Proiectul cultural „Citește pentru a trăi”

citeste pentru a trai

„Citește pentru a trăi' dorește să se axeze pe valorile promovate de sistemul de educație din țara noastră, și anume: colaborare, implicare și responsabilitate, în contextul în care programele analitice se dovedesc a fi încărcate de noțiuni teoretice, iar școlile dovedesc o atitudine deschisă în implicarea elevilor în activități practice, interactive și interdisciplinare.

„Citește pentru a trăi' își propune o serie de activități menite să apropie adolescenții proveniți din medii defavorizate, care au o situație materială precară, neavând acces la mediul cultural; din licee aflate la periferia orașului București) de literatura dramatică și să-i familiarizeze cu tipul de lucru, atmosfera și noțiunile specifice teatrului.
În cadrul fiecărei unități de învățământ vizate, proiectul a înglobat următoarele etape:

1. vizionarea spectacolului „Paravan. Două telefoane' de Matei Lucaci-Grunberg și discuții cu echipa artistică având ca teme „Conceperea și dezvoltarea unui spectacol de teatru. De la prima lectură la ultima cădere a cortinei.', „Piesa de teatru vs Spectacolul de teatru', „Pot fi înțeleși marii dramaturgi? Cum?'

dupa spectacol- discutii cu actorii - Liceul Viilor

2. susținerea atelierelor de lectură cu elevii înscriși. Au fost aleși următorii autori: William Shakespeare – Hamlet, I.L.Caragiale – O scrisoare pierdută, Mihail Sebastian – Steaua fără nume, Elise Wilk – Avioane de hârtie. În timpul atelierelor s-au inițiat discuții și exerciții care au pornit de la textele citite și au avut ca direcție familiarizarea și deschiderea către universul, temele și personajele autorilor.
atelier - Liceul Viilor

În cadrul evenimentelor accesul a fost gratuit și s-a adresat comunității școlare.

Trainerii atelirelor au fost: Liviu Lucaci (actor, dramaturg, regizor și profesor), Mihaela Sîrbu (actriță, profesor), Dragoș Muscalu (actor și improvizator), Ștefan Huluba (actor și improvizator),  Madălina Craiu (actriță), Andrei Cătălin (actor), Matei Lucaci-Grunberg (regizor și dramaturg), Reka Szasz (actriță).

atelier Stefan Huluba - Liceul Vulcanescu

Liceele în care s-a desfășurat proiectul au fost: Colegiul Economic „Viilor', Colegiul Tehnic „Petru Rareș', Liceul Teoretic „Decebal', Liceul Teoretic „Lucian Blaga', Colegiul Tehnologic „Mircea Vulcănescu'.

atelier - Teka Szasz - Liceul Blaga

 

Perioada de lucru în licee a fost septembrie – noiembrie, dar în urma reacțiilor și a interesului din partea cadrelor didactice, dar mai ales din partea elevilor, am început demersurile pentru continuarea proiectului. Ne dorim să dezvoltăm acest prim pas pe care l-am realizat.

Proiectul este ințiat de Asociația Jamais-vu. Aceasta este formată dintr-un grup de tineri absolvenți ai Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică din București. Echipa noastră fiind formată din regizori de film și teatru, directori de imagine, scenariști, monteuri, sunetiști, actori și producători. Asociația are ca scop stimularea interesului pentru înțelegerea diversificată a spațiului artistic, prin promovarea și perpetuarea valorilor culturale. Obiectivul principal al asociației îl constituie desfășurarea de activități, programe și proiecte care să contribuie la îmbunătățirea atitudinii față de artă și cultură.

 

Comentează și tu
Recomandări
(P) 7 atracții turistice din Roma pe care nu trebuie să le ratezi
(P) 7 atracții turistice din Roma pe care nu trebuie să le ratezi

Îţi plănuieşti următoarea vacanţă, însă nu ştii către ce ţară să te îndrepţi? Este adevărat, Europa este încărcată de istorie, de elemente arhitecturale diverse, însă Roma se află pe lista tuturor iubitorilor de călătorii, graţie edificiilor romane, a pieţelor impresionante și a gastronomiei delicioase. Nu este uşor de întocmit un număr limitat de obiective turistice […]

Citeste
(P) Oferă timpului valoare cu un cadou autentic pentru bărbaţi
(P) Oferă timpului valoare cu un cadou autentic pentru bărbaţi

Timpul e valoare! E un dar incontestabil de preţios pe care începem să îl apreciem abia atunci când devine insuficient. Ne-am dori ca ziua să dureze 48 de ore şi probabil tot nu ar fi de ajuns. Tânjim după acel timp magic, care să se oprească în loc de fiecare dată când experimentăm clipe minunate. […]

Citeste
Cu sprijinul ICR, muzicienii români farmecă publicul londonez
Cu sprijinul ICR, muzicienii români farmecă publicul londonez

Două evenimente culturale excepționale au avut loc de curând în Marea Britanie sub egida ICR Londra: pe 1 mai 2019 violonistul român Alexandru Tomescu a concertat, pe faimoasa scenă londoneză de la Cadogan Hall, alături de dirijorul Gabriel Bebeşelea şi Royal Philharmonic Orchestra.

Citeste
citeste pentru a trai
Proiectul cultural „Citește pentru a trăi”

„Citește pentru a trăi’ dorește să se axeze pe valorile promovate de sistemul de educație din țara noastră, și anume: colaborare, implicare și responsabilitate, în contextul în care programele analitice se dovedesc a fi încărcate de noțiuni teoretice, iar școlile dovedesc o atitudine deschisă în implicarea elevilor în activități practice, interactive și interdisciplinare. „Citește pentru […]

Citeste
Cum să stabilești și chiar să te ții de rezoluțiile pe care ți le-ai propus anul acesta
Cum să stabilești și chiar să te ții de rezoluțiile pe care ți le-ai propus anul acesta

Ți-ai propus ca anul acesta să îți schimbi câteva obiceiuri și să le înlocuiești cu altele, care ți-ar aduce mai multă energie și bucurie, însă până acum nu ai făcut nimic în acest sens? Din păcate, jumătate din rezoluțiile pe care oamenii și le setează an de an se pierd încă din prima lună a […]

Citeste
(P) Sarcina dupa 40 de ani: cum pot fi prevenite riscurile?
(P) Sarcina dupa 40 de ani: cum pot fi prevenite riscurile?

Tot mai multe femei aleg sa devina mame dupa 35-40 de ani. Statisticile arata ca in tarile dezvoltate, in 2015, peste 5% dintre nasteri au loc dupa varsta de 40 de ani. In plus, sarcinile tardive sunt adesea la primul copil. Afla care sunt consecintele si cum pot fi prevenite riscurile astfel incat sa te […]

Citeste