Odihna activa la birou si nu numai

De ce este atat de greu uneori sa ne relaxam si sa uitam de toate lucrurile care ne cauzeaza oboseala? De cele mai multe ori suntem tributarii concediilor planficate cu luni inainte. Ce ar fi daca ne-am odihni si intre concediile tipice sau chiar si la birou?

 

Ritmul rapid al vietii ne determina sa traim fiecare zi din ce in ce mai putin. Orele lungi petrecute stand pe scaun in fata calculatorului nu ne ajuta decat sa facem, sau nu, parte dintr-o statistica efectuata de catre cercetatori in legatura cu riscurile la care ne supunem daca suntem inactivi sau activi doar intelectual, stand pe scaun.

 

La ce ne supunem in caz de inactivitate fizica

Stim deja toate riscurile la care ne supunem in cazul in care suntem sedentare mai mult decat ne impune limita bunului simt.

Astfel putem acumula un risc crescut de a dezvolta boli cardio-vasculare de doua ori mai mult decat persoanele care lucreaza intr-o pozitie verticala sau intreprind activitati fizice la locul de munca.

Totodata creste riscul obezitatii din cauza lipsei de activitate si odata cu aceasta poate sa apara si diabetul zaharat.

O alta posibilitate ar fi scaderea tonusului muscular, care vine la pachet cu insomnia, asta din cauza faptului ca nu am ars energia acumultata pe parcursul zilei si corpul face un ultim efort pentru a scapa de ea.

 

Ce inseamna odihna activa

Odihna activa inseamna orice tip de activitate fizica care poate oferi placere persoanei, activitate care poate contracara efectele sedentarismului zilnic la care ne supunem corpul.

Evident ca in momentul in care vom face efort fizic de orice fel, chiar si mersul pe jos intra in aceasta categorie, corpul va elibera endorfine si ne vom simti mai bine, ceea ce insemana o rupere a ciclului de efort intelectual, care la randul sau inseamna odihna!

 

Cum ne putem odihni la birou

Se spune ca pauzele lungi si dese sunt cheia marilor succese. Creierul uman functioneaza mult mai eficient daca facem pauze la un interval de 20 – 30 de minute intre sarcinile executate, asta pentru ca oricum atentia functioneaza optim, adica neintrerupta, exact pentru 20 – 30 minute.

Asa incat, dupa 30 de minute de activitate, ridica-te in picioare. Fa niste exercitii, intinde-ti bratele in sus, inspira si expira la interval regulat pentru a-ti oxigena creierul si apoi te poti apuca iar de munca.

Renunta la scaunul cu rotite! Este cu adevarat un mod eficient de a te deplasa intre birouri, insa simplul fapt ca te ridici de pe scaun, si nu iei scaunul cu tine la plimbare, se pune ca miscare, iar daca vrei sa transmiti ceva colegei care se afla mai departe de tine, nu mai trimite un mail, ci ridica-te si du-te la ea.

Daca nu ai timp deloc, nici dimineata sau seara pentru activitate fizica, poti sa iti achizitionezi pedale pe care le poti pune sub birou. In timp ce lucrezi te odihnesti intr-un mod activ, facand si efort fizic!

 

Odihna activa in viata de zi cu zi

Daca am incercat si nu am reusit sa facem un minimum de efort fizic in cadrul orelor de munca, asta nu insemana ca toate posibilitatile noastre sunt epuizate.

Odihna activa insemna sa cobori cu o statie mai devereme, sau sa mergi, in masura in care iti permite jobul, cu bicicleta pana la munca, sa te plimbi in weekend in parc cu rolele, sau cand faci curat in casa sa asculti un audiobook, ori dimineata, chiar si pentru 20 de minute zilnic, sa faci niste exercitii pentru tonus inainte de dus.

Posibilitatile sunt multe pentru a ne incadra in activitatea de odihna activa, depinde numai de noi sa alegem acea activitate care ne produce placere, si, de ce nu, sa o transformam intr-un hobby!

 

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Odihna activa la birou si nu numai
Odihna activa la birou si nu numai

De ce este atat de greu uneori sa ne relaxam si sa uitam de toate lucrurile care ne cauzeaza oboseala? De cele mai multe ori suntem tributarii concediilor planficate cu luni inainte. Ce ar fi daca ne-am odihni si intre concediile tipice sau chiar si la birou?

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste