Cum ne putem odihni şi relaxa în mijlocul haosului

Trăim în mijlocul haosului, fie că ne place sau nu. Uneori, însă, ordinea ține de noi, iar acest lucru începe cu timpul pe care suntem dispuși să ni-l oferim. Iată cum ne putem odihni și relaxa, chiar și în perioadele încărcate.

Citește și:

Indicii că nu ești capabilă să îți oferi iertare

Supracompensarea prin muncă: indicii şi cauze

Uneori muncim atât de mult sau ne ocupăm de atât de multe lucruri, încât uităm să ne ocupăm de noi. Şi cel mai adesea se întâmplă să spunem „N-am timp!'.

Investim multă energie în zona profesională – fie că vorbim de o poziţie solicitantă dintr-o companie multinaţională, fie că vorbim de o afacere proprie sau pur şi simplu de un serviciu care ne asigură mijloacele necesare subzistenţei.

Sau poate suntem atât de centrate pe rolul de mamă, încât investim marea majoritate a timpului în acest rol. Sau avem şi alte activităţi suplimentare pe lângă serviciu şi copil, cum ar fi îngrijirea unui părinte bolnav.

Indiferent de cât de trepidant este ritmul vieţii tale, de presiunile din jurul tău, e important să-ţi iei un răgaz pentru odihnă şi relaxare.

Şi, dacă se întâmplă să nu faci asta pentru că apare laitmotivul „N-am timp!', îţi adresez câteva întrebări: „Oare cât mai rezişti în ritmul ăsta?', „Te-ai gândit că dacă eşti mai relaxată, eşti şi mai disponibilă emoţional pentru persoanele dragi din viaţa ta?', „Ai luat în considerare faptul că, dacă te-ai relaxa, ai putea fi mult mai eficientă la serviciu?'

Odată ce eşti hotărâtă să faci ceva pentru a te odihni şi relaxa, gândeşte-te la ceea ce-ţi face plăcere, aminteşte-ţi de pasiunile din copilărie sau adolescenţă. Alege să faci ceea ce-ţi aduce starea de bine, de pace şi linişte interioară, alege să faci ceva ce-ţi aduce bucurie!

Chiar dacă ai foarte multe de făcut şi ţi se pare că eşti în mijlocul unui haos, poţi găsi modalităţi de a te relaxa. De exemplu, cum ar fi pentru tine să-ţi iei o pauză, să-ţi pui căştile şi să asculţi câteva melodii preferate? Sau să închizi ochii şi să relaxezi treptat fiecare parte a corpului tău, începând de la degetele de la picioare şi până în creştetul capului?

Atunci când vrei să te destinzi, imagineaza-ţi că eşti în mijlocul unui peisaj mirific, la mare sau la munte.

Fă acest exercitiu de imaginaţie, folosindu-ţi toate simţurile, astfel încât să observi culorile, să asculţi sunetele, să simţi adierea vântului sau atingerea apei.

În loc să faci lucrurile „pe pilot automat', exersează mindfulness, alege să fii prezenţă conştientă, fără să judeci.

Chiar şi atunci când faci lucruri, activităţi plăcute, pe care însă la prima vedere le consideri banale, e important să practici mindfulness.

La birou, în loc să-ţi bei cafeaua „cu nasul în calculator', bucură-te din plin de moment: observă mirosul îmbietor, formele desenate de caimac şi savurează-i gustul!

Acasă, în loc să „butonezi' telefonul pe reţelele de socializare, încântă-ţi simţurile cu o baie relaxantă, cu multă spumă şi lumânări parfumate.

În weekend îţi poţi încărca bateriile plimbându-te în parc alături de o persoană dragă sau poate chiar hoinărind singură prin zonele pitoreşti ale oraşului tău şi redescoperindu-i arhitectura şi farmecul zonelor verzi.

 

De Daniela Stanciu, psihoterapeut cognitiv-comportamental, competenţe în terapia sistemică: cuplu, copil, familie

Tel.: 0745.089.985

office@aventuradezvoltarii.com

www.aventuradezvoltarii.com

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum ne putem odihni şi relaxa în mijlocul haosului
Cum ne putem odihni şi relaxa în mijlocul haosului

Trăim în mijlocul haosului, fie că ne place sau nu. Uneori, însă, ordinea ține de noi, iar acest lucru începe cu timpul pe care suntem dispuși să ni-l oferim. Iată cum ne putem odihni și relaxa, chiar și în perioadele încărcate.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste