Revenirea la lucru dupa concediu

Dupa concediu e dificil sa ne reacomodam la stilul de lucru de dinainte. Pentru a evita suprasolicitarea din primele saptamani si pentru a nu pierde foarte rapid din energia pe care tocmai am acumulat-o, e important si cum ne intoarcem la lucru dupa vacanta.

 

In primul rand, e necesar sa ne schimbam atitudinea dinspre una de maxima graba si anxietate catre una prin care sa analizam care este acel 20% din energie care poate sa ne aduca 80% din rezultate.

Mai concret, e important sa avem grija in ce ne investim energia, mai ales in prima saptamana de dupa vacanta, si sa nu ne directionam resursele catre proiecte neterminate inainte sa plecam in concediu, pentru ca rezultatele nu vor fi vizibile pentru noi.

Un alt lucru important este modul in care ne alegem partenerii, pentru a duce la indeplinire obiectivele propuse. Felul in care ne alegem discutiile, interactiunile, este esential pentru a ne mentine nivelul de energie pe mai departe.

Apoi, e indicat ca, de la bun inceput, sa ne asiguram ca ne-am trasat, fie si macar mental, un traseu aproximativ pe care ne-am dori sa il parcurgem in perioada urmatoare. Cu alte cuvinte, ca stim unde vrem sa ajungem si ce vrem sa obtinem de la noul inceput profesional.

Inclusiv modul in care ne planificam si ne petrecem timpul in vacanta e important, pentru a ne asigura o trecere lina catre lucru. De exemplu, sa avem un timp in care doar sa stam si sa nu facem nimic altceva.

Organismul are nevoie de o pauza si intre ziua in care ne intoarcem din calatorie si ziua in care incepem din nou lucrul, pentru a ne putea decupla si reconecta cu ritmul obisnuit al vietii noastre.

De asemenea, atunci cand plecam in vacanta avem nevoie de o zi in care sa stam acasa si sa ne pregatim plecarea – e indicat sa nu mergem de la serviciu direct la aeroport, pentru ca vom lua cu noi toate grijile si bagajul profesional.

Sa avem, in mod ideal, cel putin 21 de zile de vacanta, pentru a reusi cu adevarat sa ne impartim timpul in mod echitabil intre toate activitatile specifice unui concediu.

 

Mentinerea unui ritm sanatos si normal de lucru pe toata perioada anului

Orele de lucru sa fie doar de lucru, la fel cum e nevoie sa ne luam si pauze in timpul zilei si sa avem weekend-uri in care sa nu facem nimic. Daca, pe termen lung, neglijam acest dozaj al lucrurilor, organismul nostru ne va semnala acest aspect, ceea ce ne poate afecta sanatatea.

Un management personal al tuturor nivelurilor vietii noastre – emotional, psihologic, fizic, spiritual si energetic – este esential. Atunci cand spunem ca nu avem timp, de fapt spunem ca nu avem timp sa traim.

 

Autor: Lilia Dicu – Daring Executive Coach, lilia@liliadicu.ro

Foto: Woman working on laptop

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Revenirea la lucru dupa concediu
Revenirea la lucru dupa concediu

Dupa vacanta e dificil sa ne reacomodam la stilul de lucru de dinainte. Pentru a evita suprasolicitarea din primele saptamani si pentru a nu pierde foarte rapid din energia pe care tocmai am acumulat-o, e important si cum ne intoarcem la lucru dupa vacanta.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste