si:

Tehnici utile de meditatie

Muzicoterapia pe intelesul tuturor

 

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum ne crestem gradul de fericire
Cum ne crestem gradul de fericire

Cu totii vrem sa fim fericiti, dar ce facem concret pentru asta, cum ne crestem gradul de fericire? Iata cateva tehnici pentru o stare de bine constanta.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste