Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută

Pentru a-ți face prieteni noi, trebuie să socializezi mai des. Iată și alte comportamente care te ajută să te apropii de cei din jur.

Citește și:

7 reguli utile pentru o socializare facila

Învață să nu mai ai regrete

Socializarea este importantă, iar atunci când ne facem prieteni noi, avem ocazia să cunoaștem perspective diferite, să învățăm lucruri noi, să ne dezvoltăm la nivel personal.

Dar nu o dată noi înșine suntem cea mai mare piedică în calea acestui deziderat. Ne judecăm prea aspru, nu avem încredere în noi înșine, avem diverse temeri. Putem însă schimba situația în favoarea noastră prin câteva comportamente simple.

 

Nu te mai eticheta

Te gândești că nu ești o persoană suficient de interesantă? De amuzantă? Iată două piedici imaginare pe care ți le pui singură în calea formării de noi relații.

Atunci când pornești cu astfel de etichete în minte, vei ajunge să te manifești în moduri care nu îți vin natural.

Temerile de acest fel te vor ține la distanță, gândindu-te că ceea ce e în mintea ta este exact ce cred sau văd ceilalți. Oamenii sunt mult mai receptivi decât îți imaginezi.

Permite-ți să te comporți firesc și renunță la criticul interior. Nimeni nu este perfect, iar acest lucru oferă diversitate și ne face cu atât mai interesanți.

 

Lasă teama deoparte

Să cunoști oameni noi poate fi o experiență încărcată cu anxietate. Mai ales dacă ești o persoană timidă, introvertă sau mai rigidă.

În astfel de situații vei încerca din răsputeri să faci o impresie cât mai bună, pe care o vei eticheta drept „controlată', să ai umor și să pari volubilă.

Vei reuși să te comporți într-un mod care nu îți este firesc sau natural. Nu mai anticipa ce gândesc alții și permite-ți să fii tu însăți. Așa vei atrage persoanele care te plac pentru ceea ce ești.

 

Fă pași mici

Dacă nu îți este simplu să socializezi și să te întreții cu persoane necunoscute, poți începe cu exerciții simple. Ai un coleg nou la muncă? Încearcă să schimbi câteva cuvinte cu el.

Ești în lift cu o altă persoană? Încearcă să faci conversație. Este un antrenament pentru abilitățile tale sociale, care te va ajuta în situațiile în care îți dorești să te simți mai relaxată.

 

Ieși mai des din casă…

Dacă te simți mai deschisă către socializare, este firesc să începi să ieși mai des. Cât timp rămâne un concept abstract și vei aștepta să „se ivească situațiile potrivite' nu vei face prea mulți pași în această direcție.

Învață să și creezi situații. Mergi la cursuri, indiferent că sunt de dans sau limbi străine. Pune în practică un hobby care presupune și prezența altora.

Pracică un sport și în felul acesta beneficiile sunt și mai multe. Și, mai ales, nu mai refuza ieșirile cu prietenii, petrecerile sau ocaziile care apar.

 

Învață să asculți

Un sfat pentru a te apropia mai ușor de oameni este să știi să îi asculți. Mulți dintre noi se blochează atunci când se gândesc că nu fac ușor conversație, să rareori au inițiative în public sau că nu au nimic interesant de spus.

Cu toții suntem niște dive care își doresc atenție, motiv pentru care, ne vom îndrepta către cei care ne ascultă atunci când vorbim.

Învață să acorzi atenție celui care îți vorbește, să pui întrebări pornind de la povestirile persoanei respective și să o încurajezi să continue. Este un pas important în a-ți forma prieteni noi.

Foto: shutterstock.com

 

Comentează și tu
Recomandări
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică
Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și dorința de control, încăpățânarea sau avariția.

Citeste
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice
Cum să nu te lași controlată de emoții puternice

Oare este posibil să nu te lași controlată de emoții puternice? Psihologul Irina Doiciu ne dă câteva indicii despre cum ne putem gestiona propria impulsivitate.

Citeste
Cum ne explicăm impulsivitatea
Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor asupra ta sau a celorlalți. Sună complicat?

Citeste
Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută
Vrei să îți faci prieteni noi? Iată 5 comportamente care te ajută

Pentru a-ți face prieteni noi, trebuie să socializezi mai des. Iată și alte comportamente care te ajută să te apropii de cei din jur.

Citeste
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău
Compasiunea: Cum să ai o relație sănătoasă cu tine și cei din jurul tău

În primul rând, compasiunea nu are nicio legătură cu mila. Mila față de ceilalți ne plasează într-o poziție de superioritate și nu conține nicio empatie. Mesajul ei este mai degrabă „uite ce ți s-a întâmplat – mie nu mi se poate întâmpla, eu nu mă văd în postura ta.”. Mila față de sine, ne poate plasa într-un rol de victimă „săracul de mine, uite ce am pățit, nu am ce să fac”. Lipsa compasiunii ne îndepărtează de noi înșine, dă mai tare volumul criticului interior, iar față de ceilalți ne amorțește emoțional, blocând relațiile hrănitoare, benefice.

Citeste
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective
De ce sunt necesare regulile pentru setarea de obiective

Nu cred că este dificil pentru cineva să își seteze un obiectiv. De regulă, acest lucru începe cu „eu vreau să…” și iată, ne-am setat un obiectiv. Sau nu? Oare este suficient să vrem ceva? Din experiența noastră de viață știm că odată ce am spus că „vrem să…” am și făcut acel lucru? Am atins acel obiectiv? Sau, undeva, pe parcurs, ne-am poticnit, am găsit scuze și motive pentru a amâna împlinirea lui, am dat vina pe factori externi sau ni s-a diminuat motivația internă, am clacat și am abandonat?

Citeste