Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută

Pentru a-ți face prieteni noi, trebuie să socializezi mai des. Iată și alte comportamente care te ajută să te apropii de cei din jur.

Citește și:

7 reguli utile pentru o socializare facila

Învață să nu mai ai regrete

Socializarea este importantă, iar atunci când ne facem prieteni noi, avem ocazia să cunoaștem perspective diferite, să învățăm lucruri noi, să ne dezvoltăm la nivel personal.

Dar nu o dată noi înșine suntem cea mai mare piedică în calea acestui deziderat. Ne judecăm prea aspru, nu avem încredere în noi înșine, avem diverse temeri. Putem însă schimba situația în favoarea noastră prin câteva comportamente simple.

 

Nu te mai eticheta

Te gândești că nu ești o persoană suficient de interesantă? De amuzantă? Iată două piedici imaginare pe care ți le pui singură în calea formării de noi relații.

Atunci când pornești cu astfel de etichete în minte, vei ajunge să te manifești în moduri care nu îți vin natural.

Temerile de acest fel te vor ține la distanță, gândindu-te că ceea ce e în mintea ta este exact ce cred sau văd ceilalți. Oamenii sunt mult mai receptivi decât îți imaginezi.

Permite-ți să te comporți firesc și renunță la criticul interior. Nimeni nu este perfect, iar acest lucru oferă diversitate și ne face cu atât mai interesanți.

 

Lasă teama deoparte

Să cunoști oameni noi poate fi o experiență încărcată cu anxietate. Mai ales dacă ești o persoană timidă, introvertă sau mai rigidă.

În astfel de situații vei încerca din răsputeri să faci o impresie cât mai bună, pe care o vei eticheta drept „controlată”, să ai umor și să pari volubilă.

Vei reuși să te comporți într-un mod care nu îți este firesc sau natural. Nu mai anticipa ce gândesc alții și permite-ți să fii tu însăți. Așa vei atrage persoanele care te plac pentru ceea ce ești.

 

Fă pași mici

Dacă nu îți este simplu să socializezi și să te întreții cu persoane necunoscute, poți începe cu exerciții simple. Ai un coleg nou la muncă? Încearcă să schimbi câteva cuvinte cu el.

Ești în lift cu o altă persoană? Încearcă să faci conversație. Este un antrenament pentru abilitățile tale sociale, care te va ajuta în situațiile în care îți dorești să te simți mai relaxată.

 

Ieși mai des din casă…

Dacă te simți mai deschisă către socializare, este firesc să începi să ieși mai des. Cât timp rămâne un concept abstract și vei aștepta să „se ivească situațiile potrivite” nu vei face prea mulți pași în această direcție.

Învață să și creezi situații. Mergi la cursuri, indiferent că sunt de dans sau limbi străine. Pune în practică un hobby care presupune și prezența altora.

Pracică un sport și în felul acesta beneficiile sunt și mai multe. Și, mai ales, nu mai refuza ieșirile cu prietenii, petrecerile sau ocaziile care apar.

 

Învață să asculți

Un sfat pentru a te apropia mai ușor de oameni este să știi să îi asculți. Mulți dintre noi se blochează atunci când se gândesc că nu fac ușor conversație, să rareori au inițiative în public sau că nu au nimic interesant de spus.

Cu toții suntem niște dive care își doresc atenție, motiv pentru care, ne vom îndrepta către cei care ne ascultă atunci când vorbim.

Învață să acorzi atenție celui care îți vorbește, să pui întrebări pornind de la povestirile persoanei respective și să o încurajezi să continue. Este un pas important în a-ți forma prieteni noi.

Foto: shutterstock.com

 

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Nevoia de timp liber
Nevoia de timp liber

Avem responsabilități și, deseori, un program de care nu (prea) ne putem dezice. Alteori, ne afundăm în muncă și fie că suntem sau nu mulțumiți de rezultate, perseverăm întrucât este o zonă în care simțim că avem control. Dar cât timp liber avem? Și de ce este absolut necesar să ne facem…

Citeste
Cum să remediezi la timp sindromul burnout
Cum să remediezi la timp sindromul burnout

Una dintre cele mai distrugătoare probleme de ordin emoțional, care afectează persoanele active, este sindromul burnout. Pornit din pasiunea și dedicarea pentru o meserie, sindromul se instalează pe fondul stresului, al oboseli, al neputinței de a gestiona timpul.

Citeste
5 semne că este momentul să începi psihoterapia
5 semne că este momentul să începi psihoterapia

Știm că psihoterapia ne este utilă, dar mulți dintre noi încă speră ca problemele să treacă de la sine sau să își diminueze impactul în timp. Iată câteva semne că este momentul să mergi la un psihoterapeut.

Citeste
Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută
Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută

Pentru a-ți face prieteni noi, trebuie să socializezi mai des. Iată și alte comportamente care te ajută să te apropii de cei din jur.

Citeste
10 sfaturi pentru o mai bună organizare
10 sfaturi pentru o mai bună organizare

Ți s-a întâmplat vreodată să te simți fără direcție, fără putere de concentrare, cu o mulțime de treabă și fără să știi de unde să începi? Deruta și oboseala își spun cuvântul atunci când nu există organizare. Iată 10 sfaturi pentru mai multă claritate.

Citeste
Depresia din perspectivă psihanalitică
Depresia din perspectivă psihanalitică

Depresia nu trebuie ascunsă, nu este o rușine, nu este o vină a noastră. Nu este un semn al lipsei de valori ci al unei lupte pe care am dus-o singuri prea mult timp. Avem nevoie de ajutor și dreptul de a-l cere.

Citeste