Exercitii de… introspectie

Te simti pierduta, nu mai stii cine esti sau ce vrei? Ai nevoie de cateva momente de introspectie. Iata cateva intrebari la care este bine sa iti raspunzi.

 

Unde se duce mintea mea atunci cand ma aflu in plina reverie? Fiecare gand se conecteaza la acea viziune profunda despre propria persoana, la dorintele si nevoile tale.

Ce as face cu timpul meu liber daca nu m-ar mai distrage nimic? Inchide-ti notificarile de pe telefon, Whatsapp-ul, Facebook-ul etc. si descopera cu ce ti-ai ocupa timpul. Poate ai citi? Ai picta? Modela? Te-ai duce la sport? Te-ai apuca de un proiect pe care il amani de mult timp?

Ce ma tine treaza noaptea? Nu ne referim aici la ganduri pozitive sau negative, ci la acele ganduri pe care nu le-ai impartasit nimanui, pe care le tii numai pentru tine.

Nu traiesc viata pe care o vreau pentru ca ma preocupa parerea celorlalti? Elimina teama, imagineaza-ti ca nu exista consecinte, judecata si nu iti spune nimeni cum trebuie sa fie lucrurile. Ce ai vrea sa faci cu adevarat?

Obisnuiesc sa renunt cand situatia devine dificila? Oare iti este frica de esec? Sau de succes?

Ma las distrasa de relatii, cunoscuti, familie pentru a nu ma gandi la propriile mele probleme? In momente de confuzie este mai simplu sa fugi de realitate, de decizii, concentrandu-te pe relatii fara viitor sau pe problemele celor din jur.

Ce spun cu adevarat? Intalneste-te cu cea mai buna prietena si intreab-o: „Despre ce vorbesc cel mai des? Ce ma tot auzi spunand ca vreau si nu vreau de la viata – partener, loc de munca?

Sunt prea dura cu mine? Accepta ca este bine sa te simti pierduta uneori, asta inseamna
ca ai de ales si vei ajunge exact in punctul care trebuie.

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Exercitii de... introspectie
Exercitii de… introspectie

Te simti pierduta, nu mai stii cine esti sau ce vrei? Ai nevoie de cateva momente de introspectie. Iata cateva intrebari la care este bine sa iti raspunzi.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste