Lectura ne face mai puțin stresați și mai buni

Lectura ne îmbogățește cultura generală și scoate la iveală toate aspectele pozitive ale personalității noastre. Uite de ce e bine să citești cât mai mult.

Îți place să citești? Ai o pasiune pentru biografii stufoase sau articole mai scurte, dar care prezintă aventuri aproape ireale ale unor oameni mai mult sau mai puțini celebri?

Citește și:

10 beneficii pe care le aduce lectura

Dezvoltă abilitățile copilului tău prin lectură

Experiențele de viață inspiraționale îți sunt de folos și dacă citești despre ele, nu doar le trăiești.

Se pare că simpla lor lecturare te face să ai un sentiment de mulțumire mai profund, devii mai puțin stresat, mai bun, mai binevoitor și generos cu cei din jur.

Probabil că în timpul lecturii transpunerea în pielea personajului este atât de mare, încât, la nivel imaginativ, pui în act toate aventurile prin care trece acesta și ajungi să simți că sunt ale tale.

Foto: Shutterstock

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Lectura ne face mai puțin stresați și mai buni
Lectura ne face mai puțin stresați și mai buni

Lectura ne îmbogățește cultura generală și scoate la iveală toate aspectele pozitive ale personalității noastre. Uite de ce e bine să citești cât mai mult.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste