Cand trebuie sa mergem la nutritionist

Ai urmat diferite diete, fara niciun rezultat pe termen lung? Ai probleme de sanatate din cauza alimentatiei dezechilibrate? Iata cand trebuie sa mergem la nutritionist.

 

 

Ai incercat o gramada de diete, esti obosita, stresata, infometata si nu reusesti sa mai slabesti indiferent ce ai face.

Fara sa recomande o dieta prestabilita, un nutritionist ar trebui sa iti dea indicatii si sa te ghideze spre un stil de viata potrivit pentru tine. Sa identifice obiceiurile alimentare care iti fac rau si sa le transforme in unele benefice.

Sa iti explice care alimente sunt combustibil si energie pentru organism, si care sunt doar un balast ce umple stomacul si ofera o stare de bine punctuala si de scurta durata.

Observi ca, desi mananci des, apetitul si poftele tale sunt in crestere pe zi ce trece. Alergi constant, ca intr-un carusel, dupa alimente dulci si sarate.

Acest lucru se intampla pentru ca si glicemia ta se afla in acelasi carusel si iti dicteaza acest comportament.

Un nutritionist te va invata ce si cum sa mananci pentru a scapa de dependenta de dulciuri si pentru a mentine un nivel constant al glicemiei.

Daca sistemul tau digestiv nu functioneaza bine apar frecvent balonari, reflux acid sau constipatie.

Fie mananci prea putine fibre sau prea multe, fie nu bei suficienta apa, fie mananci prea repede. Poate combinatiile alimentare nu sunt potrivite pentru tine, sau diferitele intolerante iti aduc constant o stare de disconfort zilnic.

Un nutritionist te ajuta sa faci ordine in farfurie si in frigider, iti contureaza lista saptamanala de cumparaturi.

 

Cand trebuie sa mergem la nutritionist

Atunci cand vrem sa fii mai organizate cu alimentatia de fiecare zi. Trebuie sa mergem la un nutritionist atunci cand vrem sa facem schimbari, dar nu stim incotro s-o apucam, de unde sa incepem si cum sa continuam.

Vizita la nutritionist ne imbunatateste experienta culinara, prin diversitatea alimentelor, prin retete sanatoase, simple, dar gustoase. Ne ajuta sa invatam cum sa ne gestionam pe termen lung relatia cu mancarea si cum sa scapam de compania dietelor fara sfarsit.

Atunci cand vrem sa ne imbunatatim performantele sportive. Proteinele nu sunt cel mai important lucru atunci cand facem sport.

Esential este sa mancam o cantitate buna de carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase, care ne dau energia necesara sa facem fata unui antrenament solicitant.

Un nutritionist ne spune ce sa mancam inainte si dupa un antrenament sportiv sa avem energie, sa consumam din stratul adipos si nu din masa musculara, dar si cata apa sa bem ca sa ne hidratam corespunzator.

De asemenea, trebuie sa mergem la un nutritionist si atunci cand vrem sa ne ingrasam.

Avem parte de informatii contradictorii, venite din toate directiile: de pe net, de la prieteni, de la vecina sau de la colegul de birou.

Aflam ca grasimile sunt bune sau rele pentru organism, ca obiceiul de a avea in farfurie carbohidrati este sanatos, sau dimpotriva, nesanatos.

Aceste lucruri sunt adevarate sau neadevarate, in functie de contextul personal, de inaltime, greutate, tipul de activitate fizica practicata, dar si de afectiunile medicale, acolo unde ele exista.

Cantitatea si tipul de proteine, grasimi si carbohidrati necesara difera, tocmai pentru ca suntem cu totii diferiti, iar atunci cand mergem la nutritionist, acesta ne contureaza un plan personalizat pentru contextul nostru.

 

De Alina Trifu, consilier in nutritie si fondator iHealth, e-mail: alinatrifu.ihealth@gmail.com, tel.: 0725430312, site: www.ihealth.com.ro

 

 

Citeste si:

Efecte ale mancatului dezechilibrat

TOP 5 feluri de mancare daunatoare

 

 

 

Foto: hepta.ro

Comentează și tu
Recomandări
Ce beneficii pentru organism oferă ciocolata caldă
Ce beneficii pentru organism oferă ciocolata caldă

Ce poate fi mai plăcut decât o cană cu ciocolată caldă după o tură pe pârtia de schi sau după săniuș?! Din fericire aceasta nu e doar delicioasă, ci și benefică pentru organism.

Citeste
Cum preparăm cea mai gustoasă cafea și ce beneficii are pentru sănătate
Cum preparăm cea mai gustoasă cafea și ce beneficii are pentru sănătate

Cafeaua este startul activ al zilei. Te ajută să rămâi treaz, însă poate cauza nervozitate, anxietate, insomnie sau iritabilitate. Iată câtă cafea e indicat să bei, cum să o prepari și ce beneficii are pentru organism.

Citeste
De ce este obligatoriu să bem ceai! Tipuri de ceai și cum ne ajută organismul
De ce este obligatoriu să bem ceai! Tipuri de ceai și cum ne ajută organismul

Înfruntă temperaturile scăzute și bucură-te de gustul rafinat la ceaiului! O licoare savuroasă, cu impact pozitiv asupra organismului. Alexandra Alexandru, nutriționist, ne oferă argumente solide.

Citeste
Cand trebuie sa mergem la nutritionist
Cand trebuie sa mergem la nutritionist

Ai urmat diferite diete, fara niciun rezultat pe termen lung? Ai probleme de sanatate din cauza alimentatiei dezechilibrate? Iata cand trebuie sa mergem la nutritionist.

Citeste
Murăturile și bacteriile bune pentru organism
Murăturile și bacteriile bune pentru organism

Murăturile nu sunt doar o tradiție culinară, o îmbogățire a meselor din sezonul rece, ci și un cocteil magic pentru organism, cu beneficii nenumărate! Iată de ce este mai mult decât indicat să mâncăm murături.

Citeste
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste