Exercitii de deblocare a mintii

Stim cu totii, inspiratia e o muza care, uneori, se lasa greu prinsa. Deadline-urile nu ne ajuta nici ele, presiunea creste proportional, iar blocajele apar inevitabil. Ne auzim de multe ori spunand „sunt in pana de inspiratie. Ce e de facut atunci?

 

E necesar sa stim, pentru inceput, ca inspiratia, asa cum ne spune si numele, vine de la „a inspira, deci are legatura evidenta cu interiorul nostru.

De aceea, pana de inspiratie apare atunci cand cautam raspunsuri mai degraba in exteriorul nostru decat in noi insine. Inspiratia presupune sa ne uitam in noi, sa descoperim ceea ce se intampla acolo si sa ascultam, fara etichetare si judecata.

Ce ne blocheaza, de fapt? Trei cuvinte pe care continuam sa ni le spunem adesea: „trebuie, „urgent si „nu e bine. Asadar, faptul ca ne grabim sa gasim o solutie si ca tindem sa discreditam si sa criticam rapid ceea ce ni se descopera.

 

Exercitiu simplu sa ne rechemam inspiratia – „cele trei inteligente

Atunci cand simtim ca ne-am blocat, e indicat sa schimbam atmosfera, fie ca asta presupune sa iesim pentru cateva minute afara, fie sa schimbam camera etc., si apoi sa incercam sa ne relaxam si sa ne dam seama de motivele care ne provoaca starea de agitatie.

Pentru a face asta, e necesar sa avem un dialog cu cele trei inteligente ale noastre: cea mentala (ratiunea), cea emotionala (afectul) si cea a instinctului.

Ducand mana la cap, ne vom intreba „Ce ma face sa fiu debusolat si confuz in acest moment? si vom incerca sa raspundem cu primele lucruri care ne vin in minte, fara sa judecam ceea ce ne apare: „Imi e foame si vreau sa mananc o portie de cartofi prajiti poate fi un raspuns perfect valabil.

Apoi, ne vom pune mana la piept, aproape de zona inimii, si ne vom intreba din nou „Ce se intampla cu mine?, incercand sa constientizam daca e vorba de frica, oboseala, neincredere etc.

Nu in ultimul rand, vom pune mana pe partea inferioara a stomacului si ne vom intreba instincul „Ce se intampla cu mine?, in incercarea de a descoperi ce se petrece in interiorul nostru si ce ne impiedica sa avansam.

De fapt, suntem cu adevarat inspirati si creativi atunci cand suntem puternic conectati la noi, la scopurile si valorile noastre.

Atunci cand ne pierdem rabdarea si reactionam la factorii externi, cuvintele celor din jur, o remarca sau o privire pe care o consideram nelalocul ei ne pot face sa ne simtim blocati.

Ajungem astfel sa ne identificam cu ceea ce spun altii despre noi, devenim mai neincrezatori in fortele proprii si ajungem sa credem ca nu meritam ceea ce avem sau ce suntem.

In astfel de momente, pentru a ne mentine inspiratia si a nu ne lasa afectati sau distrasi de energia negativa din jur, e important sa ne dam seama ca suntem speciali si ca avem foarte multe lucruri frumoase de facut in continuare.

E necesar sa nu uitam asta in nicio clipa si sa gasim, in tot ceea ce se intampla in jurul nostru, acele lucruri care ne fac sa vedem un sens mai mare.

 

De: Lilia Dicu, Daring Executive Coach, lilia@liliadicu.ro

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Exercitii de deblocare a mintii
Exercitii de deblocare a mintii

Stim cu totii, inspiratia e o muza care, uneori, se lasa greu prinsa. Deadline-urile nu ne ajuta nici ele, presiunea creste proportional, iar blocajele apar inevitabil. Ne auzim de multe ori spunand „sunt in pana de inspiratie“. Ce e de facut atunci?

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste