Învață să ai mai mult optimism

Să-ți crești gradul de optimism nu înseamnă să te rupi de realitate și să ai așteptări nerealiste. Iată un instrument simplu și eficient care te va învăța să fii mai pozitivă, mai conectată la tine și la viața ta.

Gândirea pozitivă nu înseamnă magie și nici în exces nu ne ajută prea mult, deoarece ajungem să subestimăm sarcini, situații, oameni, ba chiar să ne supraestimăm pe noi, să ne construim o falsă încredere în sine și apoi să fim foarte afectați de eșecurile ce vor urma.

Citește și:

Lecție de viață: 7 citate celebre despre optimism

3 strategii pentru o doză mai mare de optimism și împlinire

Dar menținerea unui grad sănătos de optimism este mai mult decât indicat!

Ești ceea ce gândești, iar dacă mintea ta e inundată constant de gânduri negre, ajungi să nu mai vezi partea plină a paharului ori, și mai important, să nu realizezi că paharul poate fi umplut oricând.

Pentru a rămâne conectată la toate lucrurile bune și frumoase din viața ta, notează-ți în fiecare zi, înainte de culcare, fiecare aspect al existenței tale pentru care ești recunoscătoare.

Fă asta timp de trei luni și apoi evaluează-te.

Îți garantăm un plus de optimism, mai multă satisfacție a propriei vieți și o sănătate îmbunătățită, întrucât optimismul crește imunitatea.

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Învață să ai mai mult optimism
Învață să ai mai mult optimism

Să-ți crești gradul de optimism nu înseamnă să te rupi de realitate și să ai așteptări nerealiste. Iată un instrument simplu și eficient care te va învăța să fii mai pozitivă, mai conectată la tine și la viața ta.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste