Cum te motivezi să faci sport

Te-ai hotărât să mergi la sală. Grozav! Însă oboseala sau anii întregi de sedentarism pot reprezenta capcane care te împiedică să-ți urmezi scopul. Așadar, cum te motivezi să faci sport? Horaţiu Dumitrescu, PT Manager World Class România, ne spune cum să transformăm antrenamentele într-o rutină.

 

Decizia de a face sport

Este important, mai întâi, să iei decizia fermă de a-ți schimba stilul de viaţă, de a-ți redefini obiceiurile şi de a obţine o versiune mai bună a ta.

Desigur, toate aceste lucruri presupun efort, energie, concentrare către atingerea obiectivelor şi, nu în ultimul rând, gândire pozitivă, însă totul se va face cu paşi mici, dar siguri.

Citește și:

Somn în exces sau insuficient – ce se întâmplă în corp când dormi prea mult sau prea puțin

Cum să ne creștem imunitatea

Direcţia pe care trebuie să o urmezi

Este esenţial să ştii în ce direcţie vrei să te îndrepți cu antrenamentele şi să-ți stabilești obiective realiste. Indiferent că vrei să faci mişcare pentru a te relaxa sau pentru a face performanță, trebuie să-ți stabilești o strategie şi să te gândești cum vei reuşi să-ți atingi ţelurile.

Ca orice lucru care merită, trebuie investite resurse de timp şi o motivaţie solidă. Acestea te determină să te trezeşti în fiecare dimineaţă, gândindu-te că eşti cu un pas mai aproape de scopul tău.

 

Dedicarea de care dai dovadă

Decizia şi direcţia sunt bifate. Acum dedicarea este elementul cheie care transformă sportul dintr-o activitate ocazională într-un mod de viaţă real. Antrenamentele, chiar şi în doze mici, dar regulate, sunt cheia spre succes.

 

Vino la sală cu un prieten

Ce-ar fi să vii la sală împreună cu cineva drag?! Pentru un plus de energie şi motivaţie, încurajarea este foarte importantă.

Și este mai greu să spui „nu! când v-ați făcut un program împreună, iar prietenul sau prietena te aşteaptă să mergeți la clasa aleasă de comun acord.

 

Discută-ți obiectivele cu un antrenor personal

Antrenorul personal îți crește motivația, dar el se asigură că fiecare exercițiu este efectuat corect, și te ajută la stabilirea și atingerea obiectivelor.

Indiferent de programul sau de preferințele pe care le ai în materie de exerciții, antrenorul personal îți va monitoriza evoluția în permanență și îți va recomanda cele mai eficiente metode pentru ca rezultatele tale să fie demne de invidiat.

Pe lângă beneficiile aduse sănătăţii, sportul trebuie să fie o activitate relaxantă şi distractivă, care merită să intre în rutina ta zilnică!

Foto: Shutterstock

Comentează și tu
Recomandări
Urticaria la frig și alte probleme ale pielii în sezonul rece
Urticaria la frig și alte probleme ale pielii în sezonul rece

Temperaturi neprietenoase, fulgi de nea care bucură copiii și blochează traficul, piesaje feerice. Sezonul rece are o mulțime de nuanțe, iar pentru unele persoane aduce o problemă în plus: de la simpla sensibilitate, la patologii ale pielii, precum eczeme sau forme specifice de alergie la frig.

Citeste
Probleme de vedere după 40 de ani
Probleme de vedere după 40 de ani

Trecerea timpului are impact asupra întregului organism, iar după 40 de ani observăm că ochii ne joacă feste atunci când citim sau lucrăm la calculator. La ce alte probleme de vedere ne putem aștepta? Detalii de la medicul oftalmolog Cristina Ciucă.

Citeste
Diagnosticul de endometrioză: provocări fizice și psihice
Diagnosticul de endometrioză: provocări fizice și psihice

Una din zece femei este diagnosticată cu endometrioză. Mai mult de jumătate suferă de infertilitate. Am stat de vorbă despre impactul psihologic endometriozei cu Prof. Dr. Elvira Brătilă, medic primar obstetrică ginecologie, supraspecializat în diagnosticul, tratamentul și chirurgia endometriozei.

Citeste
Cum te motivezi să faci sport
Cum te motivezi să faci sport

Te-ai hotărât să mergi la sală. Grozav! Însă oboseala sau anii întregi de sedentarism pot reprezenta capcane care te împiedică să-ți urmezi scopul. Așadar, cum te motivezi să faci sport? Horaţiu Dumitrescu, PT Manager World Class România, ne spune cum să transformăm antrenamentele într-o rutină.

Citeste
Ce este bulimia și cum o ținem sub control
Ce este bulimia și cum o ținem sub control

Mâncat compulsiv cantități impresionante de mâncare, apoi vomismente sau laxative. Cam asta știm, în general, despre bulimie. Dar situația e mai complexă, uneori greu de ghicit, și încărcată cu multă vinovăție și rușine. Ce e de făcut.

Citeste
Ține sub control cuperoza
Ține sub control cuperoza

Roșeață care apare la frig, când mănânci ceva picant sau bei un pahar cu vin. Iată o formă ușoară a cuperozei, care, în timp, poate evolua. Care sunt factorii declanșatori și cum să ne îngrijim tenul cuperozic, ne spune dr. Smaranda Nica, medic specialist dermatolog.

Citeste