Now Reading
Twitter, Facebook… si noi

Twitter, Facebook… si noi

Revista Psychologies

comunicare, Internet

Singur? Daca urmarim Dr. House, o vedem pe doctorita Cuddy, sefa clinicii, pescuind barbati de pe diverse site-uri de socializare. Nu iese nimic, asta si pentru ca House, gelos, intervine in timpul intalnirilor lor reale. Internetul mareste posibilitatile de acces la prezenta, dar nu o inlocuieste.

Internetul nu face doar sa te consoleze. Retelele de socializare au o gama variata de utilizari, dupa cum aflam dintr-un studiu recent facut de trei cercetatori americani de la Universitatea din Michigan: „Friendster, CyWorld si MySpace permit utilizatorilor sa se prezinte si sa-si extinda retelele sociale, sa stabileasca si sa mentina contacte cu semenii lor. Aceste platforme pot fi orientate inspre relatii profesionale (LinkedIn.com) sau relatii intime (scopul initial al Friendster.com), stabilind legaturi intre persoane cu aceleasi interese politice, cu aceleasi gusturi sau fosti colegi de liceu si facultate (acesta a fost scopul platformei Facebook, aparuta in 2004)“.

Intr-o lume din ce in ce mai flexibila si mai mobila, in care suntem nevoiti sa ne rupem tot mai des radacinile locale sau pe cele pe care ni le-am format in copilarie, platformele de socializare asigura, cel putin apa­rent, mai multa apropiere ca niciodata. Putem sa cunoastem astazi, cu ajutorul lor, orase intregi de oameni!

Putem sa stam de vorba cu aproape oricine si sa ne integram in comunitatea celor care au acelasi hobby, aceeasi pasiune sau care practica aceeasi profesiune cu a noa­stra. Niciodata distanta geografica reala n-a fost mai usor de invins ca astazi, cand o conexiune internet te plaseaza in centrul lumii, oriunde te-ai afla de fapt.

In Romania, se pare ca aceste platforme au un foarte mare succes. Bianca Vlaston, country manager la Httpol, o companie care vinde adeziuni la platforma Facebook, declara pentru agentia Hotnews ca dezvoltarea retelei in Romania este mai spectaculoasa decat la nivel global.

Intr-un an de zile, utilizatorii romani ai Facebook s-au inmultit spectaculos, de la 8.000 la 260.000, in vreme ce mai mult de jumatate dintre ei sunt femei, iar varsta lor este situata intre 18 si 34 de ani. O astfel de afluenta justifica initiative de marketing care au in vedere atragerea utilizatorilor inspre diverse produse, unele dintre ele culturale, avand in vedere omogenitatea aparenta, din punct de vedere social, a publicului vizat.

Text de Alexandru Matei
Ilustratii: Mihai Grajdaru

Citeste continuarea in revista Psychologies, editia lunii ianuarie-februarie.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top