Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective

Îți propui obiective și îți stabilești planuri dar, cumva, nu reușești să le duci la capăt. Știi că gândurile tale sunt cel mai mare inamic? Iată ce poți face.

Citește și:

Cum e corect să alegi? Iei decizii cu inima sau rațional?

Idei pentru o mai buna organizare

De ce e așa de greu să ținem o dietă?

Vrei să slăbești, te-ai gândit deja îndelungat la asta. Din păcate, în prezent, ești nemulțumită de felul în care arăți, iar gândurile negative te copleșesc. Nu odată, astfel de gânduri sunt responsabile și pentru o alimentație irațională.

Nu ne place tristețea, așa că ceva dulce ne va crea o stare de confort. Fie ea și temporară. Avem nevoie de endorfine! Iar să le căutăm în sport, atunci când suntem clar sedentari, este un efort prea mare. Incomod, inconfortabil și… la ce bun?

Atunci când îți imaginezi cum ai vrea să arăți, te raportezi la o viitoare formă a ta, iar între tine cea prezentă și între tine cea viitoare nu există o conexiune reală. Oamenilor nu le place să amâne gratificarea, iar viitorul deseori ia forma incertitudinilor și se limitează la „voi vedea când voi ajunge acolo”.

Atunci când spunem că vrem să pierdem în greutate, spunem, de fapt, că am dori ca ACUM să cântărim mai puțin. Iar pentru obiectivele pe termen lung, conectarea cu versiunea ta din viitor este esențială.

În alte cuvinte, accepți o gratificare, o recompensă mai târzie, atunci când există conexiune cu tine, cea din viitor. Pentru că simți că beneficiile sunt pentru tine și nu pentru o variantă virtuală a ta.

Te vezi în viitor fiind mai slabă și mai tonică… dar în prezent suferi pe urma restricțiilor alimentare sau a exercițiilor fizice obositoare. Deseori, renunți la dietă.

 

Economiile pentru pensionare

Mulți dintre noi facem eforturi să supraviețuim financiar de la un salariu la altul. Economiile pentru când vom fi pensionari sunt vise abstracte. Mai mult, din punct de vedere al evoluției, gândim că vrem să ne trăim viața ACUM, cine știe unde sau dacă vom mai fi peste 30 de ani.

Nu mai vorbim despre faptul că nimeni nu-și dorește să îmbătrânească, deci slabe șanse să ne conectăm la noi, cei pensionați, fără să simțim teamă sau frustrare. La nivel rațional, ne putem plasa acolo, dar nu și la nivel emoțional. Ori, deciziile noastre sunt luate emoțional. Majoritatea lor.

Pensionarea este pentru vârstnici, nu pentru persoane tinere și pline de energie cum te simți acum. Deci, de ce să investești într-o variantă vbiitoare a ta cu care nu te identifici? Oamenii tind să diminueze valoarea unor resurse atunci când gratificarea este întârziată.

În urma unor experimente, concluziile arată că oamenii preferă 100 lei acum, decât 150 de lei peste un an. Pentru că preferăm beneficiul imediat, pe termen scurt.

Totodată, dacă valoarea câștigului viitor ar crește, la 250 de lei, ar fi privită cu mai mult interes. Mai ales, atunci când există o identificare prezentă cu tine, cea din viitor.

Dacă la terminarea facultății îți imaginezi cât de diferită va fi viața ta după absolvire, conexiunea cu tine, cea din viitor este slabă. Atunci când ți se spune, însă, că identitatea ta de bază va rămâne aceeași, te conectezi mai puternic la tine însăți.

Pe scurt, ce poți face pentru a combate efectele procrastinării obiectivelor tale, a planurilor, a frustrărilor pe care le simți în prezent, este să te identifici cu ceea ce îți dorești.

Există o tehnică prin care vizualizezi viitorul pe care ți-l dorești, ca întâmplându-se ACUM. Nu îți imagina că ar trebui să fii slabă peste 8 luni sau un an, ci vizualizează-te deja acolo.

Vei avea energia necesară de investit în demersurile tale și vei aprecia fiecare mică schimbare pe care o produci în tine. Iar această conectare la sine este cheia atingerii scopurilor pe termen lung pe care ți le propui.

Foto: shutterstock.com

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum să remediezi la timp sindromul burnout
Cum să remediezi la timp sindromul burnout

Una dintre cele mai distrugătoare probleme de ordin emoțional, care afectează persoanele active, este sindromul burnout. Pornit din pasiunea și dedicarea pentru o meserie, sindromul se instalează pe fondul stresului, al oboseli, al neputinței de a gestiona timpul.

Citeste
5 semne că este momentul să începi psihoterapia
5 semne că este momentul să începi psihoterapia

Știm că psihoterapia ne este utilă, dar mulți dintre noi încă speră ca problemele să treacă de la sine sau să își diminueze impactul în timp. Iată câteva semne că este momentul să mergi la un psihoterapeut.

Citeste
Stima de sine scăzută și teama de respingere
Stima de sine scăzută și teama de respingere

Stima de sine este construită în copilărie, în relația cu părinții și aparținătorii. În funcție de baza pe care o primim, la maturitate vom fi echilibrați și încrezători sau, din contră, extrem de fragili.

Citeste
Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective
Nu lăsa gândurile să îți saboteze propriile planuri și obiective

Îți propui obiective și îți stabilești planuri dar, cumva, nu reușești să le duci la capăt. Știi că gândurile tale sunt cel mai mare inamic? Iată ce poți face.

Citeste
Depresia din perspectivă psihanalitică
Depresia din perspectivă psihanalitică

Depresia nu trebuie ascunsă, nu este o rușine, nu este o vină a noastră. Nu este un semn al lipsei de valori ci al unei lupte pe care am dus-o singuri prea mult timp. Avem nevoie de ajutor și dreptul de a-l cere.

Citeste
Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii
Singurătatea nu înseamnă lipsa iubirii

Toate studiile și cercetările ne îndeamnă să nu ne izolăm, să ne întreținem cercul social, să avem relații de cuplu, pentru o viață mai fericită și împlinită. Dar singurătatea poate lua diferite forme, iar singurul mod de a nu deveni un sentiment copleșitor este iubirea. De sine.

Citeste