Femeile și bărbații sunt influențați în luarea deciziilor de stimulii cu încărcătură sexuală
Crezi că ești un as în luarea deciziilor? Uite de ce sexualitatea te influențează fără să știi, și mai mult decât ai vrea. Descoperă și alte detalii picante despre sex în cartea Oaia neagră – sau de ce e uneori bine să fii rău, scoasă la Editura Litera.
Există și un test pentru așa ceva, numit testul Iowa Gambling. El e cam așa: voluntarii aleg cărți din patru pachete și, în funcție de carte, primesc o mică recompensă sau o mică amendă.
Citește și:
Exercițiu ca să scapi de furie
5 moduri de a gestiona corect un eșec
De obicei, subiecții descoperă, prin încercări repetate, care sunt pachetele dezavantajoase și reușesc să încheie sarcina mai des pe profit și mai rar pe pierdere.
Însă, dacă acele cărți au pe spate poza câte unei perechi care face sex explicit, voluntarii bărbați supuși testului sunt influențați de acele poze deocheate.
În locul pachetelor avantajoase, ei au arătat (cel puțin în studiul făcut de psihologii de la Universitatea din Duisburg Essen, din Germania) că au o preferință clară pentru pachetele cu ilustrații erotice.
Imaginile cu conținut sexual au fost mai importante decât experiența câștigată prin încercările repetate (iar experiența cântărește mult în acest test). Voluntarii pierd la acest test, iau decizii eronate.
Deci el arată cum poate fi influențat negativ procesul decizional de către stimularea sexuală (cei care își duc partenerii de afaceri la cluburi de striptease, pentru a le influența decizia într-un contract, știau demult asta…)
Foto: Shutterstock