Invinge sentimentul de singuratate

Te simti des neinteleasa, abandonata sau respinsa de cei din jur? Paradoxul sentimentului de singuratate este ca… nu esti singura. Suntem foarte multi cei care trecem prin asta.

 

Sentimente coplesitoare

Nu esti singura care isi doreste sa fie cu adevarat vazuta, inteleasa si mai ales acceptata de catre cei din jur. Sentimentul ca esti invizibila sau respinsa lasa urme adanci.

De multe ori, ne intalnim cu el dupa incheierea unei relatii amoroase. Cand suntem dati deoparte de persoana in care investisem sentimente, ne pierdem reperele, ne indoim asupra propriei valori si ne putem adanci in singuratate.

Uneori, nici chiar prezenta amicilor sau familiei in jur nu reuseste sa umple golul pe care il resimtim. Ne simtim la fel de neimportanti si… neauziti.

Atunci cand nu sunt de acord cu felul nostru de a fi, sunt incapabili sa ne asculte implicat si sa rezoneze cu trairile noastre, prezenta lor ajunge sa ne faca sa ne simtim si mai inadecvati.

 

Empatia

Multi ne simim uneori singuri sau neintelesi, dar atunci cand sentimentul ne copleseste, definind felul in care ne percepem ca persoane, putem fi depasiti de situatie.

Acesta este momentul in care primul pas pe care il poti face ca sa te ajuti este sa accepti si intelegi ca si altii trec prin aceeasi experienta ca tine.

Un exercitiu este sa fii atenta la cei din jurul tau, chiar si la oamenii de pe strada. Incearca sa ii observi in momente relaxate, cand nu stiu ca sunt priviti, si vezi cu cine empatizezi.

Unde recunosti aceleasi semne pe care le vezi la tine? Ai vrea sa ii poti ajuta? La randul tau si tu meriti sa te simti conectata si inteleasa.

Poti alege sa te privesti la fel cum privesti alte persoane, fiind empatica fata de tine. Foarte probabil intr-o prima etapa vei simti nevoia sa te indrepti si mai mult catre tine, izolandu-te de cei din jur.

 

Amintirile pozitive

Ajuta-te folosindu-ti imaginatia. Aminteste-ti momente in care te-ai simtit iubita. Detaliaza in minte cat de mult posibil.

Permite-ti sa reexperimentezi acel sentiment si incearca sa il pastrezi cat mai mult timp cu tine. Bucura-te de felul in care te simti in momentele in care iti reamintesti.

Incearca sa te conectezi la amintirile tale, fara a face comparatii cu momentul de fata si felul in care te simti.

Incearca sa iti amintesti activitatile pe care le derulai cu placere in grup. Cauta-le din nou, chiar daca nu simti neaparat ca ai dispozitia necesara.

 

Conectarea la cei din jur

Incepand cu un telefon pe care il dai unei prietene sau mamei, continuand cu o iesire la o cafea sau pur si simplu o plimbare in aer liber, fiecare pas pe care il faci este in avantajul tau. Nu iti va fi usor, dar te vei simti mai bine dupa ce faci acest efort.

Treptat, vei reinvata sa te conectezi cu cei din jur, sa alegi persoanele semnificative pentru tine, cei in preajma carora te simti bine.

Vei redescoperi lucrurile care iti faceau placere si vei invata sa te bucuri de ele din nou. Mai mult, poti gasi activitati noi care in primul rand sa iti distraga atentia de la gandurile negative, iar mai apoi sa te ajute sa te reintegrezi.

Sentimentele de singuratate nu sunt simplu de gestionat si, foarte probabil, ele revin. Dar poti invata sa controlezi durata lor si gradul in care iti afecteaza viata.

Este dificil, ai inainte un proces ce presupune eforturi, vointa si rabdare. Nu abandona acest drum, pentru ca pe parcursul lui vei regasi in tine puterea de a vedea iar lumina si a te reevalua pozitiv.

Foto: 123rf.com

 

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Invinge sentimentul de singuratate
Invinge sentimentul de singuratate

Gandurile ca esti neinteleasa, abandonata sau respinsa de cei din jur, care deseori insotesc depresia, sunt comune multora dintre noi. Paradoxul sentimentului de singuratate este ca… nu esti singura. Suntem foarte multi cei care trecem prin asta.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste