Poziția corectă de somn care ajută întregul organism

Tu cum dormi? Știi că există o poziție corectă de somn care ajută organele să își îndeplinească corect funcțiile? Uite unde greșești.

De regulă, preferăm trei poziții de somn: într-o parte, pe burtă și pe spate, însă modul în care dormim poate avea multiple efecte la nivelul sănătății și frumuseții.

Mai clar, te poți trezi cu dureri de gât, de cap și de spate, mai obosit decât te-ai culcat, cu crampe musculare, cu senzație de arsură la nivelul inimii sau chiar poți face, prematur, riduri.

Citește și:

Cum să ne creștem imunitatea

3 mituri despre somn și nevoia de odihnă

Specialiștii ne spun că cea mai bună poziție pentru somn este lateral, pe partea stângă. Inima funcționează mai bine și, implicit, sistemul circulator, iar ficatul, care nu mai trebuie să susțină atâta greutate, își execută mai bine funcțiile.

În plus, și sistemul limfatic – care elimină din corp toate toxinele și impuritățile – poate accelera acest proces, dacă te obișnuiești să dormi pe partea stângă.

Iar dacă suferi de sindrom de reflux gastro esofagian, aceasta este poziția de somn pe care n-ar mai trebui să o schimbi niciodată.

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Beneficiile pilulelor contraceptive pentru organismul tău
Beneficiile pilulelor contraceptive pentru organismul tău

Majoritatea femeilor încep să ia pilule contraceptive pentru a se asigura că nu vor avea parte de instalarea unei sarcini nedorite pe parcursul administrării lor. Evitarea unei sarcini este funcția principală a anticoncepționalelor, dar această metodă contraceptivă are și multe alte beneficii pentru femei.

Citeste
(P) Formula stării de bine: Trup sănătos - minte limpede - spirit revitalizat, acum și în farmaciile Sensiblu
(P) Formula stării de bine: Trup sănătos – minte limpede – spirit revitalizat, acum și în farmaciile Sensiblu

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de produse naturale 100% certificate […]

Citeste
Metode de  relaxare pentru o odihnă mai bună
Metode de relaxare pentru o odihnă mai bună

Adormi târziu? Te trezești peste noapte, dormi puțin, iar dimineața ești chiar mai obosită? Iată ce să faci pentru un somn mai odihnitor.

Citeste
Poziția corectă de somn care ajută întregul organism
Poziția corectă de somn care ajută întregul organism

Tu cum dormi? Știi că există o poziție corectă de somn care ajută organele să își îndeplinească corect funcțiile? Uite unde greșești.

Citeste
Beneficiile masajului tradițional thailandez
Beneficiile masajului tradițional thailandez

Masajul tradițional thailandez, autentic, este un sistem terapeutic cu numeroase beneficii atât la nivel corporal, cât și psihic. Se bazează pe posturi și mișcări specifice, putând trece drept o combinație între yoga și mindfulness, relaxare activă și un mai bun contact cu sine. Ce înseamnă cu adevărat această formă de masaj și cât de benefică este.

Citeste
Măsuri de contracepție peste 35 de ani
Măsuri de contracepție peste 35 de ani

Ai peste 35 de ani și nu vrei copii deloc sau poate nu acum, ori ești mamă deja și nu intenționezi să mai devii. În aceste condiții, evident, se impun măsuri de contracepție adecvate, dar în acord cu vârsta și stilul tău de viață. Cum trebuie să arate contracepția după 35 de ani? Detalii de la dr. Silviu Iștoc, medic specialist obstetrică-ginecologie.

Citeste