9 pasi pentru o relatie mai buna cu tine

Esti cel mai mare critic al tau? Nu iti place cum arati, cine esti si ce ai? Daca ai raspuns afirmativ la cel putin una din intrebarile de mai sus, s-ar putea sa ai nevoie de o relatie mai buna cu tine.

 

O relatie mai buna cu sine incepe cu acceptarea

Acceptarea de sine este iubire neconditionata, nu egoism. Ai primit acest cadou minunat – viata, ca sa fii fericita! Indreapta-ti spatele.

Inspira adanc, calm si linistita, din inima. Spune aceasta mantra: „Ma accept si ma iubesc asa cum sunt. Expira si elibereaza-te de grija aprobarii celorlalti.

Cu urmatorul inspir, trimite-ti din inima un zambet. Nu-i asa ca ti-ai schimbat starea? Pentru ca tocmai ai facut un ëxercitiu de compasiune. Explorand acceptarea de sine, deschizi calea catre cunoasterea si acceptarea celorlalti.

Chiar acum, gandeste-te la toate motivele pe care le ai ca sa te accepti si sa te iubesti. Scrie-le! Pune-le într-un loc vizibil: sunt adevarurile tale. Iar cand ai indoieli, priveste-le.

 

Formuleaza intentia

Daca vrei sa te detasezi de a te invinovati, a te indoi de tine sau a te rusina cu tine, incepe prin a-ti crea o intentie. Viata ta nu se va transforma brusc, cu o bagheta magica.

Intentia realista si binevoitoare va declansa adevarata schimbare. In fiecare zi putem face un pas in calatoria catre cunoasterea si iubirea de sine. Pasi marunti, schimbari majore.

 

Reconsidera-ti anturajul

Cu ce fel de oameni te asociezi? Cine iti vorbeste negativ? Cine te face sa te simti injosita? Intreaba-te: De ce le permit acestor oameni sa ma raneasca? Nu cumva un anume comportament ii invita in viata mea?

Creeaza-ti un sistem de sprijin in primul rand indepartandu-te de cei care te dau inapoi. Asociaza-te cu oameni care te accepta si te iubesc asa cum esti. Sunt mai multi decat crezi, ramane doar sa-i gasesti!

 

Invata sa ierti

Regretele sunt paguboase, te impiedica sa progresezi in viata. Trecutul nu mai poate fi schimbat, atitudinea da. Cand regretele apar, spune-ti alta mantra: „Am luat cea mai buna decizie pentru acel moment, cu informatiile si resursele pe care le aveam atunci'.

 

Linisteste vocea critica interioara

Cand auzi acea voce suparatoare, critica, ai impresia ca are dreptate. Dar… Tu ai spune asta unei persoane dragi? Daca nu, de ce ti-ai spune-o tie?! E doar o judecata aspra, rautacioasa.

Inspira si expira adanc si linistit si spune-ti: „Sunt doar un om. Fac tot ce-mi sta in putinta. Merit tot binele din lume!'. Sau „Greselile sunt lectii de viata, oportunitati sa invat si sa ma dezvolt'.

 

Lasa in urma visele nerealizate

Multi dintre noi avem dificultati in a impaca visele pierdute cu situatia actuala. Familie, cariera, situatie materiala… Sa identificam doar acele vise si idealuri care servesc menirii noastre, unicitatii noastre.

 

Acceptarea de sine nu inseamna resemnare

Lasand in urma trecutul si lucrurile asupra carora nu ai control, faci loc in viata ta oportunitatilor prezente. Unde merge atentia ta, acolo merge intentia, acolo se duce si energia. Foloseste-o pentru ceea ce conteaza cu adevarat!

 

Vorbeste cu fiinta ta frumoasa

Imagineaza-ti ca acea faptura frumoasa, sinele tau inalt, te priveste in orice situatie. Linisteste-ti mintea si mediteaza cateva minute. Vizualizeaza acest mentor si asculta-l. Doar in linistea meditatiei vei intelege sfaturile bune pe care ti le da.

 

Fii buna cu tine

Cheia catre iubirea de sine este intelegerea faptului ca slabiciunile noastre sunt umane. Compasiunea nu este mila ingaduitoare, ci acceptarea fiintei noastre in toata complexitatea ei, cu lumini si umbre. Pastreaza increderea in tine si credinta ca vei reusi!

 

De Prof. Dr. Minodora Dinu, consilier de dezvoltare personala, Art terapeut si instructor yoga

minodora@rocketmail.com

www.facebook.com/mindfultree

doradinu.wix.com/doradinu

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
9 pasi pentru o relatie mai buna cu tine
9 pasi pentru o relatie mai buna cu tine

Esti cel mai mare critic al tau? Nu iti place cum arati, cine esti si ce ai? Daca ai raspuns afirmativ la cel putin una din intrebarile de mai sus, s-ar putea sa ai nevoie de o relatie mai buna cu tine.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste