Cum iti dai seama ca ai succes pe plan personal

Daca ai multe bunuri sau cheltui mult crezi ca esti un om realizat?  Se pare ca nu! Iata cum putem masura cat succes avem pe plan personal.

 

Echilibrul emotional

Acesta se construieste pe parcursul vietii si este un semnal ca iti acorzi atentie si esti interesata de dezvoltarea personala. Ajungi la acest echilibru, in primul rand cand inveti sa acorzi atentie propriilor emotii si sentimente.

Constientizarea lor te aduce mai aproape de intelegere si explicare. Ca exercitiu, poti chiar sa localizezi in ce parte a corpului resimti emotia respectiva.

Mai mult, exprimarea sentimentelor iti da premisele pentru a oferi un raspuns intentionat si nu o reactie automata, inconstienta. Odata cu perfectionarea acestui control, iti va creste si toleranta la stres.

 

Bunavointa

Este un mod de a ajunge la fericire, la multumire si implinire pe plan personal. Bunavointa fata de cei din jur inseamna acelasi lucru si fata de tine.

Manifestand-o fata de altii, atragi un comportament similar. Este superioara servitudinii pentru ca pleaca de pe o pozitie de control.

Demonstreaza ca stii ce vrei si ca alegi constient sa te manifesti astfel. Este un exemplu al succesului tau in relatia cu tine.

 

Generozitatea

Aceasta este strans legata de empatie, iar ca sa fii capabila de cea de pe urma, inseamna sa fii atenta la cei din jurul tau si sa dai dovada de intelegere si compasiune.

Atunci cand esti generoasa cu timpul si atentia ta, oferi celor din jur mai mult decat ai face-o prin mijloace materiale. Generozitatea emotionala are un rol important in dezvoltarea de relatii autentice.

Totodata ofera prezenta, confort si incredere celor din jur, mai ales intr-o lume in care indisponibilitatea a devenit o trasatura cheie.

 

Iubirea de sine

Poate cel mai bun semn al unui succes personal este prioritizarea ta pentru tine insati. Atunci cand inveti sa tii cont de dorintele si nevoile tale, vei fi asertiva, echilibrata si motivata in ceea ce intreprinzi.

Totodata, iubindu-te, vei stii sa te apreciezi, sa iti cunosti calitatile si atuurile si sa iti accepti defectele. Astfel si nevoia de validare si apreciere din partea celor din jur va fi mult redusa.

Iar cand tu esti in echilibru cu tine, in mod cert esti departe pe drumul dezvoltarii personale.

 

Ingaduinta

Cu totii putem spune ca iertam, dar putini reusim sa depasim frustrarea provocata de o suparare. Totodata, greu depasim sentimentul de vina atunci cand stim ca am gresit. Ingaduinta inseamna permisivitate atat cu tine cat si cu cei din jur.

Acceptarea realitatii ca nimeni nu este perfect si, totodata, ca in drumul personal se poate uneori sa nu fii pe placul tuturor, inseamna detasarea de stres, anxietate si frustrare.

De multe ori, ne incarcam inconstient cu sentimente negative de pe urma unor incidente minore, dar acumulate.

Odata ce inveti sa te detasezi si sa ierti, vei putea fi mai prezenta aici si acum, mai calma si relaxata.

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Cum iti dai seama ca ai succes pe plan personal
Cum iti dai seama ca ai succes pe plan personal

Daca ai multe bunuri sau cheltui mult crezi ca esti un om realizat? Se pare ca nu! Iata cum putem masura cat succes avem pe plan personal.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste