Dieta: de ce este nociva infometarea

Cum putem face fata sutelor de mesaje pe care le intalnim zi de zi, fara a transforma idea de dieta, ca incercare de a trai sanatos, in ceva rau, cum este infometarea? Iata cateva elemente de care trebuie sa tii cont.

 

Cu totii ne dorim sa traim sanatos, sa mancam ceea ce este bun pentru organism, sa facem miscare cat mai multa. Nu de multe ori, ne-am uitat in oglinda si am constatat ca am pus cateva kilograme in plus.

Asa ca am decis, in virtutea unei vieti mai sanatoase, ca de maine sa intram la dieta. Am facut curatenie in frigider, si ne-am pus pe treaba.

Am mancat mai putin, am redus prajelile, painea, cartofii, si am marit cantitatea de pui la gratar si salata. Acest lucru functioneaza de cele mai multe ori.

Slabim, ajungem la o greutate la care ne simtim bine, si apoi incepem sa mancam ca inainte, si sa punem la loc toate kilogramele pe care le-am dat jos, daca nu si cateva in plus.

Asa ca, incepem iar o dieta minune, de data asta si mai drastica, si mai stricta, mancand, de ce nu, doar varza in toate formele posibile. Si iar avem rezultate, si iar incepem sa mancam haotic, si uite asa devenim reginele dietelor yo-yo.

 

Ce gresim cand alegem infometarea nociva

Dupa ce am incercat tot ce era posibil, de la dieta cu varza, la dieta Dukan, la dieta vedetei X, apelam in ultima instanta la dieta prin infometare, mancand din ce in ce mai putin.

Logica deciziei este pe moment evidenta, daca mancam mai putin, acumulam mai putine calorii decat consumam, astfel incat trebuie sa slabim! Corect? Fals! Este extrem de nociv pentru corpul nostru, mintea noastra, pentru binele nostru general.

 

Ce se intampla in corp cand ne infometam

Evident ca vom observa ca acul cantarului va arata kilograme in minus, ca ne vom simti mai usoare, mai putin balonate, mai vesele decat ieri, avand in minte reusita noastra falsa.

Insa efectele pe care le observam nu sunt chiar atat de bune pe cat credem noi. De ce? Simplu. Pentru ca in momentul in care corpul incepe sa primeasca mancare mai putina, intra in panica, intra in modul supravietuire.

Ceea ce noi nu stim este ca nu putem controla ce anume va arde corpul intr-o asemenea situatie, si ce efecte va avea la final o asemenea dieta prin infometare.

Nu putem sa ii ordonam corpului sa arda grasimea din zona soldurilor, sau a bratelor, sau orice zona cu probleme.

Primele kilograme pe care le vom vedea evaporandu-se vor fi reprezentate de pierderea de apa din organism, de aceea ne simtim mai putin balonate.

Apoi, vor exista niste pierderi de grasime, dar odata cu asta si slabirea organelor, o posibila anemie, si cu siguranta o carenta in depozitul de vitamine acumulate in corp.

Nu numai ca ne imbolnavim vazand cu ochii, dar ultima pierdere in greutate, dupa ce corpul a ars tot depozitul de carbohidrati si zahar, inclusiv cel din organele vitale, este reprezentata de descompunerea la nivel celular a muschilor pentru a avea proteinele necesare supravietuirii.

Adica infometandu-ne ne mancam pe noi insine la propriu. Ba mai mult, infatisarea noastra va avea de suferit, intrucat lipsa de vitamine din corp va duce la pierderea in greutate excesiv de nesanatoasa, la pierderea unei danturi frumoase, la pierderea unei manichiuri ingrijite, la ruperea si caderea parului.

 

Cum putem slabi mancand mai putin, dar sanatos

Ideea in sine de a manca mai putin nu este de neglijat, cu conditia sa nu o ducem la extrem. Putem foarte bine sa mancam mai multe mese pe zi, bineinteles la ore fixe, in care sa reducem cantitatea de mancare.

Cateva reguli de urmat ar fi sa nu sarim micul dejun, sa avem trei mese principale, doua gustari, sa avem grija sa mancam cinci legume si fructe pe zi. Farfuria ideala este ocupata jumatate de legume, un sfert de proteine si un sfert de carbohidrati.

 

De Ana Pantazescu-Ana

Foto: Hepta

 

Comentează și tu
Recomandări
Ce beneficii pentru organism oferă ciocolata caldă
Ce beneficii pentru organism oferă ciocolata caldă

Ce poate fi mai plăcut decât o cană cu ciocolată caldă după o tură pe pârtia de schi sau după săniuș?! Din fericire aceasta nu e doar delicioasă, ci și benefică pentru organism.

Citeste
Cum preparăm cea mai gustoasă cafea și ce beneficii are pentru sănătate
Cum preparăm cea mai gustoasă cafea și ce beneficii are pentru sănătate

Cafeaua este startul activ al zilei. Te ajută să rămâi treaz, însă poate cauza nervozitate, anxietate, insomnie sau iritabilitate. Iată câtă cafea e indicat să bei, cum să o prepari și ce beneficii are pentru organism.

Citeste
De ce este obligatoriu să bem ceai! Tipuri de ceai și cum ne ajută organismul
De ce este obligatoriu să bem ceai! Tipuri de ceai și cum ne ajută organismul

Înfruntă temperaturile scăzute și bucură-te de gustul rafinat la ceaiului! O licoare savuroasă, cu impact pozitiv asupra organismului. Alexandra Alexandru, nutriționist, ne oferă argumente solide.

Citeste
Dieta: de ce este nociva infometarea
Dieta: de ce este nociva infometarea

Cum putem face fata sutelor de mesaje pe care le intalnim zi de zi, fara a transforma idea de dieta, ca incercare de a trai sanatos, in ceva rau, cum este infometarea? Iata cateva elemente de care trebuie sa tii cont.

Citeste
Murăturile și bacteriile bune pentru organism
Murăturile și bacteriile bune pentru organism

Murăturile nu sunt doar o tradiție culinară, o îmbogățire a meselor din sezonul rece, ci și un cocteil magic pentru organism, cu beneficii nenumărate! Iată de ce este mai mult decât indicat să mâncăm murături.

Citeste
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste