Cum sa scoti ce e mai bun dintr-o situatie negativa

Iata o lista cu sfaturi simple, dar practice, pentru a face fata evenimentelor neplacute cu care te poti confrunta. Indiferent de magnitudinea lor, atitudinea poate fi aceeasi, astfel incat sa nu fim complesiti de anxietate, iar o situatie negativa sa capete o nota pozitiva.

 

Priveste in perspectiva

Cat de semnificativ va fi acest incident anul viitor pe vremea aceasta? Dar peste cinci ani?

Sunt situatii in care raspunsul poate fi da, in caz ca vorbim despre un interviu intr-o companie in care ti-ar placea sa lucrezi. Dar in cele mai multe cazuri, raspunsul este nu.

 

Ce trebuie sa accepti?

In momentul in care accepti realitatea, reusesti sa mergi mai departe atat cognitiv cat si emotional. Sa nu te blochezi intr-un moment.

Atunci cand evidentele sunt impotriva planului A pe care ti l-ai facut, in loc sa te incrancenezi sa speri ca totusi va functiona, orienteaza-te cu mai multa incredere catre planul B.

 

Fii flexibil

Chiar daca ti-ai facut un plan, nu inseamna ca trebuie sa il respecti intocmai, in special cand nu esti multumit de evolutia lui.

Este ca si cum ti-ai propus o plimbare cu barca si te hotarasti sa o faci si daca ploua. Sau suferi o dezamagire cumplita ca nu este posibil sa faci acest lucru.

 

Realitati alternative

Bineinteles odata incheiata o anumita situatie, putem ramane cu mintea tot acolo gasind alternative si alte moduri mult mai eficiente in care am fi putut actiona sau reactiona.

Cu totii facem lucruri pe care le regretam ulterior. Dar sunt doar lectii pentru situatii similare care vor urma.

Nu sunt semne ca trebuie sa ramanem blocati intr-un trecut asupra caruia nu mai putem avea nicio influenta.

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum sa scoti ce e mai bun dintr-o situatie negativa
Cum sa scoti ce e mai bun dintr-o situatie negativa

Iata o lista cu sfaturi simple, dar practice, pentru a face fata evenimentelor neplacute cu care te poti confrunta. Indiferent de magnitudinea lor, atitudinea poate fi aceeasi, astfel incat sa nu fim complesiti de anxietate, iar o situatie negativa sa capete o nota pozitiva.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste