De ce e bine să consumăm ulei de cânepă

Uleiul de cânepă este lăudat de toate publicațiile, iar nutriționiștii îl recomandă cu maximă încredere. Uite de ce.

Cele mai mari beneficii pe care le are organismul, atunci când consumăm ulei de cânepă, provin de la raportul aproape ideal Omega 6-Omega 3 din acest ulei, cu un puternic efect antiinflamator asupra corpului.

Citește și:

Te-ai lăsat de carne? Cum să menții un echilibru nutrițional

Cum devine psihicul inamicul dietei

Totodată, acești acizi grași asigură buna funcționare a creierului și a inimii, redau strălucirea și sănătatea pielii și susțin sistemul imunitar.

Uleiul de cânepă conține foarte puține grăsimi saturate (grăsimile saturate sunt grăsimile rele pentru organism), consumul său, în cadrul unui stil de viață echilibrat, reducând riscurile creșterii colesterolului și apariției bolilor cardiovasculare.

Uleiul de cânepă conține și un procent bun de aminoacizi, fiind recomandat în dieta sportivilor, post antrenament, pentru refacerea și construirea masei musculare.

Pentru a folosi din plin toate beneficiile date de uleiul de cânepă presat la rece, este ideal să îl adăugăm în salate sau mâncăruri, la finalul procesului de gătire.

Datorită gustului de nucă, se combină bine cu orez brun, cu legume coapte, în supe-creme și chiar cu pește. Nu se folosește pentru prăjire sau gătire, din cauza pragului foarte mic de ardere, care îl face să devină toxic la temperaturi mari și să își piardă proprietățile nutritive.

 

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste
Mituri despre slăbit
Mituri despre slăbit

Vrei să arăți bine, iar cu slăbitul ești familiarizată încă din adolescență. Însă, câteodată, cântarul nu arată vreo modificare, fizic, nu te simți bine și nu știi ce să mai încerci. Dr. Ion Niculaescu, health coach, ne spune ce funcționează și care sunt cele mai frecvente mituri despre slăbit.

Citeste
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe

Tot auzi că e bine să mănânci legume și fructe. Iată cum ajută ele concret organismul.

Citeste
De ce e bine să consumăm ulei de cânepă
De ce e bine să consumăm ulei de cânepă

Uleiul de cânepă este lăudat de toate publicațiile, iar nutriționiștii îl recomandă cu maximă încredere. Uite de ce.

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste