Uleiul de susan te protejează de boli de inimă și depresie

Uleiul de susan este foarte popular în bucătăria asiatică, fiind folosit ca aliment-medicament, dar și condiment. Beneficiile pentru organism sunt multiple, iar preparatele mai delicioase.

Bogat în aminoacizi, baza pentru formarea proteinelor, vitamine și minerale (vitamina E, complex de vitamina B, fier, acid folic, calciu, magneziu, seleniu, zinc), antioxidanți, uleiul de susan presat la rece este un bun antiinflamator și susținător al sistemului cardiovascular.

Citește și:

Mâncarea și sexul, plăceri (ne)vinovate

5 alimente care stimulează inteligența

În cadrul unui stil de viață sănătos, consumul de ulei de susan ajută la scăderea tensiunii arteriale, datorită proprietății sale de reducere a nivelului de sodiu din organism.

Prin conținutul de zinc, folosit de organism pentru producerea de colagen, acest ulei ajută la recăpătarea elasticității pielii și la păstrarea densității osoase.

Consumul echilibrat de ulei de susan previne și apariția depresiei! Sesamolul, o componentă a acestui ulei, inhibă producția unei substanțe generatoare de depresie, secretate de sistemul imunitar, atunci când organismul este supus stresului.

Uleiul de susan presat la rece este extrem de versatil, poate fi adăugat salatelor sau preparatelor reci, ca un condiment, datorită gustului său foarte plăcut, de nucă.

Dar poate fi folosit și la gătit, având pragul de ardere foarte înalt. Se păstrează în recipiente de sticlă închise la culoare, în spații răcoroasei sau în frigider, pentru a preveni oxidarea.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste
Mituri despre slăbit
Mituri despre slăbit

Vrei să arăți bine, iar cu slăbitul ești familiarizată încă din adolescență. Însă, câteodată, cântarul nu arată vreo modificare, fizic, nu te simți bine și nu știi ce să mai încerci. Dr. Ion Niculaescu, health coach, ne spune ce funcționează și care sunt cele mai frecvente mituri despre slăbit.

Citeste
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe

Tot auzi că e bine să mănânci legume și fructe. Iată cum ajută ele concret organismul.

Citeste
Uleiul de susan te protejează de boli de inimă și depresie
Uleiul de susan te protejează de boli de inimă și depresie

Uleiul de susan este foarte popular în bucătăria asiatică, fiind folosit ca aliment-medicament, dar și condiment. Beneficiile pentru organism sunt multiple, iar preparatele mai delicioase.

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste