Uleiul de cocos te ajută să slăbești

Probleme cu digestia, ficatul și imunitate proastă? Consumă cât mai des ulei de cocos!

Uleiul de cocos se obține din presarea miezului nucii de cocos, rămâne solid la temperatura camerei și devine lichid prin încălzire.

Citește și:

Știința savurării vinului

Cum să controlezi mâncatul pe fond emoțional

Deși este un tip de grăsime saturată, conține peste 50% acid lauric, care previne creșterea colesterolului și creșterea tensiunii arteriale.

Studiile i-au demonstrat eficiența în procesul de pierdere în greutate, mai ales în reducerea stratului adipos abdominal.

În contextul unei diete echilibrate, consumul de ulei de nucă de cocos devine un aliat al sistemului imunitar, cu rol antibacterian, antifungic și antiviral.

Facilitează absorbția calciului în organism, fiind o alegere bună pentru sănătatea oaselor și dinților.

Atunci când vorbim de sistemul digestiv, consumul de ulei din nucă de cocos ameliorează simptomele date de sindromul colonului iritabil, prin reducerea inflamației, ajută la absorbția eficientă a vitaminelor, mineralelor și aminoacizilor.

Susține activitatea ficatului, datorită trigliceridelor cu lanț mediu (MCT) din care este format, ajutându-l să transforme mai ușor grăsimea în energie, fără să o depoziteze.

Uleiul din nucă de cocos este ideal pentru gătire la temperatură moderată, în aluaturi coapte, dar și în deserturi raw vegan, datorită texturii și gustului aromat.

Dacă alegem varianta dezodorizată, îl putem folosi în majoritatea preparatelor gătite (legume, paste, orez brun, sosuri fierte), fără a le schimba gustul.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine
Stil alimentar: Ce mănânci transmite un anumit mesaj despre tine

Ai stat vreodată la rând la casă și fără să vrei te-ai trezit că analizai cumpărăturile celui dinaintea ta? La fel se întâmplă și când ieși la prânz sau la cină. Uite ce spune despre tine stilul tău alimentar.

Citeste
Mituri despre slăbit
Mituri despre slăbit

Vrei să arăți bine, iar cu slăbitul ești familiarizată încă din adolescență. Însă, câteodată, cântarul nu arată vreo modificare, fizic, nu te simți bine și nu știi ce să mai încerci. Dr. Ion Niculaescu, health coach, ne spune ce funcționează și care sunt cele mai frecvente mituri despre slăbit.

Citeste
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe
Beneficiile unei diete fresh cu legume și fructe

Tot auzi că e bine să mănânci legume și fructe. Iată cum ajută ele concret organismul.

Citeste
Uleiul de cocos te ajută să slăbești
Uleiul de cocos te ajută să slăbești

Probleme cu digestia, ficatul și imunitate proastă? Consumă cât mai des ulei de cocos!

Citeste
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă
Reguli simple pentru o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă nu trebuie să însemne diete, limitări, interdicții. Pentru a ne schimba obiceiurile alimentare, iată câteva reguli simple din partea Alinei Trifu, nutriționist.

Citeste
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil
Alimentația copiilor! Cât și ce trebuie să mănânce un copil

Ți-a spus mama ori soacra că un copil e un adult de dimensiuni mai mici? Ți-a spus să-l hrănești bine? Asta însemnând că trebuie îndopat? Din păcate, cultura noastră românească pune accent pe mâncatul mult… Prin urmare iată ce presupune alimentația copiilor.

Citeste