Exercitii de admiratie

Contemplarea unor obiecte, a unor peisaje placute, are un efect transformator. Exercitiile de admiratie iti permit sa inveti sa apreciezi lucrurile simple si sa fii mai bine dispusa.

 

Cand traim o sincera admiratie, devenim mai generosi, binevoitori, mai multumiti de vietile noastre si, prin urmare, mai fericiti. Inclusiv imunitatea este mai ridicata!

Daca in cursul saptamanii nu poti pleca din oras, admira rasaritul sau apusul de soare, copacii sau florile, opreste-te sa te joci cu un catel simpatic sau priveste un copil

Poti sa citesti biografiile oamenilor care te-au inspirat, sa privesti fotografiile pe care le-ai facut in acele vacante minunate sau sa urmaresti documentare despre planeta, unde vei vedea peisaje care iti taie respiratia.

Admiratia este strans legata de un nivel mai ridicat al dezvoltarii personale. Prin urmare, capacitatea de a admira peisaje, obiecte si persoane din jurul nostru ne ajuta sa fim mai conectati cu noi insine si sa ne sporim buna dispozitie.

Generozitatea provine nu doar din simpla privire a mediului ci din capacitatea de a percepe frumusetea in lucrurile din jur.

Daca vrei ca starea de bine sa persiste mai mult, acorda-ti timp pentru a trai sentimentul de apreciere si a te bucura de momentul in care esti.

La final de saptamana alege sa mergi la munte, in drumetii, sau in orice plimbare iti permite descoperirea de locuri noi, uimitoare.

 

Foto: shutterstock.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Exercitii de admiratie
Exercitii de admiratie

Contemplarea unor obiecte, a unor peisaje placute, are un efect transformator. Exercitiile de admiratie iti permit sa apreciezi lucrurile simple si sa fii mai bine dispusa.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste