Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citește și:

Câteva lucruri pe care le putem învăța de la introverți

De ce e indicat să renunți la postura de victimă

Studiile arată că 80% dintre oameni abandonează ideea listei de rezoluții și obiective cam în 2 săptămâni de la începerea anului.

Iată cum șansele ne scad dramatic, iar visurile noastre de schimbare pierd teren în fața realității și a lipsei de motivație.

Nu ne îmbogățim, nu slăbim și nici nu suntem mai relaxați. Din contră, când realizăm cât de delăsători suntem, uneori adăugăm peste probleme în loc să rezolvăm.

Cum ar fi să ne schimbăm modul de a gândi? Nu este simplu, poate este chiar cel mai important obiectiv pe care ni-l putem seta. Dar modul în care gândim ne va afecta acțiunile pe care le facem pentru a atinge obiectivele.

Tot studiile arată că cei care știu să fie recunoscători pentru ceea ce au, decât dezamăgiți de ce  nu au obținut încă, au o atitudine mai bună în fața propriilor rezoluții. Iar asta nu înseamnă să te culci pe o ureche și să fii mulțumit de greutatea actuală sau de situația ta financiară.

Înseamnă să îți stabilești obiective mai realiste, mai simplu de atins, și să apreciezi fiecare reușită a ta.

Unul dintre obiceiurile comune este conștientizarea că nu prea ajungem niciodată acolo unde am vrea, indiferent că vorbim despre calm și relaxare, parenting mai eficient sau kilograme pierdute.

Nu există linie de finish pentru că suntem oameni și vom avea mereu zile mai bune și zile mai proaste. Gândește-te cum știi să faci față problemelor? Cum te motivezi pentru a o lua de la capăt? Cât de rezilient ești?

De aceea, cheia este să ai obiective mai simple. Nu îți propune să slăbești 15 kilograme, ci 2. Cu siguranță te vei motiva mai repede și vei putea să îți realimentezi voința după ce atingi acest obiectiv.

Dacă, însă, cauți să fii mai calm și înțelegător, cum vrei să măsori acest lucru? Ți-ai propus câteva zile din săptămână în care să dai dovadă de acest comportament indiferent de circumstanțe?

Ți-ai identificat factorii de stres? E vorba despre nesomn, muncă prea multă, sentimentul că ești copleșit sau toate la un loc? Imaginează-ți acum cum poți face pași mici către aceste obiective ale tale.

Nu în ultimul rând, cercetările arată că este important să împărtășești altora obiectivele pe care ți le-ai stabilit. Astfel, vei simți că ai de dat socoteală pentru ce ți-ai propus, poți apela la sprijinul lor sau chiar vă puteți alia în îndeplinirea unui obiectiv comun (dietă, sport, etc).

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
5 semne că este momentul să începi psihoterapia
5 semne că este momentul să începi psihoterapia

Știm că psihoterapia ne este utilă, dar mulți dintre noi încă speră ca problemele să treacă de la sine sau să își diminueze impactul în timp. Iată câteva semne că este momentul să mergi la un psihoterapeut.

Citeste
Stima de sine scăzută și teama de respingere
Stima de sine scăzută și teama de respingere

Stima de sine este construită în copilărie, în relația cu părinții și aparținătorii. În funcție de baza pe care o primim, la maturitate vom fi echilibrați și încrezători sau, din contră, extrem de fragili.

Citeste
10 sfaturi pentru o mai bună organizare
10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citeste
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare
Între obiective și rezoluții, ce putem face concret pentru schimbare

Mai ales la început de an avem clară lista cu rezoluții și obiective. Știm ce avem de făcut, dar motivația este în declin. Iată ce putem face concret pentru schimbare.

Citeste
Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii
Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii

Toate studiile și cercetările ne îndeamnă să nu ne izolăm, să ne întreținem cercul social, să avem relații de cuplu, pentru o viață mai fericită și împlinită. Dar singurătatea poate lua diferite forme, iar singurul mod de a nu deveni un sentiment copleșitor este iubirea. De sine.

Citeste
Carierismul dăunează grav sănătății
Carierismul dăunează grav sănătății

Să ai o carieră, un statut, un venit considerabil… Sună bine, nu? Însă care sunt costurile? Mai ai timp de viață personală sau de cuplu? Carierismul ne poate afecta echilibrul și maschează răni emoționale pe care este bine să ni le vindecăm.

Citeste