Cum poti depasi starea de nefericire

Macar o data in viata ai trait starea de nefericire sau ai intalnit persoane care declara ca au avut momente de nefericire. Atata timp cat aceasta stare intervine rar, se inscrie in limita normalului, dar daca momentele de nefericire sunt periodice sau ciclice atunci se recomanda a fi cautate solutii pentru a le diminua intensitatea sau a le micsora frecventa.

 

Ce provoaca aceasta stare?

Poate singuratatea, decesul cuiva apropiat, nelinistea, lipsa de iubire, de incredere in sine, sentimentul de a fi neinteles/neinteleasa sau neacceptat/a de cei din jur, greutatile materiale, lipsa provocarilor profesionale etc.

 

Cum se manifesta o astfel de persoana?

In primul rand isi plange de mila, ii considera pe ceilalti vinovati de starea sa, se considera neinteleasa, poate chiar manifesta sentimente de superioritate legate de starea privilegiata pe care o are.

O persoana ce se declara a fi nefericita ii poate respinge pe cei din jur tocmai pentru a-si confirma si intari sentimentele de nefericire pe care le traieste. Ea poate aprecia personalitatile romantice, neintelese, cu care gaseste similitudini, consolandu-se cu ideea ca trebuie sa fii special pentru a fi nefericit'.

 

Aceasta atitudine poate sa-i confere persoanei nefericite dreptul de a fi consolata sau compatimita?

Astfel de persoane sunt evitate pentru ca, nu-i asa, nimanui nu-i place sa aiba in preajma sa persoane care mereu se plang, nefacand nimic pentru a-si depasi starea.

Diminuarea starii de nefericire nu se face prin eliminarea cauzelor de suprafata, a celor aparente, pentru ca aceasta persoana va gasi un alt motiv pentru a fi nefericita.

 

Cum iti dai seama cand o persoana este fericita?

Este atat de diferit de la o persoana la alta! Poate ca atunci cand este optimista chiar daca nu sunt schimbari majore comparative cu ziua de ieri, cand totul parca-i zambeste sau poate atunci cand totul i se pare mai frumos, mai bun, mai accesibil si mai usor de realizat.

 

Cum poti avea stari de fericire?

1. Urmareste zilnic cu privirea si cu gandul tot ceea ce te inconjoara: oameni, locuri, natura, chiar si forfota unui nou inceput de zi. Lasa-te cuprins/a de bucurie, multumire, recunostinta!

2. Fii mai putin critic/a cu cei din jur si mai generos/generoasa cu propria persoana. Te vei simti mai bun/a!

3. Fa complimente celor din jur!

4. Zambeste mai des!

5. Iubeste-ti familia!

6. Nu mai trai in trecut si iarta' persoanele care crezi ca poarta vina nefericirilor tale.

7. Poti plange daca simti nevoia sa te eliberezi, dar nu o face pentru a starni compasiunea celor din jur.

8. Dedica o parte din timpul tau unei activitati care-ti face placere.

9. Perfectioneaza-te profesional si personal.

10. Fa o activitate fizica.

11. Largeste-ti grupul de cunoscuti.

12. Ingrijeste-te ca persoana atat din punct de vedere medical cat si estetic.

13. Din fiecare experienta retine partea buna pentru a o multiplica si cea mai putin buna pentru a o evita;

14. Nu te lasa demoralizat/a de problemele de natura economica.

 

Cunoscand cateva metode prin care poti trai stari de fericire, nu-ti ramane decat sa le identifici pe cele care ti se potrivesc cel mai bine, si sa le pui in practica inlocuind starile de nefericire cu cele de fericire.

 

Autor: Ramona Georgescu, consilier pentru dezvoltare personala

0722656215

ramonaoanca@yahoo.com

 

Foto: Shutterstock

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum poti depasi starea de nefericire
Cum poti depasi starea de nefericire

Macar o data in viata ai trait starea de nefericire sau ai intalnit persoane care declara ca au avut momente de nefericire. Atata timp cat aceasta stare intervine rar, se inscrie in limita normalului, dar daca momentele de nefericire sunt periodice sau ciclice atunci se recomanda a fi cautate solutii pentru a le diminua intensitatea sau a le micsora frecventa.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste