Ești încordată? Fă acest exercițiu de relaxare

Când ești anxioasă și te curpind toate gândurile negative, fă acest exercițiu de relaxare. Poți fi oriunde, acasă, la birou, în trafic…

Simți că ești încordată ca un arc, nu poți să dormi, ieși în oraș cu prietenii, dar parcă nu poți să te relaxezi, copilul tău are un examen important și te-au copleșit toate emoțiile?

Citește și:

Află că și tu suferi de egoism oricât de mult încerci să ascunzi asta

Educație financiară: Plătește-te pe tine primul!

E timpul să faci un execițiu de respirație! Inspiră profund pe nas până numeri la patru, ține-ți respirația până numeri la șapte, apoi expiră încet pe gură până numeri la opt.

Repetă acest ciclu de patru ori sau până când simți că anxietatea se reduce.  Vei vedea că respirația se va face în mod corect, de la nivel abdominal, nu toracic, așa cum obișnuim să respirăm noi, femeile.

Foto: Shutterstock

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Ești încordată? Fă acest exercițiu de relaxare
Ești încordată? Fă acest exercițiu de relaxare

Când ești anxioasă și te curpind toate gândurile negative, fă acest exercițiu de relaxare. Poți fi oriunde, acasă, la birou, în trafic…

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste