Now Reading
„Rucsandra Hurezeanu a construit un brand global în industria frumuseții.”

„Rucsandra Hurezeanu a construit un brand global în industria frumuseții.”

clementina-anghelache-2023
rucsandra-hurezeanu-categoric-astăzi-sunt-un-manager-mai-bun-decât-eram-acum-10-ani

„Cea mai importantă relație din viața mea este cea cu mine însămi. Sunt recunoscătoare familiei mele pentru educația și sprijinul primit, dar în același timp sunt conștientă că am ajuns aici pe picioarele mele, cu foarte multă muncă și determinare.”

Psychologies: Cum ţi-ai descoperit pasiunea pentru ceea ce faci?

Rucsandra Hurezeanu: Dorinţa mea a fost și este de a lua în serios îngrijirea pielii. Am studiat medicina în București, economie la Paris, am obţinut un doctorat în știinţe medicale și am lucrat în industria farmaceutică, unde am construit branduri și am condus echipe mari.

Îngrijorată de creșterea incidenţei pielii sensibile și urmărind estimările OMS care spuneau că 50% din populaţie va suferi din cauza alergiilor, 30% fiind afecţiuni ale pielii, am aprofundat cercetările mele în industria produselor cosmetice. Cunoșteam brandurile franceze de dermatocosmetice cu apă termală și am pornit în căutarea unui izvor termal în România, cu efect antiinflamator și calmant asupra pielii. M am oprit la Băile Herculane unde am găsit un izvor cu o concentraţie mare de minerale: calciu, magneziu, mangan, zinc, combinaţia ideală pentru rezultatul dorit. Am găsit apoi în Franţa laboratoare de cercetare și formulare cosmetică, producători și surse controlate de ingrediente active. Am creat în laboratoarele din Franţa produse dermatocosmetice testate și prescrise de dermatologi pentru piele sensibilă, acnee, rozacee, atopie și alte afecţiuni ale pielii.

La început am fost îndrumată de specialiști francezi în Afaceri Reglementare asupra cerințelor și exigențelor acestei industrii. Astăzi avem un departament care monitorizează studiile clinice și dosarele necesare punerii pe piață a produselor atât pentru România cât și pentru celelalte piețe în care vindem.

A fost un vis din copilărie sau te-ai îndrăgostit pe parcurs de acest domeniu?

R. H.: Am fost fascinată de mică de cosmetice, texturi și parfumuri. Mama mea este farmacistă și își prepara singură în laborator o anumită cremă magică. Toate prietenele ei erau cliente. Era o cremă cu o textură bogată pentru piele foarte uscată. Mult timp după ce pusesem deja pe piață produsele Ivatherm, îmi era „teamă” să o întreb, dintr-un fel de superstiție, dacă își mai face singură cremele sau le folosește pe ale noastre.

Brandul Ivatherm împlineşte 16 ani de existenţă, cu aproximativ 1.000.000 de produse vândute anual. A fost vreun moment în care ţi-ai dorit să renunţi? Dacă da, cum ai reuşit să treci peste?

R. H.: Cred că vindem mult mai mult de un milion de produse anual acum. Nu m-am gândit niciodată să renunț, chiar dacă primii doi ani au fost mai grei și încasările erau mai mici decât cheltuielile. Am avut încredere în viziunea mea și nu am schimbat nimic în poziționarea premium a brandului Ivatherm disponibil în farmacii și prescris de dermatologi.

Spuneai într-un interviu că unii dintre manageri sunt alături de tine chiar de la înfiinţarea companiei, din 2005. Cum îţi asumi rolul de lider faţă de propria echipă?

R. H.: Conduc o echipă foarte tânără și dinamică. Într-adevăr am colegi care au intrat în companie alături de mine încă de la început, ei sunt sufletul companiei. Avem însă și mulți colegi noi în echipele de marketing digital și marketing internațional. Atmosfera la noi este una deschisă, prietenoasă, încurajez dezbaterile de idei și munca în echipă. În același timp avem disciplină și obiective clare de atins. Există o competiție internă între piețele și canalele de distribuție diferite, ceea ce este benefic pentru performanță. Avem un ritual de a sărbători cu tort și șampanie fiecare contract semnat cu o țară nouă. Anul acesta avem în portofoliu patru clienți noi din Rusia, India, Vietnam și Maroc. În general sunt contracte exclusive pentru că e necesară o investiție considerabilă din partea partenerilor care, la rândul lor, vor să fie asigurați că păstrează brandul cel puțin 3-5 ani.

Ce crezi că dă cea mai mare valoare afacerii tale?

R. H.: Cred că am dovedit că suntem și vom fi aici și peste 50 ani. Calitatea produselor și eficiența formulelor sunt inima afacerii. Apa Termală Herculane din fiecare produs Ivatherm este unică prin combinația de minerale și oligoelemente. Medicii dermatologi au făcut multe teste și studii clinice în care au folosit apa termală pentru calmarea iritațiilor și roșeții pielii după proceduri estetice, în atopie sau dermatite de contact.

Asistăm în ultimii ani la o avalanșă de branduri noi, independente, așa numitele „Indie Brands”. E mult „buzz” în jurul noilor intrați, dar mărcile care vor atinge o masă critică și vor rezista în timp sunt cele cu produse de foarte bună calitate, consistente și consecvente cu valorile lor. Brandurile viitorului sunt sustenabile, cât mai naturale, eficiente și sigure.

La nivel global, mărcile care cresc sunt dermatocosmeticele și, în general, produsele de farmacie, pentru că au studii de eficiență și asta aduce credibilitate.

Care sunt cele mai puternice lecţii – de business, de viaţă – pe care le-ai primit până acum?

R. H.: Învăț de la colegii și chiar de la concurenții mei în fiecare zi. Categoric astăzi sunt un manager mai bun decât eram acum 10 ani. Înainte de crearea brandului Ivatherm, am lucrat mulți ani în grupuri farmaceutice mari precum: Servier, Lek, Sandoz și asta a fost baza formării mele profesionale. Una din lecțiile importante a fost să rămân fidelă valorilor mele în alegerea partenerilor de business. Eu cred în afacerile construite cu răbdare, cu efort susținut, care cresc sănătos, organic.

Ce anume te motivează să nu renunți pentru a-ți atinge întotdeauna obiectivele propuse?

R. H.: Cei care au succes în business astăzi sunt foarte versatili, se adaptează ușor, fac schimbări și iau decizii rapid. Dacă ceva nu îmi iese, găsesc altă cale sau trec imediat la capitolul următor, nu zăbovesc mult. Obiectivele ni le atingem într-un fel sau altul, totul e să mergi în direcția bună și să ai încredere în viziunea ta. Sună pompos, dar așa e.

Dacă nu ai fi ales acest domeniu, ce meserie ţi-ai fi ales?

R. H.: Mi-ar fi plăcut să fiu medic. Medicina estetică e o specialitate foarte atractivă pentru că progresul e rapid și e nevoie de formare profesională continuă. Pe de altă parte simt că aș putea crea lucruri noi și în alte domenii, dar tot legate de sănătate, frumusețe și longevitate, pentru că aceasta este expertiza mea.

Care sunt cele mai importante trei roluri din viaţa ta?

R. H.: Sunt mamă, fiică, prietenă, manager, am mai multe roluri. Când copiii erau mici aveam momente în care îmi puneam multe întrebări: sunt o mamă bună, le acord copiilor mei suficientă atenție și destul timp, aș putea face lucrurile mai bine sau diferit? Răspunsul este „probabil da” de fiecare dată. Nu cred că am fost o mamă perfectă, dar mi-am dat silința și sunt mândră că am crescut doi băieți inteligenți, independenți care cred că se vor descurca bine în viață. Au fost obișnuiți de mici cu multe plecări, veniri, schimbări, au studiat în mai multe țări și multe școli. Au fost mereu provocați să se descurce singuri chiar în situații complicate și asta le-a dat o forță de caracter care îi va ajuta mult în viață.

Cum arată o zi obişnuită din viaţa ta?

R. H.: Îmi încep ziua cu o oră de sport: yoga, fitness, alergare sau înot, în funcție de inspirația de moment. Apoi la birou am întâlniri pe echipe cu colegii mei, iar seara o petrec cu copiii și/ sau cu prietenii. Înainte de pandemie erau multe evenimente și multe călătorii. Obișnuiam să vizitez cel puțin o dată pe an toate cele 18 țări în care vindem. Participam la multe conferințe și congrese internaționale din industria mea, dar astăzi întâlnirile s-au mutat online. Abia aștept să revină totul la normal pentru că mi-e dor de călătoriile mele. Am cunoscut îndeaproape țări precum: China, India, Filipine, Arabia Saudită, Egipt unde avem distribuitori. Am șansa să cunosc culturi și mentalități diferite și asta e „enrichissant” cum spun francezii.

Care este primul gând cu care îţi începi ziua?

R. H.: Încerc să îmi amintesc ce am făcut cu o seară înainte… glumesc.

Cum reuşeşti să îţi împarţi timpul între viaţa personală şi cea profesională?

R. H.: Am încercat să găsesc un echilibru confortabil. Am o viață plină, cu o familie mare și mulți prieteni. Dar simt mereu și nevoia unui spațiu și timp petrecut cu mine, cu lecturile mele. Acum copiii mei sunt mari, dar când erau mai mici era nevoie de multă planificare.

Care este cea mai importantă relaţie din viaţa ta?

R. H.: Cea mai importantă relație din viața mea este cea cu mine însămi. Sunt recunoscătoare familiei mele pentru educația și sprijinul primit, dar în același timp sunt conștientă că am ajuns aici pe picioarele mele, cu foarte multă muncă și determinare. „Mi-am câștigat locul la masă” și n-a fost ușor. În societatea de azi există un subconștient colectiv cu tipare și mituri vechi despre rolul femeii și al bărbatului. Femeile adesea preiau asupra lor prea multe responsabilități, educația și grija copiilor, organizarea casei, cariera, practic totul. Partea bună e că acest efort ne face mai puternice.

În ultimii ani am devenit mai relaxată și conștientă de fiecare moment pe care îl trăiesc. Încerc să iau totul așa cum vine și trăiesc cu bucurie fiecare zi.

Pe de altă parte, când ofer un sfat bun unui prieten sau copiilor mei, în ochii mei apare o sclipire, s-a realizat o conexiune…  Îmi iau multă energie din interacțiunea cu ceilalți.

Unde îţi găseşti inspiraţia şi cum o hrăneşti?

R. H.: Inspirația vine mereu când fac ceva nou, când alerg în parc sau citesc o carte bună. Alteori apare o idee nouă în discuțiile cu ceilalți. Încerc să mă las mereu ghidată de intuițiile mele. Malcolm Gladwell a scris o carte interesantă, „Blink”, despre cum faci diferența dintre intuiție și decizia bazată pe experiența dobândită.

Ce alegeri conştiente faci pentru dezvoltarea ta?

R. H.: Dezvoltarea mea „spirituală”, dacă o pot numi așa, vine din literatură, din practica meditației și a ritualurilor, din dorința de a afla și de a învăța lucruri noi. Aș putea sta cu o carte în mână un weekend întreg și ar fi un timp petrecut excelent.

Ce înseamnă pentru tine frumuseţea?

R. H.: Frumusețea fascinează oamenii din toate timpurile. Eu sunt atrasă de o frumusețe cultivată, educată, care vine mai mult dintr-un fel de a fi. E sclipirea din ochi, e mai mult o atitudine, o energie. Apreciez mai degrabă o femeie cu un stil bine definit și rafinat în felul în care se îmbracă, în felul în care își decorează casa sau aranjează masa. De altfel sunt extrem de atentă și exigentă cu estetica brandului Ivatherm. Lucrăm cu designeri din Londra de 13 ani, Foxall Studio, și mai nou cu o fotografă foarte talentată din România, Ruuca – Raluca Mărgescu.

Ce planuri ai pentru viitorul apropiat?

R. H.: Pentru Ivatherm am planuri foarte ambițioase. Anul acesta ne-a adus creșteri de peste 25%, ne-a adus parteneri noi, o notorietate mai mare prin expunerea digitală, am făcut pași înspre a deveni un brand eco-friendly și pregătim lansări noi. Am intrat de curând pe piețe foarte mari precum China și India. Probabil în următorii ani exportul va ajunge la 90% din ceea ce vindem. Creșterea ne va permite să fim mai creativi și mai competitivi la nivel global. Pentru mine personal nu am planuri concrete, iau totul cum vine, mă bucur de ce am în fiecare moment, de familia mea și de prietenii mei.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top