Imaginea de sine si succesul

Perceptia pe care o avem despre sine ne poate face campioni sau perdanti. Este celebra (deja) profetie autoindeplinita. Iata mai jos cateva moduri de a-ti propulsa nitel imaginea de sine. Cateva idei de la Amy Morin, psihiatra americana specializata in psihologia succesului.

 

Fii propriul coach

Ceea ce crezi despre tine – abilitatile tale, castiguri sau fizicul propriu – va deveni real. Actiunile urmeaza gandurile. Pentru a avea succes, trebuie sa iti… pozitivezi deliberat gandirea.

Cand atitudinea ta e neproductiva si trebuie sa te abati de la gandirea negativa, fa apel la „coach-ul interior, reprogrameaza-te. Gandirea negativa trebuie schimbata cu ganduri pozitive; concentreaza-te pe capacitatea ta de a-ti indeplini scopurile. Concentreaza-te pe actiune.

Invata si sa te expui unui stil pozitiv de gandire. Asta te poate ajuta sa te misti mai departe ori de cate ori ai parte de momente grele. Atitudinea trebuie sa fie cam asa: energie=miscare. Cu aceasta paradigma in minte, atitudinea te propulseaza inainte sau inapoi.

Descopera ceea ce te motiveaza. Gandeste-te la ce te-a motivat anterior. La ce scopuri vibrezi? Ce te inflacareaza? Daca stii ceea ce te motiveaza, stii ce anume iti da energie. Te motiveaza banii? Siguranta de sine? Stabilitatea? Frica sau mania?

Daca stii care e trigger-ul  tau, stii si cum sa iti reglezi discursul interior. „Vreau sa castig cu… mai mult. Astfel ca voi face asta si asta. Adopta o pozitie de putere, trage-ti umerii in spate, barbia sus. Limbajul nonverbal are o mare importanta in felul cum ne percepem pe noi insine sau cum ne percep altii.
 

Pune jaloane actiunii

Pune scopuri si jaloane actiunilor tale. Vizualizeaza scopurile. Mentine o atitudine de entuziasm. Cu cat crezi mai adanc in faptul ca scopul tau va fi atins, cu atat maresti sansele sa se intample.
 

Gestioneaza bine anxietatea

Cand provocarile apar in viata de zi cu zi, poti avea senzatia de lipsa de control. Te controleaza emotiile, nelinistea (ce voi face? Ma voi descurca?) Pentru a ramane optimist, disciplineaza mintea sa nu alunece pe panta catastrofismului. Si aminteste-ti ca gandurile sunt doar… ganduri. Nu realitatea. Daca vezi viitorul gri, nu inseamna ca el chiar va fi gri.

Anxietatea e doar frica proiectata. Concentreaza-te pe ceea ce poti controla in prezent. Fiecare gand este o samanta care iti programeaza atitudinea si comportamentul. Pentru a te mentine senin, invata sa te concentrezi pe solutii, nu pe probleme.
 

Fa o impresie pozitiva

Pentru a-ti atinge potentialul, trebuie sa fii placut si agreabil in echipa. Entuziasmul e contagios. Fii tu cel sau cea are ii inspira pe altii. „Vibe-ul tau personal ii inspira sau ii alunga pe ceilalti. Cand ai o atitudine optimista, sociabila, cu umor, ceilalti vin natural catre tine si te ajuta.
 

Arata-te flamand de succes

Fii flamand de succes. Nerabdarea se va citi in conduita ta. Se va vedea ca abia astepti sa ajungi la munca ca sa faci fapte mari. Un angajament total e cea mai buna reteta impotriva anxietatii.

Citește continuarea pe pagina următoare: 1 2
Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Imaginea de sine si succesul
Imaginea de sine si succesul

Perceptia pe care o avem despre sine ne poate face campioni sau perdanti. Este celebra (deja) profetie autoindeplinita. Iata mai jos cateva moduri de a-ti propulsa nitel imaginea de sine. Cateva idei de la Amy Morin, psihiatra americana specializata in psihologia succesului.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste