Echilibru emoțional: cum atingem greutatea dorită fără diete

Știi și tu cum e să ții diete și apoi să nu poți menține rezultatele? Iată cum un bun echilibru emoțional este mai util decât regimurile drastice.

Citește și:

Cum să controlezi mâncatul pe fond emoțional

Sănătate și frumusețe: alimente anti-aging

Cum să arătăm așa cum ne dorim și să ne simțim excelent în pielea noastră? Desigur, cu efort, dar și acceptându-ne pe noi înșine. Frumusețea fiecăruia din noi stă în unicitate. Acesta este și unul dintre motivele pentru care nu există o rețetă unică pentru un corp zvelt sau o dietă ideală care va funcționa la orice individ de pe această planetă.

O dietă poate fi o idee bună dacă am ajuns (singuri sau împreună cu un psiho-nutriționist) la concluzia că stilul de viață pe care îl ducem este nesănătos ori distructiv. O altă condiție ar fi ca această dietă să nu ne facă mai nefericiți decât suntem. Ca atare, personalizarea este cheia.

Cum să facem însă ca să nu fim nevoiți să luăm la un moment dat măsuri drastice?  Este recomandat să evităm excesele, fie ele culinare sau legate de orele de muncă, să ne facem controale medicale anual sau mai des, să ne preocupe evoluția noastră spirituală, să avem cât mai mulți ani cu putință o viață activă.

Echilibrul emoțional depinde mult de calitatea relațiilor interpersonale, dar și de atitudinea față de noi înșine. Nu fi prea aspru cu tine când proiectul la care lucrai de șase luni nu s-a concretizat sau când împlinești 40 ani și consideri că “alții” au reușit în viață sau au călătorit mult mai mult!

De asemenea, respectul față de sine este susținut și de exercițiile fizice. Acestea se împart în două categorii: cele care te solicită și au ca rezultat tonifierea musculară, și cele care au scopul de armonizare – Pilates, yoga.

Sportul, o respirație corectă și o energie bună îți vor schimba postura și atitudinea. O viața activă înseamnă și mai puține șanse de îmbolnăvire. Imunitatea crescută te va feri de răceli, dar și de depresie.

Stresul cotidian este unul din factorii din cauză cărora oamenii încep să mănânce fără noimă sau măsură. Grijile de la birou sau problemele din cuplu sunt motive des invocate pentru consumul de produse cu un ridicat conținut de zahăr ori grăsimi.

Vizitele la frigider după ora 10 PM, care au ca scop distragerea atenției de la întrebările care ne joacă în minte, vor avea în scurt timp rezultate vizibile – schimbare de greutate și scăderea aspectului neted al pielii.

Impactul imediat asupra stării de spirit este mult mai important și asta fiindcă în creier, atunci când înghițim ciocolată se activează centrul responsabil cu “recompensa”.

Unii cercetători compară zahărul cu drogurile deoarece cresc nivelul de dopamină și serotonină instaurând o stare de bine pe care ți-o vei dori la infinit.

Este ironic că în aceste momente suntem frământați de trecut, dar acțiunile noastre au un impact negativ asupra viitorului. Total inversul dorințelor declarate!

Hai să vedem care ar fi cei trei pași esențiali prin care poate fi oprit consumul de alimente pe fond emoțional.

Fii prezent: conceptul de mindfulness subliniază importanța comportamentului la masă. Alege alimente proaspete, bucură-te de fiecare înghițitură, înlătură televizorul sau telefonul cât savurezi micul dejun ori cina.

Conștientizează reala ta problemă: când vei realiza pentru ce te încarci cu toate grăsimile, vei afla că soluția nu se află în farfurie, ci în relația cu anumiți parteneri sau membri ai familiei.

Evită tentațiile: nu cumpără alimente bogate în fructoză sau grăsimi și nu frecventa restaurante unde meniul este plin cu preparate nesănătoase.

Odată ce începi să deții controlul asupra emoțiilor și obiceiurilor tale, vei ști cum să te ferești de alimentele ce aduc fericire doar pentru câteva ore. Menținerea unui stil de viață sănătos presupune disciplină. O poți interpreta și ca pe o rutină benefică ce îți amintește zilnic cât de important este să ai grijă de silueta ta pe termen lung.

Nu te priva de produse pe care le consideri un răsfăț, doar nu vrei să ai o existență plată, dar tot ceea ce consumi trebuie să fie în acord cu nevoile tale adevărate!

 

De Bianca Pătrașcu, psiholog, psiho-nutriționist

office@biancapatrascu.ro

Foto: shutterstock.com

 

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste
Mituri despre slăbit
Mituri despre slăbit

Vrei să arăți bine, iar cu slăbitul ești familiarizată încă din adolescență. Însă, câteodată, cântarul nu arată vreo modificare, fizic, nu te simți bine și nu știi ce să mai încerci. Dr. Ion Niculaescu, health coach, ne spune ce funcționează și care sunt cele mai frecvente mituri despre slăbit.

Citeste
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe

Tot auzi că e bine să mănânci legume și fructe. Iată cum ajută ele concret organismul.

Citeste
Echilibru emoțional: cum atingem greutatea dorită fără diete
Echilibru emoțional: cum atingem greutatea dorită fără diete

Știi și tu cum e să ții diete și apoi să nu poți menține rezultatele? Iată cum un bun echilibru emoțional este mai util decât regimurile drastice.

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste