Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Exercițiul 1 – lucrează drepții și oblicii abdominali

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, apoi ridici umerii de la sol, brațele sunt întinse pe lângă corp, deasupra solului.

Citește și:

Transformă curățenia într-o ședință de fitness

5 beneficii ale sportului în aer liber

De la centru, arcuiești trunchiul spre dreapta, încercând să atingi glezna dreaptă, revii la centru, apoi te arcuiești spre stânga, încercând să atingi glezna stângă.

Mișcările se fac lent spre dreapta/centru/stânga/centru. Un set conține 20 de repetări spre dreapta, 20 repetări spre stânga, pauză 15 secunde; faci 3 seturi.

 

Exercițiul 2 – depărtat/apropiat de picioare, lucrează în special abdomenul inferior

Din întins pe spate cu picioarele întinse și apropiate, ridici picioarele deasupra solului, la aproximativ 45 grade (fără să doară zona lombară), și începi să depărtezi și să apropii rapid picioarele de 25 de ori.

Ai 25 de repetări, pauză 15 secunde, 3 seturi. Atenție! La exercițiile pentru abdomenul inferior, trebuie să protejăm foarte bine zona lombară, așezând mâinile sub ea sau puțin mai jos. Abdomenul este încordat tot timpul, pentru a nu se arcui coloana.

 

Exercițiul 3 – ridicări de umeri cu brațele întinse în față, pe genunchi

Din întins pe spate, îndoi pe sol picioarele și le depărtezi la lățimea bazinului, mâinile la ceafă, vii cu umerii în sus (ca și cum ai vrea să fie pe aceeași linie cu genunchii) și, în același timp, când ridici umerii, întinzi mâinile în față și atingi genunchii de 10 ori.

După 10 repetări de sus-jos, rămâi cu umerii sus și mâinile întinse spre genunchi și pulsezi rapid 10 repetări, încercând să atingi genunchii, apoi stai sus nemișcată 10 secunde pe inspir/expir.

Astfel, ai 10 repetări sus-jos, 10 pulsări rapide sus, 10 secunde de stat nemișcată, pauză 15 secunde, 5 seturi. Atenție! Întotdeauna, zona lombară este perfect lipită de sol, abdomenul încordat, privirea la tavan, pe coborâre inspiri, pe urcare expiri.

De Vera Fodoroiu, personal trainer, aerobic&fitness instructor la Big Gym Fitness, 0727811048, www.biggym.ro, https://www.facebook.com/vera.fodoroiu

Foto: Shutterstock

 

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Vaccinarea: o șansă la viață pe care nu ar trebui să o refuzăm
Vaccinarea: o șansă la viață pe care nu ar trebui să o refuzăm

Variola nu a trecut cu tinctură de pătrunjel, ci mulțumită unui vaccin. Iar așa cum nu luăm bisturiul din mâna chirurgului să ne operăm singuri, pentru că am mai tăiat legume la viața noastră, tot așa, când ne întrebăm despre eficiența și necesitatea vaccinurilor, lăsăm răspunsurile în seama specialiștilor.

Citeste
Air yoga – calea spre relaxare, tonifiere și joacă
Air yoga – calea spre relaxare, tonifiere și joacă

Oare cum ar fi să faci yoga în aer? Air yoga nu este despre performanță și nici abilități speciale. Yoga, în general, este despre liniște mentală și apropierea de tine însuți. Performanța se traduce printr-un tonus mai bun și o minte mai relaxată. Iar dacă vrem să simțim totul ca pe o joacă, atunci air yoga este pentru noi.

Citeste
Beneficiile pilulelor contraceptive pentru organismul tău
Beneficiile pilulelor contraceptive pentru organismul tău

Majoritatea femeilor încep să ia pilule contraceptive pentru a se asigura că nu vor avea parte de instalarea unei sarcini nedorite pe parcursul administrării lor. Evitarea unei sarcini este funcția principală a anticoncepționalelor, dar această metodă contraceptivă are și multe alte beneficii pentru femei.

Citeste
Exerciții pentru fermitatea abdomenului
Exerciții pentru fermitatea abdomenului

Visezi la un abdomen plat sau atât de atractivele pătrățele? Iată câteva exerciții pentru fermitatea abdomenului.

Citeste
Metode de  relaxare pentru o odihnă mai bună
Metode de relaxare pentru o odihnă mai bună

Adormi târziu? Te trezești peste noapte, dormi puțin, iar dimineața ești chiar mai obosită? Iată ce să faci pentru un somn mai odihnitor.

Citeste
Beneficii și riscuri pentru lucrările dentare
Beneficii și riscuri pentru lucrările dentare

Ideal este să conștientizăm importanța menținerii sănătății dentare și să apelăm la stomatolog atunci când apare o problemă, nu când rămân puține de făcut pentru rezolvarea ei. Despre lucrările dentare, materialele folosite și care sunt recomandările actuale, am stat de vorbă cu medicul stomatolog Lucian Matei.

Citeste