Exercițiu ca să scapi de furie

Sunt unele momente când simți că explodezi de atâta furie? Nu este în regulă nici să o ții în tine, dar nici să te cerți cu toată lumea din jur. Fă exercițiul de mai jos.

Ești furioasă pe cineva drag, pe un coleg de serviciu sau pe șef? Aceste emoții negative trebuie scoase la lumină și consumate.

Citește și:

Ce să nu faci când ai accese de furie

Tantrum: accesele de furie la copii – semnificații și soluții

O tehnică terapeutică eficientă este scrierea unei scrisori (pe care nu o trimiți, o arzi, o rupi sau o păstrezi), în care să-ți verși toată furia, să spui tot ceea ce simți sau îți trece prin minte.

Astfel, ți se limpezesc gândurile, vei rezolva problemele mai eficient, devii mai puțin stresată și, în mod cert, mult mai calmă.

Fenomenul are parte și de susținere științifică, imageria cerebrală arătând schimbări uriașe la nivelul zonei din creier responsabile pentru emoțiile foarte puternice, înainte și după scrierea scrisorii.

Foto: Shutterstock

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Exercițiu ca să scapi de furie
Exercițiu ca să scapi de furie

Sunt unele momente când simți că explodezi de atâta furie? Nu este în regulă nici să o ții în tine, dar nici să te cerți cu toată lumea din jur. Fă exercițiul de mai jos.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste