anxietate

Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă din perspectiva psihanalitică

Tulburarea obsesiv-compulsivă sau OCD-ul despre care am tot auzit este o tulburare ce are la bază conflictul de ambivalență, adică conflictul dintre dragoste și ură. De el se leagă și
Citește
Cum ne explicăm impulsivitatea

Cum ne explicăm impulsivitatea

Impulsivitatea este definită ca o lipsă de stăpânire de sine, o predispoziție pentru acțiuni rapide și neplanificate ca răspuns al unui stimul intern sau extern, fără analiza consecințelor
Citește
Atacul de panică: simptome și tratament

Atacul de panică: simptome și tratament

Atacul de panică sau stările intense de anxietate sunt stări în care simțim o teamă foarte mare, ca o amenințare la adresa vieții noastre. Iată ce gânduri ne copleșesc în astfel de
Citește
Cum putem uita de insomnie

Cum putem uita de insomnie

Prea mult stres, prea multe gânduri, oboseală adunată... cu toții am traversat o dată sau mai frecvent, episoade de insomnie. Iată ce putem face pentru a ne odihni și a ne recupera
Citește
Abilități pentru a gestiona mai bine stresul la muncă

Abilități pentru a gestiona mai bine stresul la muncă

Ne place sau nu, stresul face parte din viața noastră de zi cu zi. Totuși, fiecare dintre noi dispune de abilități pentru a-l gestiona mai eficient. Iată care sunt acestea și ce avem de
Citește
Mama avea grijă de mine... sau oare nu era chiar așa?

Mama avea grijă de mine… sau oare nu era chiar așa?

Mereu mi-am spus că mama a avut grijă de mine. Dar acum, stau să mă gândesc că și eu, la rândul meu, aveam grijă de ea. Oare este normal? Citește și: Nu vreau să fiu părinte pentru
Citește
Stresul muscular – consecința copleșitoare a multitasking-ului

Stresul muscular – consecința copleșitoare a multitasking-ului

Deseori să ții pasul cu viteza în care trăim azi înseamnă suprastimulare. Suntem dependenți de dispozitivele electronice – doar avem nevoie de ele! -, suntem multitasking – poate ne-om
Citește
De ce simțim anxietate de sărbători

De ce simțim anxietate de sărbători

De cele mai multe ori petrecem marea majoritate a timpului, mergând cu mintea în trecut sau în viitor, iar acest obicei ne dă multe stări de anxietate. Ruminarea și îngrijorarea sunt
Citește
Exerciții pentru a ne schimba stilul de atașament

Exerciții pentru a ne schimba stilul de atașament

Este important să ne analizăm propriile gânduri care generează stările de anxietate. Odată ce facem această analiză, conștientizăm cât de departe sunt acestea de realitate și reușim,
Citește
Cum ne gestionăm stările de anxietate de sărbători

Cum ne gestionăm stările de anxietate de sărbători

Anxietatea este o emoție adaptativă, care poate scăpa însă de sub control atunci când nu o gestionăm corect. Ce avem de făcut când noi sau cineva apropiat, mai ales în preajma
Citește
Dezavantajele unui stil de atașament anxios-dependent

Dezavantajele unui stil de atașament anxios-dependent

Sunt situații în care un stil de atașament anxios-dependent devine toxic așa cum sunt șanse ca o astfel de persoană să ajungă să se cunoască foarte bine și să modifice acest stil. Despre
Citește
Limitele sănătoase ale anxietății

Limitele sănătoase ale anxietății

Anxietatea poate lua diferite forme, trecând de la îngijorare la teamă și la panică. Uneori, poate avea rol adaptativ, de motivare și protejare a propriei valori, alteori, la polul opus,
Citește
Semnele unui stil de atașament anxios-dependent

Semnele unui stil de atașament anxios-dependent

O persoană cu stil de atașament anxios-dependent va cere foarte des reasigurări din partea partenerului de cuplu. Gelozia apare atunci când aceste semne lipsesc, el tolerând foarte greu
Citește
Cum poți să devii mamă chiar dacă ai o tulburare emoțională

Cum poți să devii mamă chiar dacă ai o tulburare emoțională

Un număr semnificativ de oameni se luptă cu tulburări emoționale precum anxietatea sau depresia în anii premergători deciziei de a deveni părinți. În cazul femeilor care au avut aceste
Citește
Reacții și manifestări ale copiilor sub stres

Reacții și manifestări ale copiilor sub stres

Nu doar adulți reacționează la stres, ci și copiii. Ei se pot îngrijora atunci când aud fragmente din discuțiile părinților, când performanțele academice nu sunt cele așteptate și pot
Citește
Cum trăiesc copiii stresul, frica și anxietatea

Cum trăiesc copiii stresul, frica și anxietatea

Pe unii dintre noi stresul ne mobilizează, pe alții ne inhibă, poate chiar ne încremenește. În terapie, copiii au descris stresul ca o ploaie rece de toamnă, ca un fulger sau cutremur, ca un
Citește
De ce este important să nu ignorăm o problema psihică

De ce este important să nu ignorăm o problema psihică

O problemă psihică nu trebuie să fie motiv de stigmatizare. La fel cum organismul ni se poate îmbolnăvi, la fel și psihicul are suferințele lui. Iar pentru vindecare, primul pas este
Citește
Teama de abandon m-a împins la infidelitate emoțională

Teama de abandon m-a împins la infidelitate emoțională

Mereu am resimțit anxietate în cuplu, dar abia recent am înțeles motivul. Teama de a nu pierde partenerul era prea puternică, iar comportamentele mele atrăgeau exact acest
Citește
5 semne că este momentul să începi psihoterapia

5 semne că este momentul să începi psihoterapia

Știm că psihoterapia ne este utilă, dar mulți dintre noi încă speră ca problemele să treacă de la sine sau să își diminueze impactul în timp. Iată câteva semne că este momentul să
Citește
glamour de octombrie

GLAMOUR de octombrie, ghidul tău complet de toamnă

GLAMOUR de octombrie te întâmpină cu toate informațiile și inspirația de care ai nevoie toamna aceasta! În octombrie discutăm despre cât important este să știm ce lupte au dus alte femei
Citește
Sexualitate masculină: De ce apar tulburările de erecție

Sexualitate masculină: De ce apar tulburările de erecție

Printre problemele sexuale masculine cele mai întâlnire se numără tulburările de erecție. De multe ori acestea au un fond de anxietate și teama sau dorința de performanță și pot apărea la
Citește
Test: Ce erori de gândire faci cel mai des?

Test: Ce erori de gândire faci cel mai des?

Deseori, atunci când resimțim stres sau anxietate, mintea noastră intră într-un cerc vicios, făcând o serie de erori de gândire care ajung să ne înrăutățească starea. Află din acest
Citește
Îmi e foarte greu să renunț la un comportament nociv: dependența de dulciuri

Îmi e foarte greu să renunț la un comportament nociv: dependența de dulciuri

Mănânc pe fond emoțional. Sună banal sau o etichetă pompoasă pentru faptul că mă îndop? Este adevărat, am acest comportament nociv, iar să renunț la el nu este chiar simplu... Citește
Citește
Cum ne putem îmbunătăți imaginea corporală

Cum ne putem îmbunătăți imaginea corporală

Să îmbunătățim imaginea corporală nu înseamnă să ajustăm aspectul fizic, ci să îmbunătățim modul în care gândim despre înfățișarea noastră. Iată cum putem face acest
Citește
Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul

Cum ne ajutăm singuri dacă simțim brusc teamă de a zbura cu avionul

Cum reacționăm dacă nouă ni se face teamă de a zbura cu avionul? Suntem copleșiți uneori de gânduri și panică încă dinainte de a zbura. Odată ce ne aflăm însă în avion, o tehnică
Citește
Cum reacționăm când avem alături pe cineva căruia îi e teamă de a zbura cu avionul

Cum reacționăm când avem alături pe cineva căruia îi e teamă de a zbura cu avionul

Se poate întâmpla să călătorim alături de cineva căruia îi este sau i se face brusc teamă de a zbura cu avionul. Ce avem de făcut? Care este comportamentul cel mai indicat pentru a-l ajuta
Citește
De ce dezvoltăm teama de a zbura cu avionul

De ce dezvoltăm teama de a zbura cu avionul

Uneori, o experiență neplăcută, chiar fără să fie cu consecințe grave, ne poate traumatiza în timpul unui zbor, iar drept rezultat, se conturează deja o frică. Ce alte cauze declanșează
Citește
Gestalt terapia: o soluție pentru anxietate

Gestalt terapia: o soluție pentru anxietate

Dacă suferi de anxietate, deja știi cât de invalidante pot deveni trăirile tale. Pentru cei care doresc să depășească această condiție, iată câteva informații despre ce oferă gestalt
Citește
Ce este stima de sine

Ce este stima de sine

Stima de sine ne ajută să ne simțim bine în pielea noastră, să avem relații sănătoase cu cei din jur și relații de cuplu mai împlinite. Totuși, nu toți stăm grozav la acest capitol,
Citește
De ce este important să ne găsim un hobby sau o preocupare

De ce este important să ne găsim un hobby sau o preocupare

Nu avem timp pentru noi sau nu ne facem? Stresul, oboseala, sentimentul de epuizare ne țin departe de nevoile noastre și de resursele pentru a ne simți mai bine și mai relaxați. Iată de ce e
Citește